A
Atenza: Olen samassa vaiheessa talossani. mutta päätin laittaa ensin OSB:n kaikille ulkoseinille, sitten rakennan sisäseinien koolaukset. Suurin osa sähköistä kulkee katossa ja sitten alas sisäseiniin ylhäältä.
2 vastausta · 3,9k lukukertaa
bearpower
bearpower: Okei, kiitos vastauksestasi, nyt ymmärrän miten se toimii. :-) paperi alkaa noin 2 desimetriä seinän yläosasta. Näyttää siltä, että vain tuo osa on hieman liian kostea. Ajattelin korjata sen betonitasoitteella myöhemmin.
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
P
pbengtsson: Pyydän anteeksi, tarkistin uudelleen ja se oli pl600, joka oli vesiliukoinen ja jota olen käyttänyt, koska odotan roiskeita, sekoitin ne. Joten TS:lle, suositukseni on pl600, ei mitään muuta. Itselleni, säilytä tuubit ensi kerralla pakkasettomassa...
18 vastausta · 8,5k lukukertaa
S
ste78fan: olen käyttänyt listoihin akryylimassaa bauhausista, 9kr tuubi, oikea tai väärä mutta listat pysyvät kuitenkin ylhäällä
4 vastausta · 25,0k lukukertaa
B
basseman: Olemme juuri asentaneet paneelin makuuhuoneeseen ja valitsimme maalaamattoman paneelin (mänty), jonka maalasimme itse, ja lopputulos on hyvä. Osta kunnon oksalakkia ja varaudu lakkaamaan kaikki oksat huolellisesti. Paneeli, jonka valitsimme, tuli Valbo trä -yritykseltä ja heillä on tuotekuvasto heidän erilaisista profiileista. Katso http://www.valbotra.se/sidor/produkter.htm nähdäksesi
1 vastaus · 9,5k lukukertaa
H
Helioz: Olen valanut paljon laattoja itse erikokoisina. Valan itse, koska mielestäni ne kestävät paremmin (aina vahvistan raudoituksella), voi saada haluamansa mitat, niistä tulee yleensä siistimpiä ja hiomaan käytän timanttihiomakonetta, mikä ei onnistu ostetuilla, koska ne ovat liian huokoisia. Vakiolaattaani teen yleensä 40x40 cm kokoinen kuten sinä ajattelit, rakennan kehyksen 45x45 mm
7 vastausta · 14,1k lukukertaa
F
Forbo: Dremel, multimaster, kaarisaha...kiinnitä mutteri sahauslinjan sisäpuolelle. Sahaa...kierrä mutteri irti....valmis. (*** kuinka paljon olenkaan kiroillut ennen kuin löysin tämän yksinkertaisen menetelmän..sitten pitäisi syntisen oppia...)
8 vastausta · 34,0k lukukertaa
H
Helioz: Asun Skånessa ja minulla on useita muureja, kuten sinulla, eri paikoissa talon ympärillä, enkä ole kokenut ongelmia pakkasrapautumisen kanssa, vaikka olemme kokeneet kaksi ankaraa talvea, jolloin lämpötila on ollut -10 täällä (muurini ovat huomattavasti vanhempia). Jos rappaus on tehty oikein, sen pitäisi kestää vähintään 10 vuotta, arvaan. Jos olet panostanut kunnolla ja laittanut
7 vastausta · 10,7k lukukertaa
·
P
PCLarsson: :Phoppas att inte med 1200t:arn hän on peruutanut
3 vastausta · 1,7k lukukertaa
Y
Yrrol: haha onko se nykyään puristettua pahvia? minulla on ainakin sellainen laatu, joka vaatii pirullista voimaa hajota. mutta olen nyt saanut käsityksen, että se voi juuri liikkua.. Olen mitoittanut niin hyvin kaappia varten jne., että kipsilevyjen asentaminen on mahdotonta... täytyy käyttää märkätilatapettia..
5 vastausta · 10,9k lukukertaa
Ola78
Ola78: Yleensä seinän yläreunaan asennetaan vasapuu, mutta jos ajattelet laittaa pystypuut suoraan seinää vasten, voit varmasti jättää sen pois. Kiinnitä se pitkällä ruuvilla, yleensä ruuvin pituuden tulisi olla kaksinkertainen kiinnitettävän puutavaran paksuuteen nähden. Naulaaminen on hankalaa, naulat täytyy olla todella pitkiä, jotta siitä tulisi tukeva. Teoriassa voit myös
6 vastausta · 9,1k lukukertaa
·
M
momin: Ok, ei kuulosta liian monimutkaiselta. :) Kiitos vinkistä. /momin
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
haavard
haavard: Rakennuskosteuden kuivaaminen täytyy tietenkin tehdä ENNEN eristämistä. Ainakin minun mielestäni.
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
A
AndersS: Miksi ei kiertää ruuvia?
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
A
Ahlbom: Huippua, siinä se on!
2 vastausta · 3,4k lukukertaa
A
2 vastausta · 3,4k lukukertaa
M
mojjen: Olen alkanut suunnitella talon laajennusta melko laajasti terassilla, joka on rakennettu paaluperustukselle. Rakensin melkein äskettäin noin 50m2 terassin. Nyt haluan rakentaa siitä 45m2 osan katetuksi ja 1,5-kerroksiseksi. Rakensin sen melko tukevaksi. Se on 4,5 metriä syvä, ja siinä on kantava palkki ulkoreunassa sekä keskellä, kooltaan 195x50mm. Näiden päällä on 195x50mm
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
A
andreas0930: Minulle on suositeltu styrofoam...
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
A
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
B
bjomape: Se oli todellakin noste!
4 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
B
4 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
Ola78
Ola78: Oletko tarkistanut asennusohjeet täällä http://www.vison.se/dokument.html
3 vastausta · 2,3k lukukertaa
M
mlitsgard: En halua kantavaa, haluan vain sen olevan vakaa, jotta voin laatoittaa sen halkeamatta. Kysymykseni oli, kuinka tiivistää kattoa vasten, jotta se kelpaa märkätilan seinäksi. Välin kattoon voin säätää, minun täytyy kuitenkin muokata kiviä viimeiselle kierrokselle. Mietin, onko seinä kiinnitettävä kattoon, jotta saumassa ei ole liikettä, mutta sitä ei kai voi tehdä ilman
5 vastausta · 3,3k lukukertaa
H
hempularen: On olemassa useita erilaisia vaihtoehtoja isompien reikien tasoittamiseen. Ostin "gipsfiller" -nimisen tuotteen Cascolta, jonka ostin K-raudasta. Se toimi todella hyvin. Kuitenkin huomasin, että vettä kannatti sekoittaa vähän vähemmän kuin pakkauksessa ilmoitettiin. Se oli hieman liian "juoksevaa". Se on oikea tuote tapauksiisi 1 ja 3. Tiedän, että on olemassa useita muita vaihtoehtoja
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
D
Daniel11: Hei! Minulla on liimapuupalkin mitat kantavalle seinälle ja mietin, voisiko joku muuttaa ne teräspalkiksi. Kantava palkki: 115mm*495mm 4,6 m pitkä Korkeus 7-8 mm Tolppa: 115mm*495mm 2,3 m pitkä Talon leveys on 8 m ja yhdeltä puolelta kantava seinä on 2,5 m Kiitollinen vastauksesta /Daniel
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
G
gullegrizen: [citat] Maksimi hyväksyttävä taipuma on L/300, eli 14 mm tässä tapauksessa. (4200/300=14 mm)
6 vastausta · 7,8k lukukertaa
A
andreas0930: en aio asentaa lattialämmitystä, koska pohjatyötä ei voida tehdä oikein. Nyt oli todella vaikeaa saada isodrän-levyjä, joten mietin, mitä vaihtoehtoja on? Voiko laittaa tavallista rakennusmuovia kapillaarikatkoksi ja käyttää tavallista solumuovia? Ajattelenko väärin? Onko tyhmää laittaa muovi alimmaksi? Pidin siitä, että isodränin kanssa koko alusta voisi "hengittää". Kastua
5 vastausta · 2,4k lukukertaa
N
nedde: Kiitos vinkeistä. Ensimmäinen ajatukseni on vaihtaa laudat OSB:hen, vetää kaapeli samalla. ja päättää kipsiin päälle. Se värähtelee, kuten sanottu, junien jälkeen, joten ajattelin päättää maalifiltillä toivottavasti välttääkseni halkeamia. Onko riskialtista laittaa muovi vähentämään vetoa? Epäilen, että lattia on eristetty sahanpurulla. Aion tarkistaa tämän
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
vimsan
vimsan: Tunnistan ilmiön. Todennäköisesti myös meidän kellarissa on suolajäänteitä. Muistan lukeneeni jossain täällä foorumilla, että voi raaputtaa pois kaiken valkoisen ja kaiken, mikä on löysällä, ja sitten tasoittaa pinnan esimerkiksi Husfixillä. Voiko joku vahvistaa, että tämä on oikein?
5 vastausta · 6,5k lukukertaa
K
kimmo_thn: Tänään sain kylpyhuoneen sisäkaton purettua valmiiksi.. joten nyt alkaa hauskuus:) Mutta kuten näette kuvasta on kerrosten välillä cc60 kattorakenteet. Mutta nuo toiset "lankut", joihin kipsilevy oli kiinnitetty, näyttävät tavallisilta laudoilta. Aion asentaa sellaiset S-kattolaatat. Nämä ovat melko painavia! Tarvitseeko minun vaihtaa nämä laudat hieman vahvempiin? kuten 45x70mm,
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
Mansion of Westminster
Mansion of Westminster: Luulen, että pohdit oikein. Täytä se jollakin, ja jos kudot päälle, niin ei ole niin väliä, mitä olet täyttänyt sillä. Oletan, että se ei liiku enempää kuin muu seinä, ja silloinhan kudoksen pitäisi kestää ne liikkeet.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
L
largab: Tärkeää on, ettei mikään orgaaninen ole suorassa kosketuksessa ulkoseinän kanssa. Jos sitten asennetaan laattoja etäisyydelle, on varmistettava, että ilma pääsee kulkemaan alareunasta yläreunaan, eli mahdollisen etäisyyslistan tulisi olla pystysuorassa siten, että ilma voi "virrata" takana. Jos sen sijaan kuten kirjoitit, asennat lautoja 3 mm rakenteella, se tarjoaa täysin
2 vastausta · 1,9k lukukertaa
A
anaitis: [citat] Tämä meni aivan pieleen! Ajattelin ihan toista järjestelmää.
15 vastausta · 53,5k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.