Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Stefan N: Ei, EI toimi saumateippinä, palauta.
kanis: Mene oikeaan rakennustavarataloon (ei Byggmax, Cheapy, Jem&Fix) ja "nappaa" joku henkilökunnasta. He yleensä osaavat tehdä erikoisratkaisuja... Työskentelin aiemmin rakennustavaratalossa ja totta kai myytiin muovia tavallisesti 25 metrin rullina, mutta meillä oli myös rulla, josta pystyimme myymään juoksumetrin tarkkuudella.
markusmattsson: Ok, toisin sanoen on syytä kysyä asiantuntijalta, jos se tulee ajankohtaiseksi... Kiitos hyvästä vastauksesta!
mister_swede: Hei kaikki viisaat, tässä on vähän laskemista, johon tarvitsen apua... Minulla on iso terassi, 48 neliömetriä Kantopalkki 8x6 m, eli sivuilla on kantopalkki pultattuna taloon 150 mm:n ranskalaisella pultilla runkoon, jossa on 600 cc väli pulttien välillä Palkit ovat 198 mm ja ne ovat kiinnitettyinä 600 cc:n täysruuvatuilla palkkikengillä kantopalkkiin. Kaikissa palkeissa on lyhyitä
Pucco: Ei tarvita "ristiä". Muovilevyt tekevät saman hyödyn, kun ne on ruuvattu. Kuten kirjahylly, jossa on masoniittilevy takana.
hempularen: Arvelen, että 220 reglar riittää. Pidä sitä indikaationa siitä, mitä todennäköisesti voidaan tehdä. Sen jälkeen sinun täytyy ottaa yhteyttä suunnittelijaan, joka laskee sen. Myös kiinnitys taloon tulisi tutkia, ei ole varmaa, että seinä kestää ylimääräisen kuorman. On mahdollista, että se voidaan tehdä jopa hieman kevyemmäksi.
Mattias_Jo1: Saavuttiin koko leveyteen! Terä ei kai ole niin pitkä? todella hyvää tietoa! kiitos kiitos!
Bjarven: Luulisin, että sinun täytyy olla ilmarako ja sitten päällystää seinä savuhormia vasten minerit-levyllä. Mutta kuten sanottu - nuohoojasi antaa sinulle ohjeet. /Bjarven
cederbusch: Onko kenelläkään kokemusta asiasta, jotta voisi lausua mielipiteensä?
Henrik W1: He he kiitos iloisista kannustuksista ja onnitteluista. Joo tiedän, kissoista ei koskaan tule täysin selvää, itsepäisiä krittereitä ne ovat.
anaitis: Jos tunnet olosi epävarmaksi kysymyksessä, koske/älä koske, aseta putki rakentaessasi, mutta odota sen kytkemistä. Jos sitten tulee ongelmia, voit tehdä työn kytkemällä putki ja johtamalla veden pois. Putki ei tee ainakaan mitään haittaa, jos se on siellä ilman liitäntää.
Ellagård: Kiitos. Pitää laskea hieman eri vaihtoehtojen paksuuksia, minulla on ovi karmilla, jonka ajattelin käyttää, karmi on noin 100 syvä.
kalubah: Voi ei, taisi tulla vähän sotkua edellisessä postauksessani. No, ymmärrätte kyllä.
Bjarven: Hei, Olen tilannut takorautaisen sisäänkäyntikatoksen, jossa on kolme osastoa 660*950 mm. Tarkoituksenani on laittaa kolme värillistä lasilevyä siihen. Kuten tavallista, olen ollut liian innokas ja en tarkistanut kaikkia parametreja etukäteen. Nyt käy ilmi, että kaikki lasi (karkaistu laminoitu, polykarbonaatti ja paksu pleksi) maksaa 4500-5000 sek. Kalliimpaa kuin takorauta. Onko
Max2: Aivan. Eristyslevyt (jotka asetetaan serporocken taakse) ja koolaukset ovat samassa tasossa, joten rappaus on kiinni koolauksessa. Eli noin 2 cm rappausta suoraan koolauksen päällä. Sisäpuolelta katsottuna on siis pystykoolaukset, kipsilevy, poikittaiskoolaus, kattohuopa, teräsverkko ja rappaus.
miza1466: Rakenna "ylösalaisin" kaatamalla/levittämällä asfaltti lasilevylle ja lopuksi aseta levy tai mikä se nyt onkaan tueksi, tai raudoitusrautaa? Pitäisi olla helpompaa saada hieno pinta silloin. Kokeile ensin pienellä lasilevyllä nähdäksesi miten se onnistuu, se on varmaan helpointa.
shine76: Hei! Olen tukkinut oven, ja siihen tuli rako, koska talo on vanha ja kevytsbetonia putosi hieman. Mikä on paras materiaali tukkiakseni tämän reiän? Kun otimme listat pois, nekin romahtivat. Haluaisin pystyä laittamaan siihen tulpan ja kiinnittämään listat takaisin. Liitän kuvia, yksi lähikuva ja yksi yleiskuva :) Terveisin, Sofia
bonkeman: Hei! Olen remontoimassa kellarin suihkuhuonetta/wc:tä ja aion aloittaa seinistä. Tällä hetkellä siellä on puukoolaukset ja kolmelevyiset paneelit + märkätilamatto, perfekt kellarisuihkussa :P Koolaukset näyttivät paremmilta kuin odotin, mutta lattian koolaukset olivat hieman tummia. Mietin nyt, riittääkö, että asennan uudet teräskoolaukset lattialle ja ulkoseinää vasten
anaitis: Sinun kannattaa varmaan ottaa ruostumaton skruv.
Johans71: Hei! Meidän autotallimme on rakennettu sekä puu- että muuratuilla seinillä. Minua on ohjeistettu laittamaan koolingit, mineraalivillaa ja muovi kipsilevyn alle niille seinille, joihin ei palauteta maata. Sille seinälle, johon maata palautetaan, ei pitäisi laittaa muovia. Toissapäivänä, kun olin laittamassa kipsiä, paikka ja eristys olivat erittäin kosteita/märkiä. Muurattu seinä
RoughChuck: Kaksi askelman korkeutta + askelman syvyys = 640 mm antaa portaikon, jossa on hyvä kävellä. 150 ja 170 askeleen korkeutta on normaalia. Jos otat askelkorkeuden 150 mm, se on 1650/150, mikä antaa 11 askelmaa. Silloin askelman syvyys on 150+150-640=340 mm. Portaikon pituus on silloin 10*340= 3400 mm. Kokeile numeroiden kanssa oman mieltymyksesi mukaan. Kun kyse on portaikon leveydestä, minulla
verktygsgurun: Kokeilin jokin päivä sitten Bostik-multifogia Sikaflexin sijaan ja se oli paljon helpompi työstää. Helpompi puristaa ulos ruiskusta ja helpompi siloittaa. eli tuloksesta tuli siistimpi ja tasaisempi.
verktygsgurun: Lisää silloin muoviset etäisyyslevyt sokkelin ja kantavan palkin väliin niin, että ne eivät ole kiinni toisissaan. Vähän ilmaa väliin on hyvä.
verktygsgurun: On vain kaksi tapaa. Pois ulkopaneeli tai pois kipsatut smygit sisäpuolelta.
evoline: Joten mitä minun pitäisi tehdä nyt sitten?? Vaneri on nyt paikallaan. Pitäisikö minun leikata pois kaikki viistetyt reunat ja sitten vain ruuvata kipsilevyt kiinni ilman tasoitusta??
witten: Mielestäni vaikuttaa hullulta vahvistaa palkkia, JOS se on nyt mitoitettu suunnittelijan toimesta. Pieni huomautus koskien vain menetelmää C, on olemassa riski rako korroosiosta levyjen välillä, jos palkki voi altistua kosteudelle. Nyt en usko, että näin on, mutta halusin vain herättää pienen ajatuksen siitä, että lopputulos voi todellisuudessa huonontua sen sijaan, että parantuisi
Johan Gunverth: ...eikä se ole myöskään diffusionstät.
Niclas Jonsson: Huono idea lisälaudalla. 1) Käytä kulmarautaa, tai 2) Jos mahdollista, niin vinoonsahaa reiluja ranskalaisia.
Stefan N: Mainosta Osta ja Myy -palstalla. Olen vienyt valtavasti näitä roskalistat kaatopaikalle, mutta jos niistä olisi maksettu, olisi ollut vielä hauskempaa purkaa niitä. Arvaan, että kaikki, jotka remontoivat 70-luvun talojaan, purkavat nämä pois.
gadu^: Yes box, se on kiinnitetty sekä kehykseen että seinän säätimeen. Villillä 5-vuotiaalla tyttärellä voi olla jotain yhteistä bobcatin kanssa, joten sen pitäisi pysyä paikoillaan...