Olen rakentamassa yksinkertaisemman laiturin pukkeihin sisäjärvelle. Minulla on joitain pohdintoja koskien palkkeja. Näyttää helpoimmalta löytää NTR/A merkittyjä "reglar" mitoiltaan 95x95mm. Riittääkö niiden lujuus 3 metrin pituisiin osioihin?

95x95 toimii erinomaisesti. Jos sinulla on 3m osioita, sinun pitäisi myös olla välituki, muuten se huojuu. Jos aiot ottaa laiturin ylös talveksi, tavallinen painekyllästetty riittää. Vinkkinä on, ettet kiinnitä mitään laituriin, vaan anna veneiden käyttää omia paaluja laiturin vieressä, silloin pidennät elinikää huomattavasti.

Ok, kuulin juuri vinkkejä muualta, että AB-merkitty riittää tämän tyyppiselle sillalle. Ja kyllä, se pitää nostaa ylös talveksi. (On vedessä normaalisti toukokuun lopusta syyskuun loppuun asti).

Mitä tulee mahdolliseen rakenteeseen 95x95, haluan välttää välituet. Ajatuksena on, että se makaisi pukkien päällä 3 metrin välein, mutta se olisi tapauksessa huojuva, tarkoitatko?

Se on huojuvaa. Mutta välitukijalat voivat olla mahdollisimman yksinkertaisia, rakenna kehys 2"3 alareunaan, tolpat ruuvataan tähän ja 2"3, joka tukee lankkuja. Tolppia ei tarvitse paaluttaa pohjaan, riittää, että alareuna makaa hiekkaa vasten.
Toinen vinkki on ruuvata kaikki. Minulla on laituri suolaisessa vedessä ja olen käyttänyt DynaPlus ruuveja erinomaisin tuloksin. Helppo irrottaa, kun laituri otetaan pois.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.