Hei,

Tarvitsen tasoitusvinkkejä seuraaviin kysymyksiin:

1, Olen tehnyt reiän kattoon portaita varten yläkertaan, ja sinne on syntynyt hieman suurempia halkeamia/reikiä noin 5 cm kattokipsiin. Miten paikkaan sen? Leikkaanko pois ja asetan uuden palan paikoilleen ja käytän paperinauhaa sauman kohdalla? Vai voinko vain tasoittaa?

2, Ikkunanpielessä minulla on kipsiseinä; välikohdat, jotka ovat pieliin päin, tasoitanko vai saumaanko? Saumaanko, vai? Jos välikohta on hieman suurempi, pitäisikö tasoittaa ensin vai onko halkeaman riski?

3, Vinokatto ja katon sauma. Olen ajatellut, että en käytä kattolistoja vaan teen siistit saumat niiden sijaan. Miten teen sen siististi ilman halkeamia? Levyt ovat paikoillaan, mutta niitä ei ole sahattu vinoon, joten ne on tasoitettava niin, että saadaan hyvä kulma. Ajattelin ensin tasoittaa siistin kulman. Sitten liimaisin paperinauhan halkeamien välttämiseksi ja sen jälkeen taas tasoittaisin, onko ok? Vai pitäisikö saumata paperinauhan alapuolelle ja liimata sen jälkeen?

On olemassa useita erilaisia vaihtoehtoja isompien reikien tasoittamiseen. Ostin "gipsfiller" -nimisen tuotteen Cascolta, jonka ostin K-raudasta. Se toimi todella hyvin. Kuitenkin huomasin, että vettä kannatti sekoittaa vähän vähemmän kuin pakkauksessa ilmoitettiin. Se oli hieman liian "juoksevaa". Se on oikea tuote tapauksiisi 1 ja 3.

Tiedän, että on olemassa useita muita vaihtoehtoja kipsitasoitteille.

Tämä mainitsemani tuote kovettuu todella kovaksi, joten kannattaa mieluummin laittaa vähän liian vähän kuin liikaa reikiin, ja sitten tasoittaa tavallisella tasoitteella ja hioa.
Tapauksessa 2 käytetään yleensä listoja, ikkunanpielilistoja, jotka menevät päällekkäin. Muuten sinun on luultavasti käytettävä siellä tiivistemassaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.