5 049 lukukertaa ·
6 vastausta
5k lukukertaa
6 vastausta
Mitä mittoja voi käyttää kattotuoleihin?
Mietin, mitä vaihtoehtoista puuta voisin käyttää kattotuoleihini, koska rakennuspuutavaraa ei näytä olevan saatavilla byggmaxilla Gotlannissa.
Talon leveys on 4,70 m. Pituus 6 m. Kaltevuus harjalta palkkiin 1,30 m.
Tiedustelen myös, tietääkö kukaan, kuinka varmuudella voidaan tietää, mikä kattotuolirakenne on sopiva, olen saanut erilaisia ehdotuksia
1. Kattotuoli, jossa on alahirsipalkki ja kaksi "tukipilari", jotka kiinnitetään alahirsipalkin ja yläosien väliin. Naulaa/ruuvaa kaikki kiinni pelleillä.
2. Kattotuoli, jossa on ainoastaan alahirsipalkki ja ei tukipilareita, jotka sijaitsivat alahirsipalkin ja yläkattotuolien välissä. Pellit myös täällä.
3. Käytä muuta materiaalia kuin k 24 ja kaksinkertaista kaikki eli ikään kuin yhdistä kaksi kattotuolia yhdeksi.
4. Kattotuoli, jossa on vain alahirsipalkki eikä tukipilareita, jotka sijaitsevat alahirsipalkin ja yläkattotuolien välissä. Yhdistä osat vanerilla, joka liimataan ja sitten ruuvataan pellityksen sijaan.
Mikä on oikeastaan paras?
Kiitollinen vastauksesta d^_^b
Talon leveys on 4,70 m. Pituus 6 m. Kaltevuus harjalta palkkiin 1,30 m.
Tiedustelen myös, tietääkö kukaan, kuinka varmuudella voidaan tietää, mikä kattotuolirakenne on sopiva, olen saanut erilaisia ehdotuksia
1. Kattotuoli, jossa on alahirsipalkki ja kaksi "tukipilari", jotka kiinnitetään alahirsipalkin ja yläosien väliin. Naulaa/ruuvaa kaikki kiinni pelleillä.
2. Kattotuoli, jossa on ainoastaan alahirsipalkki ja ei tukipilareita, jotka sijaitsivat alahirsipalkin ja yläkattotuolien välissä. Pellit myös täällä.
3. Käytä muuta materiaalia kuin k 24 ja kaksinkertaista kaikki eli ikään kuin yhdistä kaksi kattotuolia yhdeksi.
4. Kattotuoli, jossa on vain alahirsipalkki eikä tukipilareita, jotka sijaitsevat alahirsipalkin ja yläkattotuolien välissä. Yhdistä osat vanerilla, joka liimataan ja sitten ruuvataan pellityksen sijaan.
Mikä on oikeastaan paras?
Kiitollinen vastauksesta d^_^b
Moderator
· Stockholm
· 57 839 viestiä
Useimmiten uskon, että kattotuolit tilataan valmiina kattotuolitehtaalta. Annat mitat tehtaalle, he suunnittelevat kattotuolin, antavat sinulle valmiit laskentatulokset (jotka sinun kuitenkin täytyy antaa rakennuslupaviranomaiselle osana laatusuunnitelmaa), ja rakentavat ne sinulle.
Henkilökohtaisesti en ole koskaan ostanut kattotuoleja, mutta niiden sanotaan olevan yllättävän edullisia.
Henkilökohtaisesti en ole koskaan ostanut kattotuoleja, mutta niiden sanotaan olevan yllättävän edullisia.
Ne, joiden kanssa olen puhunut, ovat sanoneet, että he tuskin ovat voineet ostaa puutavaraa samaan hintaan kuin valmiita kattoristikoita, siinä tapauksessa ei ole mitään syytä rakentaa niitä itse...
(En koskaan uskaltaisi ottaa riskiä niin tärkeän kantavan osan kohdalla talossa)
(En koskaan uskaltaisi ottaa riskiä niin tärkeän kantavan osan kohdalla talossa)
Siellä missä me asumme, rakennuslupaa ei tarvita... -Saa vain aloittaa, ei tarvita paperitöitä. Niin he sanoivat rakennushallituksessa, ainoa vaatimus on, että uusi talo ei ole korkeampi eikä suurempi kuin päärakennus. Mielestäni olisi helpointa tilata valmiit kattotuolit, ja minulla on aivan liian vähän tietoa niiden tekemisestä itse, joten ne ovat varmaankin valmiiksi rakennettuja. Ongelma on, että näyttää vievän jonkin aikaa ennen kuin ne voidaan toimittaa.
on olemassa kirja nimeltä takstolsboken tätä varten
toinen vaihtoehto on katsoa valmiita piirustuksia samankokoisista tai hieman suuremmista rakennuksista.
Tiedän, että esim. finja:lla on joitakin rakennuksia piirustuksineen kotisivullaan.
toinen vaihtoehto on katsoa valmiita piirustuksia samankokoisista tai hieman suuremmista rakennuksista.
Tiedän, että esim. finja:lla on joitakin rakennuksia piirustuksineen kotisivullaan.
Klikkaa tästä vastataksesi