Hei, olen juuri asentanut kipsilevyt kesämökkini (OSB alla, toimi todella hyvin ja kiitos vinkistä kaikille, jotka antoivat vinkkejä edellisessä ketjussani tästä) ja joissakin paikoissa en ole onnistunut saamaan kipsilevyjä täysin kiinni, koska mökin seinät kallistuvat kaikkiin suuntiin. Nyt kysymykseni on, kun minulla on noin 5-10 mm rako kipsilevyjen välissä, minkälaista kittiä käytän raon täyttämiseen?

Raon päälle olen ajatellut laittaa lasikuitunauhan ja kitata kevyttasoitteella.

Kevyt tasoitetasoite, sitten käytä paperinauhaa lasikuidun sijaan.

Olen kuullut monilta, että paperinauha ei ole oikein hyvä, koska se irtoaa, vaan minulle on suositeltu itseliimautuvaa lasikuitunauhaa sen sijaan, vaikka se ehkä tarkoittaakin enemmän tasoitusta.

Paperinauha pysyy erinomaisesti paikoillaan, jos sen asettaa oikein, ja sen repeämisriski on huomattavasti pienempi.

liimaa paperinauha kangasliimalla, niin olet heti kotona!

Mikael_L
Vain vertailua varten laitoin paperinauhan toiselle puolelle autotallia ja lasikuitua toiselle puolelle. En liimannut paperinauhaa vaan kitin sen vain kiinni.
Seinät maalattiin sitten.

Tulokset vuoden kuluttua:
Kaikki lasikuitunauhalla olevat saumat ovat halkeilleet, mutta yksikään paperinauhalla ei ole haljennut.
Halkeama on kuitenkin erittäin ohut, en usko, että se olisi näkynyt tapetilla.

Onko kyseessä "rako" kipsilevyjen syvennysten välillä, josta puhut? Sen voit siinä tapauksessa täyttää kipsikitillä kipsilevyjen tasolle molemmin puolin. Sitten on helpointa liimata paperinauha, käytä hyvää liimaa, kuten Hernia KP4. Jos kyseessä ovat ne ei-syvennetyt sivut, ne täytyy ensin viistää alas (mieluiten myös öljymaaliin pohjustaa) ja sitten kitata kipsin tasolle, ennen kuin asettaa nauhan.

On monia sudenkuoppia, kun maalataan kipsille. Voitko ottaa jonkun kuvan tai selittää hieman tarkemmin?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.