Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Mats: Kyselyt, projektityöt, tv-ohjelmat Foorumillamme ei ole sallittua yrityksille, organisaatioille tai opiskelijoille tehdä markkinatutkimuksia, pyytää apua koulutehtävissä tai etsiä osallistujia tv-ohjelmiin. Siksi ketju suljetaan, mutta ennen kuin teen sen, suosittelen lukemaan osia tästä foorumista. Siellä on jo paljon hyviä vinkkejä. Oletko kokeillut kirjastoa, sieltä löytyy paljon
yoxler: Minulla on talo vuodelta -44, jossa on betoniperusta. Talo sai laajennuksen ja kellaria laajennettiin, jolloin osa vanhan perustan ulkopuolesta, joka oli osittain maan alla, tuli osaksi sisäseinää. Kuvat näyttävät, kuinka uusi perusta on alkuperäistä vasten. Ongelma: olen löytänyt kaksi halkeamaa ja poistanut irtonaisen rappauksen. Mutta kuten huomaatte kuvista, lattian rajassa ja
petersson79: Jos katsot tämän foorumin osion yläosaa, löydät kiinnitetyn ketjun nimeltä "Handla byggmaterial utomlands" - se saattaa auttaa sinua....
dextrocell: Juuri niin, läpimenevä pultti = konekierteinen pultti, joka menee läpi portaiden, seinän ja kiristetään mutterilla toisella puolella seinää. Lisäksi takapuolelle asetettiin kompaktilaminaattilevy jakamaan kuormitusta hieman enemmän. Kuinka itse portaat on rakennettu? Onko jännepalikka tiukasti seinää vasten vai välittimillä/vapaasti ripustettu? Mistä täsmällisesti seinä
tallmilan: Ei, ja edes katastrofi, johon viittasit ensimmäisessä viestissä ... 10 vuotta ilman valoa olisi sen sijaan katastrofi
TMA-1: Kiitos vastauksesta. Se on varmaan enemmän rakenne, joka häiritsee meitä, kuten sanoit. Siitä tulee todella raidallinen lautojen jälkien/profiilien vuoksi.
kinshasa: Kiitos inputista - tunnen itseni ainakin vähän rauhallisemmaksi nyt.
VernaMats: Hei Meillä on kesämökki funkis-tyylillä ja matalakaltevuudella, melkein tasainen katto. Haluamme nyt lisäeristää katon samalla kun asennamme uuden vedeneristeen (huopa) ja tarpeen mukaan mahdollisesti vaihdamme osia vanerista. Uskomme, että ullakon alapohjassa saattaa olla jonkin verran eristystä, todennäköisesti kutterinpurua. Talo on 30-luvulta ja rakennettu kesämökiksi, eli ei
Dalbotant: Ih! Älä sano niin, minulla on paljon polttopuuta portaiden alla! :) Kun ajattelee, että taloni koostuu enimmäkseen treetex-levyistä, olen silti pulassa sinä päivänä, kun se alkaa palaa, sanoo vain svoosch. Hitsi, nyt alan kuvitella, että se ei olekaan hiiriä, joita kuulen seinissä, vaan talokuoriainen. ;)
Jan-Å: Meillä on maalattua kangasta sekä täällä että siellä, sillä vaimo kotona pitää sitä kauniina. Se antaa eloa seinälle, pidän siitä enemmän kuin sileästä seinästä aivan kuten pidän laattoista, jotka antavat ruutukuvion kattoon mieluummin kuin sileistä katoista. Mutta se on makuasia, joten ei ole oikeaa tai väärää.
bybbo: Kun muutin asuntooni 17 vuotta sitten, makuuhuoneen sisäkatossa oli sekä halkeamia että lohkeamia. Kittasin ja maalasin öljypohjaisella maalilla. Viime vuosina halkeamat ja lohkeamat ovat palanneet, ja ne näyttävät melko rumilta. Olen yrittänyt poistaa maalia osista kattoa. Öljypohjaisen maalin alla näyttää olevan liimamaalia, ja sen alla ehkä jotain muuta, joka voidaan pestä
Danne1: Se on totta, että pitäisi eristää ulkopuolelta, jotta kosteus kulkisi ulospäin. Olen remontoinut kellarini myös, mutta aloitin tekemällä uuden salaojituksen ja asensin podrän-levyt ulkopuolelle. Mutta tein myös uudet seinät sisäpuolelle ja siihen ilmarako, sen jälkeen runkoin metallirangoilla ja eristin. Sen jälkeen osb ja kipsi.
passenger: [citat] Olen itse asiassa ajatellut Steni Terraa talon ympäri, mutta se on tulevaisuudessa. Silloinhan voi itse asiassa "feikata" myös tämän ympärille. hmm.
_bystrom_: En yrittäisi ruuvata, siinä on helppo epäonnistua. Kyseessä on yleensä hyvin pienet liikkeet, jotka aiheuttavat narinaa, ja hyvä suuntaan asennettu ruuvi voi lukita tarpeeksi poistaakseen narinan, mutta mielestäni PU-liiman menetelmä jättää vähemmän tilaa epäonnistumiselle ja lisäksi se ratkaisee ongelman myös pitkällä aikavälillä, mitä ruuvaaminen harvoin tekee... Olen
verktygsgurun: [citat] Syöksytorvi, sadevesikourut, kattopellit ym. ruostuvat, jos leikkaa ne kulmahiomakoneella tai samanlaisella laikalla.
janwide: Voin mainita, että sahasin kulmahiomakoneella ULKONA tiiliseinää. Se pölysi sietämättömän paljon. Joten minun oli pakko lopettaa. Tigersågen toimi paljon paremmin.!
MalinW: Voit myös käyttää Sikas tiivistemassaa Igas Pistolet
Ola78: Kiitos vinkistä, aion käydä lähimmässä kirjastossa ja katsoa, onko heillä mitään.
petersson79: Kiitos. Jos ruuvaan liimaa, voinhan myös säätää sen verran, ettei se ole suorassa... Onhan kylpyhuoneiden ympärillä niin paljon, että pian ei voi rakentaa kylpyhuonetta kaiken sääntöjen takia...
Jan-Å: Sehän näyttää hyvältä? Ambitiotaso kasvaa kokemuksen ja tiedon myötä, jos kokeilet vielä muutaman kerran, olet pian jumissa remonttimudassa :P
_bystrom_: Mistä syystä haluat "tiivistää"? Johtuuko siitä, että lattian raot eivät saisi muodostua avoimeksi raoksi alas palkistoon? Ostaa tavallista lastulevyä, se voi toimia - ja toimiikin varmasti. Liimaa ja ruuvaa levyt välttääksesi natina jne. Mutta jostain syystä se tuntuu silti vähän puolivillaiselta...
ToA: Ehkä tyhmä kysymys, mutta...... onko ok eristää solumuovilla? Minulle oli tullut sellainen käsitys, että se ei ole niin hyvä ajatus ottaen huomioon palokaasut ym.
andreas0930: hieman tragikoomista tuo...=) Mutta en halua laskea lattiaa, vaan valaa lattian samalle korkeudelle. Haluan vain työskennellä turvallisesti kaivamisen aikana.
f91jsw: On olemassa toinen Grand Designs -jakso, jossa metsänhoitaja saa luvan rakentaa talon olkiseinillä luonnonsuojelualueelle Englannissa.
på landet: Hei, Olen pohtinut samaa kuin te tässä ketjussa. Mietin vesikaton ja ilmanvaihdon ratkaisuja, mutta yllä näyttää hyvältä. Toinen ongelmani on ollut kuinka rakentaa turvallinen kaide/aidoitus parvekkeen ympärille, koska kattoon ei saisi tehdä läpivientejä. Miten olette ratkaisseet tai ajatelleet tämän? Terveisin, //H
isolde: [citat] Käytittekö harvalaudoitusta vai teräsprofiileja? Käytittekö vahvistettua kipsitasoitetta, kuten Knauf Uniflott? Käytittekö saumanauhaa sisäkaton ja seinien välillä? Se riippuu usein pohjatyöstä.
sankaboy: Olen yrittänyt etsiä tietoa siitä, miten savupiippu rakennetaan ja miksi joku olisi voinut tehdä tämän ratkaisun, mutta en löydä mitään. Onko täällä joku muu, joka ehkä tietää varmasti enemmän?