Olen alkanut suunnitella talon laajennusta melko laajasti terassilla, joka on rakennettu paaluperustukselle. Rakensin melkein äskettäin noin 50m2 terassin. Nyt haluan rakentaa siitä 45m2 osan katetuksi ja 1,5-kerroksiseksi. Rakensin sen melko tukevaksi. Se on 4,5 metriä syvä, ja siinä on kantava palkki ulkoreunassa sekä keskellä, kooltaan 195x50mm. Näiden päällä on 195x50mm lattiajuoksuja, jotka on kiinnitetty taloon, tolppakenkien ja franskien avulla (seisova lankkuseinä).

Olen valanut paaluja. Ensin kaivoin noin 0,5m2, kaadoin täyteen kottikärryllisen betonia kuoppaan, jotta sain pohjan/klumpun, jonka päälle valoin paalun kahdella raudoitustangolla, jotka työnnettiin pohjaklumpuun. Paalujen kuopat ovat noin 80cm syviä, mukaan lukien pohja. Minulla on kuitenkin melko paljon tilaa alla, joten voin täyttää maanmassalla, jotta saisin korkeamman routasuojan, jos tarpeen. Uskon kuitenkin, että talo eristää niin, ettei routa aiheuta suuria ongelmia (Göteborg).

Paalut ovat hieman alle 2 metrin välein. Yhteensä 12 paalua rakennettavalle 45 neliömetrille.

Talo on 40-luvun talo kellarilla. Maa on pääasiassa tiivistä savea. Onko joku, joka uskoo tämän olevan ok, vai näettekö suuria riskejä rakenteessa? Haluan tehdä tämän, koska se tarjoaa minulle suhteellisen kustannustehokkaan ratkaisun. Terassin purkaminen, kaivaminen ja betonilaatan valaminen alusta ei ole vaihtoehto; siinä tapauksessa se jäänee ajopuulle.

Kiitollinen näkemyksistä

Morgan
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.