Lämmitys

Rakennuskosteuden kuivaaminen lämmityksen avulla hyödynnetään kylmänä vuodenaikana. Lämmitys voidaan tehdä öljyllä, kaasulla tai sähköllä. Jotta kosteus saataisiin poistumaan, rakennusta on samalla tuuletettava, mikä tapahtuu pitämällä ovet ja ikkunat raollaan. Lämpöeristystyön on oltava päättynyt.
Menetelmä sisältää seuraavaa:

• tehokkainta kylmällä säällä
  • pysyvä lämmitysjärjestelmä voidaan käyttää
  • kuumailmalaitteet vaativat kuuman ilman jakamisen letkuilla, jotta se saavuttaa kaikki tilat.

Huomioitavaa:

• aukot ullakon lattiassa, ullakko-ovet tai sähköpistorasiat on tiivistettävä kosteusvaurioiden välttämiseksi ullakolla
  • epätasaisen kuivumisen riski, koska lämpö ei jakaudu tasaisesti koko tilavuudelle, erityisesti korkeussuunnassa.
Tämä teksti on peräisin träguiden...
Tulkitsen sen niin, että vinokatot/ullakon lattiat tulee olla eristettyjä _ja_ muovittettuja.

Mutta entä seinät? Pitäisikö niiden olla eristettyjä mutta ei muovittettuja?
Mitä tarkoittaa, että lämpöeristystyön on oltava päättynyt, tarkoittaako se täysin eristettyä ja muovitettua kaikkialla?
Jos sen tulee olla muovittettu, miten sitten voi tuulettaa (paitsi se, mikä on pohjassa eli)...

Ei kukaan, joka tietäisi tai luulisi tietävänsä?
Olen lukenut muutamia muita ketjuja, mutta neuvoja ei ole yhtä selkeitä kuin muissa aiheissa...

Tai sitten minä en löydä ketjua, joka sisältää etsimääni...

Rakennuskosteuden kuivaaminen täytyy tietenkin tehdä ENNEN eristämistä. Ainakin minun mielestäni.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.