5 933 lukukertaa ·
18 vastausta
6k lukukertaa
18 vastausta
Vaiheet sisäremontissa
Sivu 1 / 2
Uutena omakotitalon omistajana olen suunnitellut remontoivani talon sisäpuolta lähitulevaisuudessa.
En ole koskaan tehnyt tätä aikaisemmin ja ajattelin tarkistaa teiltä, jos unohdan jonkin vaiheen ja saada vähän vinkkejä matkan varrella.
Ensiksi ajattelin huoneen pintapintaa.
Nyt siinä on tapetti suoraan lastulevyllä.
Sitten ajattelin tehdä seuraavaa makuuhuoneessa
* Kitata katto, joka on epätasainen (karkeatasoite, hionta ja sitten hienotasoite) parempi levyttää?
* Maalata katto
* Repiä irti löysä tapetti
* Levyttää 6mm remonttikipsilevyllä
* Tehdä reiät pistorasioille ja kytkimille (pistorasioita on siellä missä tarvitaan, ei ole tarvetta uusille)
* Kitata saumat hienotasoitteella
* Hioa tasoitteet
* Laittaa tapetti
* Asentaa lattialistat
* Asentaa kattolistat
* Asentaa uudet pistorasiat ja kytkimet
Miten tehdään ikkunan kohdalla, kun on rakennettu lisää kipsilevyllä? Siihen jää rako karmin ja listoitetun väliin.
En ole koskaan tehnyt tätä aikaisemmin ja ajattelin tarkistaa teiltä, jos unohdan jonkin vaiheen ja saada vähän vinkkejä matkan varrella.
Ensiksi ajattelin huoneen pintapintaa.
Nyt siinä on tapetti suoraan lastulevyllä.
Sitten ajattelin tehdä seuraavaa makuuhuoneessa
* Kitata katto, joka on epätasainen (karkeatasoite, hionta ja sitten hienotasoite) parempi levyttää?
* Maalata katto
* Repiä irti löysä tapetti
* Levyttää 6mm remonttikipsilevyllä
* Tehdä reiät pistorasioille ja kytkimille (pistorasioita on siellä missä tarvitaan, ei ole tarvetta uusille)
* Kitata saumat hienotasoitteella
* Hioa tasoitteet
* Laittaa tapetti
* Asentaa lattialistat
* Asentaa kattolistat
* Asentaa uudet pistorasiat ja kytkimet
Miten tehdään ikkunan kohdalla, kun on rakennettu lisää kipsilevyllä? Siihen jää rako karmin ja listoitetun väliin.
Halloo,
Mikä on talon runko muuten? Onko se esimerkiksi kivi tai tiilirunko, niin onhan se esimerkiksi kätevää ja tyylikästä, kun sisäosa on tasoitettu.
Muuten:
* Tasoita katto, joka on epätasainen - Kattopinnan tasoitus on todella työlästä. Ellei katon korkeus ole ratkaisevaa, olisin käyttänyt kipsilevyä tai helmiponttia. Jos käytät ponttia, maalaa urat ennen asentamista.
* Maalaa katto - se on tehtävä kuitenkin. Muista limitys, ja jos käytät ponttia, käytä estomaalia tai lakkaa oksat.
* Poista irtoava tapetti - Raskasta työtä, mutta riippuu tapetin iästä ja tyypistä. Tasoitus on vaihtoehto. Monet käyttävät tapetinpoistokonetta/höyrykonetta. Löytyy muutamalla sadalla useimmista paikoista.
* Tasoita saumat hienotasoitteella - Älä unohda maalareiden teippiä tai lasikuituteippiä estämään halkeilua
* Hio tasoite - Varmista, että muovit oviaukot, VAIKKA se olisi ovi muihin huoneisiin ja sulje ilmanvaihto. Hiomapöly kulkeutuu kaikkialle. OSTA halpa pölynimuri tai sijoita rakennusimuriin, sillä hienopöly rikkoo tavallisen imurisi.
Riippuen siitä, millaiset vaatimukset itselläsi on rakenteelle, voi olla syytä tarkistaa tarvitsetko oikaista ja suoristaa kattoa/seiniä ja laudoittaa uudelleen ennen kuin aloitat.
Toinen neuvo on pitää punainen lanka koko talon läpi. Eli minkälaisia materiaaleja ja niin edelleen haluat muuhun taloon. Mutta sekin riippuu siitä, millaisia vaatimuksia itsellä on.
Onnea matkaan,
Mikä on talon runko muuten? Onko se esimerkiksi kivi tai tiilirunko, niin onhan se esimerkiksi kätevää ja tyylikästä, kun sisäosa on tasoitettu.
Muuten:
* Tasoita katto, joka on epätasainen - Kattopinnan tasoitus on todella työlästä. Ellei katon korkeus ole ratkaisevaa, olisin käyttänyt kipsilevyä tai helmiponttia. Jos käytät ponttia, maalaa urat ennen asentamista.
* Maalaa katto - se on tehtävä kuitenkin. Muista limitys, ja jos käytät ponttia, käytä estomaalia tai lakkaa oksat.
* Poista irtoava tapetti - Raskasta työtä, mutta riippuu tapetin iästä ja tyypistä. Tasoitus on vaihtoehto. Monet käyttävät tapetinpoistokonetta/höyrykonetta. Löytyy muutamalla sadalla useimmista paikoista.
* Tasoita saumat hienotasoitteella - Älä unohda maalareiden teippiä tai lasikuituteippiä estämään halkeilua
* Hio tasoite - Varmista, että muovit oviaukot, VAIKKA se olisi ovi muihin huoneisiin ja sulje ilmanvaihto. Hiomapöly kulkeutuu kaikkialle. OSTA halpa pölynimuri tai sijoita rakennusimuriin, sillä hienopöly rikkoo tavallisen imurisi.
Riippuen siitä, millaiset vaatimukset itselläsi on rakenteelle, voi olla syytä tarkistaa tarvitsetko oikaista ja suoristaa kattoa/seiniä ja laudoittaa uudelleen ennen kuin aloitat.
Toinen neuvo on pitää punainen lanka koko talon läpi. Eli minkälaisia materiaaleja ja niin edelleen haluat muuhun taloon. Mutta sekin riippuu siitä, millaisia vaatimuksia itsellä on.
Onnea matkaan,
Hei kiitos vastauksesta.
Se on puutalo, jossa on paneeli.
Huomasin kun olin purkanut vähän huoneessa, että jotkut lastulevyt eivät istu aivan suorassa, ja että väliseinä toiseen huoneeseen vaikuttaa olevan huonosti runko, erittäin heiluvainen seinä.
Ajattelin poistaa lastulevyn sieltä ja rungostaa sisäpuolelta, eristää ja laittaa uuden tyyppinen osb-levy ulkopuolelle.
Jos aion kipsilevyä, niin minun ei tarvitse poistaa tapettia alta, vai mitä?
Se on puutalo, jossa on paneeli.
Huomasin kun olin purkanut vähän huoneessa, että jotkut lastulevyt eivät istu aivan suorassa, ja että väliseinä toiseen huoneeseen vaikuttaa olevan huonosti runko, erittäin heiluvainen seinä.
Ajattelin poistaa lastulevyn sieltä ja rungostaa sisäpuolelta, eristää ja laittaa uuden tyyppinen osb-levy ulkopuolelle.
Jos aion kipsilevyä, niin minun ei tarvitse poistaa tapettia alta, vai mitä?
Hei,
Heiluuko koko seinä vai vain yksittäiset levyt?
Voihan lastulevyn päälle laudoittaa kiinnittääkseen koolauksen yhteen lastulevyn alla, mutta se riippuu vähän siitä, missä ongelma on. Todennäköisyys on varmaankin suuri, että sinulla on edelleen heilumista perusrakenteen vuoksi. Sitten on kysymys siitä, haluatko rakentaa seinän yhteensä 7-8 cm ulos, mitä se on laudoituksen ja kipsin lisääntyessä.
Kuinka paljon seinää on kyseessä? Onko se kantava? silloin se voi olla hieman hankalaa ja riskejä heikkenemisen takia.
Yleisesti en olisi poistanut tapettia, ellei se ole homeinen, on muita vaurioita, on muovinen tai jos on rajattomasti aikaa.
Rakentaminen on myös oppimisprosessi, joka vie paljon aikaa mutta ei kovin paljon rahaa suhteutettuna siihen, mitä opit, jos purat koolauksen asti ja rakennat uudelleen. Sitten pystytkin pystyttämään seinän hetkessä, auttamaan itseäsi ja naapuria tai kaverin kesämökissä vastineeksi muista palveluista jne jne.
Heiluuko koko seinä vai vain yksittäiset levyt?
Voihan lastulevyn päälle laudoittaa kiinnittääkseen koolauksen yhteen lastulevyn alla, mutta se riippuu vähän siitä, missä ongelma on. Todennäköisyys on varmaankin suuri, että sinulla on edelleen heilumista perusrakenteen vuoksi. Sitten on kysymys siitä, haluatko rakentaa seinän yhteensä 7-8 cm ulos, mitä se on laudoituksen ja kipsin lisääntyessä.
Kuinka paljon seinää on kyseessä? Onko se kantava? silloin se voi olla hieman hankalaa ja riskejä heikkenemisen takia.
Yleisesti en olisi poistanut tapettia, ellei se ole homeinen, on muita vaurioita, on muovinen tai jos on rajattomasti aikaa.
Rakentaminen on myös oppimisprosessi, joka vie paljon aikaa mutta ei kovin paljon rahaa suhteutettuna siihen, mitä opit, jos purat koolauksen asti ja rakennat uudelleen. Sitten pystytkin pystyttämään seinän hetkessä, auttamaan itseäsi ja naapuria tai kaverin kesämökissä vastineeksi muista palveluista jne jne.
Seinä on ymmärtääkseni rakennettu myöhemmin kuin talo rakennettiin.
Talo on laatikkomallia, ja kattotuolit kulkevat poikittain koko laatikon yli, joten en näe, että sisäseinämiä olisi kantavia, paitsi ulkoseinät.
Luulen, että huojuva seinä on yksinkertaisesti rakennettu säästeliäästi, ja helpointa on ottaa lastulevy alas ja tukea sisältä.
Näkemäni lastulevyt ovat erittäin paksuja, joten ne näyttävät varmaan hyvältä, kun vaihdan ne johonkin ohuempaan, kuten OSB:hen ja remonttigipsiin.
Tämä on varmasti oppimisprosessi, jota odotan innolla.
Ajattelin laittaa vähän kuvia ketjuun, mutta Felia (Telia) halusi meidän vaihtavan osoitetta ja katkaisi puhelimen ja laajakaistan maanantaina d^_^b :S. Enkä ole onnistunut saamaan heitä korjaamaan tilannetta, vaikka olen soittanut kolme kertaa. Hiton callcenter-nuoriso.
Talo on laatikkomallia, ja kattotuolit kulkevat poikittain koko laatikon yli, joten en näe, että sisäseinämiä olisi kantavia, paitsi ulkoseinät.
Luulen, että huojuva seinä on yksinkertaisesti rakennettu säästeliäästi, ja helpointa on ottaa lastulevy alas ja tukea sisältä.
Näkemäni lastulevyt ovat erittäin paksuja, joten ne näyttävät varmaan hyvältä, kun vaihdan ne johonkin ohuempaan, kuten OSB:hen ja remonttigipsiin.
Tämä on varmasti oppimisprosessi, jota odotan innolla.
Ajattelin laittaa vähän kuvia ketjuun, mutta Felia (Telia) halusi meidän vaihtavan osoitetta ja katkaisi puhelimen ja laajakaistan maanantaina d^_^b :S. Enkä ole onnistunut saamaan heitä korjaamaan tilannetta, vaikka olen soittanut kolme kertaa. Hiton callcenter-nuoriso.
En tiedä, onko se vain minä, mutta mielestäni 6mm remonttikipsilevy on arvoton...
Kallis, ei tule hyväksi kun sitä ruuvaa, ruuvin ympärille muodostuu pieni kohouma
Jos mahdollista, satsaisin 13mm kipsiin, helpompi kittiä, vaimentaa ääntä huoneiden välillä paremmin, poistaa pieniä notkoja seinissä
Muuten maalaat seinät Beckers Binder:illä (kallis), joka sitoo tapettikerrokset yhteen, levität tasoitetta seinille, hiot ja tapetoit
Varmista, että ostat 10kg sankoja tasoitetta, osta 3-4 erikokoista oikeaa tasoituslastaa ja nivelöity hiomakahva sekä oikea (ammattilais) jatkovarsi, joka ei jousta
Kallis, ei tule hyväksi kun sitä ruuvaa, ruuvin ympärille muodostuu pieni kohouma
Jos mahdollista, satsaisin 13mm kipsiin, helpompi kittiä, vaimentaa ääntä huoneiden välillä paremmin, poistaa pieniä notkoja seinissä
Muuten maalaat seinät Beckers Binder:illä (kallis), joka sitoo tapettikerrokset yhteen, levität tasoitetta seinille, hiot ja tapetoit
Varmista, että ostat 10kg sankoja tasoitetta, osta 3-4 erikokoista oikeaa tasoituslastaa ja nivelöity hiomakahva sekä oikea (ammattilais) jatkovarsi, joka ei jousta
Olin aloittanut tapetin poistamisella (on monia keskusteluja siitä, miten edetä). Jos on vaikeaa saada tapetti alas, estomaalaa. Sen jälkeen tasoitat ja hiot, kunnes olet tyytyväinen. Sitten aloitat katon maalauksella ja jatkat sitten seiniin.
6mm kipsi on hätäratkaisu, jota välttäisin mahdollisimman pitkälle!
6mm kipsi on hätäratkaisu, jota välttäisin mahdollisimman pitkälle!
Korjauskipsilevy voi liimata rakennusliimalla. Silloin vältät ongelmat ruuvinkantojen kanssa.
Jännittävää kuin mikä! Se voi olla todella hauskaa.
Muutamia yleisiä vinkkejä omien kokemusten pohjalta:
Vinkki 1: Älä tee sitä raskaana olevan naisen kanssa talossa.
V2: Mieti, mitä aiot tehdä ja missä järjestyksessä, ja tee sitten yksi asia kerrallaan.
V3: Paljon voi tehdä itse, jos on pakko, mutta on hyvä, jos mukana on joku, jonka kanssa voi keskustella ja joka voi ehkä myös jakaa vähän kokemuksia.
V4: Varaudu siihen, että esiin tulee asioita, joita et ole ottanut huomioon.
V5: Älä säästä, kun ostat materiaaleja, kuten maalia, tasoitetta ja työkaluja. Hyvin usein saat sitä, mistä maksat.
* Tasoitteen katto, joka on epätasainen (karkea tasoite, hio ja sitten hieno tasoite) onko parempi levyttää?
- Kuten joku sanoi: työskentely katossa on rasittavaa. Lisäksi: vaikket levytä, paljon on silti tasoitettavaa ja hiottavaa. Totta kai, siinä kehittyy mitä enemmän sitä tekee, mutta ei se vieläkään ole erityisen hauskaa tasoittaa ja hioa kattoa. Jos säästät ruuveista vähentääksesi tasoitustyötä, saat lisäksi varmasti halkeamia saumoihin, vaikka sinulla olisi saumateippi (joka sinulla ehdottomasti tulisi olla). Lisäksi, levyttäminen katossa on vaivalloista, jos tekee sen yksin.
* maalaa katto
- Ei mitään ihmeellistä. Varmista vain, että tela on sopivan "karkea" nukassa. Katso V5
* Poista irtoavat tapetit
* päällystä 6mm remonttikipsilevyllä
- Tarvitseeko se poistaa? Jos käytät remonttikipsilevyä, on se turhaa työtä, ellei tapetti ole "tunkkainen" ja huonokuntoinen. Höylää epätasaisuudet pois tasoitteella, sitten levyttämisen pitäisi olla helppoa. Olen samaa mieltä sen kanssa, joka sanoi, että remonttikipsilevyt voivat olla painajainen ruuvinkantojen kohdalla tasoittamisessa. (Ehkä se johtuu amatöörimäisestä ruuvaamisestani, en tiedä. Olen hieman puolueellinen tässä asiassa
)
* tee reiät pistorasioille ja kytkimille (pistorasioita on siellä missä tarvitaan, uusia ei tarvita)
- No silloinhan sinun täytyy vaihtaa rasiat, ainakin jos olet levyttänyt? Ehkä kannattaisi silloin ottaa ammattilaisen apua?
* tasoita saumakohdat hienotasoitteella
- Joo... tasoittaminen on tosi hauskaa. Pieni vinkki: jos ajattelet "Äh, sitä pientä kohtaa ei huomaa myöhemmin..." niin tulet sitten harmittelemaan sitä 8 vuoden ajan seuraavaan maalaukseen asti, että se pieni kohta näkyi kuitenkin maalauksen jälkeen. Totta kai, MUUT ehkä eivät näe sitä, mutta SINÄ, sinä tiedät missä jokainen virhe ja pienehkö kohta ovat, ja havaitset ne helposti. (Joo, jos olet kuten minä ainakin.)
* hio tasoite
- Kohtuullisen hauskaa.
* aseta tapetti
- Nyt alkaa olla hauskaa. Mieti kuitenkin, mihin laitat ensimmäisen vuodan, sitten se sujuu kuin tanssi (ainakin neliönmuotoisessa huoneessa ilman ikkunoita, ovia ja vinoja seiniä
)
* aseta lattialistat
* aseta kattolistat
Kun sinulla on kunnollinen jiirisaha, ei pitäisi olla mitään ongelmaa paitsi: listat voivat haljeta naulan kantapään kohdalla. En tiedä, johtuuko se siitä, että ostin halvat valkoiseksi maalatut listat byggmaxista (huokaus... katso V5) mutta joka tapauksessa. Rakas isäni (RIP
) vinkkasi, että jos "leikkaat pois" naulan kärjen, lista ei halkea. Ota yksinkertaisesti sivuleikkurit ja katkaise naulan kärki. Se toimii, mutta on todella työlästä, jos on 500 naulaa katkaistavana.
* aseta uudet pistorasiat ja kytkimet
- Kuten aiemmin. Varmista, että virta on katkaistu, ja jos sinulla on YHTÄÄN epäilyksiä siitä, miten toimia: ota ammattilainen avuksi.
Jos aiot purkaa ja rakentaa uudelleen huojuvan seinän:
Panosta hieman energiassa sen äänieristämiseen, kun kerran teet sen.
Muutamia yleisiä vinkkejä omien kokemusten pohjalta:
Vinkki 1: Älä tee sitä raskaana olevan naisen kanssa talossa.
V2: Mieti, mitä aiot tehdä ja missä järjestyksessä, ja tee sitten yksi asia kerrallaan.
V3: Paljon voi tehdä itse, jos on pakko, mutta on hyvä, jos mukana on joku, jonka kanssa voi keskustella ja joka voi ehkä myös jakaa vähän kokemuksia.
V4: Varaudu siihen, että esiin tulee asioita, joita et ole ottanut huomioon.
V5: Älä säästä, kun ostat materiaaleja, kuten maalia, tasoitetta ja työkaluja. Hyvin usein saat sitä, mistä maksat.
* Tasoitteen katto, joka on epätasainen (karkea tasoite, hio ja sitten hieno tasoite) onko parempi levyttää?
- Kuten joku sanoi: työskentely katossa on rasittavaa. Lisäksi: vaikket levytä, paljon on silti tasoitettavaa ja hiottavaa. Totta kai, siinä kehittyy mitä enemmän sitä tekee, mutta ei se vieläkään ole erityisen hauskaa tasoittaa ja hioa kattoa. Jos säästät ruuveista vähentääksesi tasoitustyötä, saat lisäksi varmasti halkeamia saumoihin, vaikka sinulla olisi saumateippi (joka sinulla ehdottomasti tulisi olla). Lisäksi, levyttäminen katossa on vaivalloista, jos tekee sen yksin.
* maalaa katto
- Ei mitään ihmeellistä. Varmista vain, että tela on sopivan "karkea" nukassa. Katso V5
* Poista irtoavat tapetit
* päällystä 6mm remonttikipsilevyllä
- Tarvitseeko se poistaa? Jos käytät remonttikipsilevyä, on se turhaa työtä, ellei tapetti ole "tunkkainen" ja huonokuntoinen. Höylää epätasaisuudet pois tasoitteella, sitten levyttämisen pitäisi olla helppoa. Olen samaa mieltä sen kanssa, joka sanoi, että remonttikipsilevyt voivat olla painajainen ruuvinkantojen kohdalla tasoittamisessa. (Ehkä se johtuu amatöörimäisestä ruuvaamisestani, en tiedä. Olen hieman puolueellinen tässä asiassa
* tee reiät pistorasioille ja kytkimille (pistorasioita on siellä missä tarvitaan, uusia ei tarvita)
- No silloinhan sinun täytyy vaihtaa rasiat, ainakin jos olet levyttänyt? Ehkä kannattaisi silloin ottaa ammattilaisen apua?
* tasoita saumakohdat hienotasoitteella
- Joo... tasoittaminen on tosi hauskaa. Pieni vinkki: jos ajattelet "Äh, sitä pientä kohtaa ei huomaa myöhemmin..." niin tulet sitten harmittelemaan sitä 8 vuoden ajan seuraavaan maalaukseen asti, että se pieni kohta näkyi kuitenkin maalauksen jälkeen. Totta kai, MUUT ehkä eivät näe sitä, mutta SINÄ, sinä tiedät missä jokainen virhe ja pienehkö kohta ovat, ja havaitset ne helposti. (Joo, jos olet kuten minä ainakin.)
* hio tasoite
- Kohtuullisen hauskaa.
* aseta tapetti
- Nyt alkaa olla hauskaa. Mieti kuitenkin, mihin laitat ensimmäisen vuodan, sitten se sujuu kuin tanssi (ainakin neliönmuotoisessa huoneessa ilman ikkunoita, ovia ja vinoja seiniä
* aseta lattialistat
* aseta kattolistat
Kun sinulla on kunnollinen jiirisaha, ei pitäisi olla mitään ongelmaa paitsi: listat voivat haljeta naulan kantapään kohdalla. En tiedä, johtuuko se siitä, että ostin halvat valkoiseksi maalatut listat byggmaxista (huokaus... katso V5) mutta joka tapauksessa. Rakas isäni (RIP
* aseta uudet pistorasiat ja kytkimet
- Kuten aiemmin. Varmista, että virta on katkaistu, ja jos sinulla on YHTÄÄN epäilyksiä siitä, miten toimia: ota ammattilainen avuksi.
Jos aiot purkaa ja rakentaa uudelleen huojuvan seinän:
Panosta hieman energiassa sen äänieristämiseen, kun kerran teet sen.
Kiitän vinkeistä!
Katon osalta täytyy pohtia tarkemmin, miten teen sen.
Jbvall kirjoitti, että rasioita voi vaihtaa kipsin asennuksen jälkeen. Tarkoitatko itse rasiaa, johon vp-putki kiinnittyy?
Toimiiko se siis niin, että voi vaihtaa reiän kautta kipsin asennuksen jälkeen?
Sähköjen irrottamisen ja kytkemisen osaan, siinä olen varmaan eniten perillä kaikista remonttipisteistä.
Mitä tulee lastulevyihin seinissä, ajattelin laittaa sisään korkeita lasturuuvia; näen, että kaikkialla on kiinnitetty dyckert, luulisin, joka on alkanut työntyä ulos joissain kohdissa.
Heiluvan seinän kohdalla ajattelin laittaa eristystä runkopuiden väliin, joten eristyksen, levyn ja kipsin kanssa sen pitäisi olla hiljaisempi kuin ennen.
Katon osalta täytyy pohtia tarkemmin, miten teen sen.
Jbvall kirjoitti, että rasioita voi vaihtaa kipsin asennuksen jälkeen. Tarkoitatko itse rasiaa, johon vp-putki kiinnittyy?
Toimiiko se siis niin, että voi vaihtaa reiän kautta kipsin asennuksen jälkeen?
Sähköjen irrottamisen ja kytkemisen osaan, siinä olen varmaan eniten perillä kaikista remonttipisteistä.
Mitä tulee lastulevyihin seinissä, ajattelin laittaa sisään korkeita lasturuuvia; näen, että kaikkialla on kiinnitetty dyckert, luulisin, joka on alkanut työntyä ulos joissain kohdissa.
Heiluvan seinän kohdalla ajattelin laittaa eristystä runkopuiden väliin, joten eristyksen, levyn ja kipsin kanssa sen pitäisi olla hiljaisempi kuin ennen.
Löysin tietoa, että voi laittaa distanssormuksia kojeasennusrasioihin, jos lisään kipsilevyä päälle?
Muuten ehkä 6 mm ei rakenna niin paljon, joten ehkä riittää, että käytetään pidempiä ruuveja rasiaan.
Muuten ehkä 6 mm ei rakenna niin paljon, joten ehkä riittää, että käytetään pidempiä ruuveja rasiaan.
Hei
Jos kyseessä on Moderna-rasiat, kiinnität ne etäisyysrenkaaseen. Jos kyseessä on vanhat (vanhat metallirasiat), et tee mitään, jos saat pistorasiat pysymään kunnolla paikallaan. Niiden pitäisi kestää, kun irrotat johdon muutaman kerran viikossa. Kun otat esiin pölynimurin.
Sen heiluvan seinän olisin purkanut ja tehnyt uudestaan. Tärkeintä on tehdä perusteellinen pohjatyö. Ole tarkka, se kannattaa kittaamisessa ja lopputulos paranee huomattavasti.
Kattoon on saatavilla kattolevyjä valmiilla pintakäsittelyllä. Vain rankata ja ruuvata kiinni, niin saat siistin lopputuloksen.
Ajattele kokonaisuutta ja tee suunnitelma lopputulokselle. Remontoi varovaisesti, jotta säilytät talon sielun.
Jos kyseessä on Moderna-rasiat, kiinnität ne etäisyysrenkaaseen. Jos kyseessä on vanhat (vanhat metallirasiat), et tee mitään, jos saat pistorasiat pysymään kunnolla paikallaan. Niiden pitäisi kestää, kun irrotat johdon muutaman kerran viikossa. Kun otat esiin pölynimurin.
Sen heiluvan seinän olisin purkanut ja tehnyt uudestaan. Tärkeintä on tehdä perusteellinen pohjatyö. Ole tarkka, se kannattaa kittaamisessa ja lopputulos paranee huomattavasti.
Kattoon on saatavilla kattolevyjä valmiilla pintakäsittelyllä. Vain rankata ja ruuvata kiinni, niin saat siistin lopputuloksen.
Ajattele kokonaisuutta ja tee suunnitelma lopputulokselle. Remontoi varovaisesti, jotta säilytät talon sielun.
Nyt talo on vuodelta -76, joten kalusteet ovat muovia, harmaat valokatkaisijalle, jos en muista väärin.
Olen nyt repinyt alas pintalevyn makuuhuoneessa tällä heiluvalla seinällä ja se osoittautui olevan lattialastulevy, joka oli kiinnitetty dyckertillä.
Alapuolinen kehikko näyttää hyvältä ja tuntuu vakaalta, cc60 väliruuvi 45x45 mm.
Ajattelin laittaa 10mm OSB-levyn sen jälkeen, kun olen asentanut eristyksen.
Olen nyt repinyt alas pintalevyn makuuhuoneessa tällä heiluvalla seinällä ja se osoittautui olevan lattialastulevy, joka oli kiinnitetty dyckertillä.
Alapuolinen kehikko näyttää hyvältä ja tuntuu vakaalta, cc60 väliruuvi 45x45 mm.
Ajattelin laittaa 10mm OSB-levyn sen jälkeen, kun olen asentanut eristyksen.
Jotta välttyisimme näkemästä sinua "arga snickarn" tulevaisuudessa: Yritä tehdä valmiiksi yksi huone kerrallaan, jotta muu talo on käytettävissä sillä aikaa (sanoo hän, joka remontoi eteistä, portaita ja kahta olohuonetta yhtä aikaa...)
Lisäksi oppii niin paljon matkan varrella, kun on tehnyt kaikki vaiheet yhdessä huoneessa ensin, tekee vähemmän virheitä seuraavassa huoneessa.
Lisäksi oppii niin paljon matkan varrella, kun on tehnyt kaikki vaiheet yhdessä huoneessa ensin, tekee vähemmän virheitä seuraavassa huoneessa.