Hei

Olen kunnostamassa alakertaa ja aion asentaa takan olemassa olevaan savupiippuun.
Aiemmin savupiipun vastakkaiselle puolelle on asennettu öljykattila, joka on nyt suljettu, ja olen avannut sen puolen, jolle aion asentaa takan.
Oletin, että minun täytyy vähän muurata, jotta siitä tulisi hyvä, mutta olen kohdannut ongelmia.

• Savupiipun sisällä menee yksi putki ja yksi sen puolella siinä, mihin aion asentaa takan
  • Oikealla puolella ei ole yläpuolella uloskäyntiä, vaan se on kuin ontelo
  • Takaontelolla ei myöskään ole putkea, vaan se on mennyt ylös täydestä tiilestä tehdyn putken vieressä, lähellä uutta avaustani
Haluan, että siitä tulee mahdollisimman vakaa, koska 10 metrin savupiippu lepää tämän alaosan päällä.
Syynä, että olen avannut niin paljon, oli se, että aukon yläosassa oli vanha avoin osa, jossa oli porattu toinen puoli uuden kattilan vuoksi 70-luvulla; todennäköisesti samalla on tukittu puutteellisesti nämä ontelot, jotka olen nyt vapauttanut.

Mitä on parasta täyttää nämä ontelot hiekalla, valaa ne umpeen vai vain jättää ne huomiotta ja muurata seinät, jotta saan täyden tiilikanaalin sinne, mihin haluan?

249432-murstock6.jpg

249434-murstock13.jpg

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.