J
J.B.: Kyllä, se on verkotettu sisätiloissa.
9 vastausta · 8,1k lukukertaa
I
isolde: Rakenna muotti, joka on noin 40 cm pidempi kuin oviaukko ja yhtä leveä kuin lecan ilman rappausta. Osta kaksi 20 kg:n säkkiä betonia, sekoita veteen ja täytä muotti. Pohjalle voi laittaa kaksi raudoitusterästä. Anna betonin kuivua 24-48 tuntia, pura muotti ja nosta betonipalkki paikoilleen oviaukon päälle. Luonnollisesti laitat laastia jokaisen pään alle.
1 vastaus · 6,6k lukukertaa
M
Mats: sinun tulisi myös laittaa viemäröinti jonnekin keskelle kattoa. Reunat voivat olla kylmiä ja jäätyneitä, ja keskellä on lämmintä ja mukavaa keväällä.
4 vastausta · 2,2k lukukertaa
P
Plura: On viisasta täyttää kaikki ontelot askelmissa ja pylväissä profiileilla. Askeltasot täytyy verhoilla kokonaan tammella niin, ettei alapuolella olevaa terästä näy, jotta ne näyttävät samalta kuin muut askeltasot kahden porraselementin välissä. Viilu on hieman liian ohut, haluan voida hioa portaat joskus. Valaistus tulee todennäköisesti seinässä olevista valaisimista. Mutta
9 vastausta · 7,9k lukukertaa
·
M
miry: [citat] mutta silloin talo on melkein valmis kun se tulee ja et rakenna puurakennusta silloin kun se on melkein puurakennus kun se tulee pienissä osissa jotka on esivalmistettu vähän niin kuin olisi kipsilevyt ja runkotolpat jotka on esikapennetut joten sitä ei pitäisi verrata elementtitaloon joten siitä tulee valtava ero
9 vastausta · 2,5k lukukertaa
B
Bonae: Hm, kuulostaa melko kekseliäältä idealta, ainakin teoriassa. Otan sen pohdintoihini vaihtoehtona uudelle kipsilevylle ja kipsilaastille!
7 vastausta · 5,1k lukukertaa
Maveric77
Maveric77: Näyttävät samanlaisilta kuin mitä meillä oli siinä BRF:ssä, jossa asuin aiemmin. Putkiremontin yhteydessä jouduimme maksamaan ylimääräistä putkikoukkujen asbestin poistamisesta. En tiedä, oliko niissä asbestia, mutta uskoisin niin, koska he (Skanska) olivat käyneet katsomassa useita kertoja aikaisemmin. Joten LUULEN, että eristyksessäsi saattaa olla asbestia, mutta vain
3 vastausta · 8,4k lukukertaa
·
S
shadowfire: Mmkay, kiitos vastauksistanne! Vaikuttaa ehdottomasti siltä, että minulla oli huonoa onnea tai jouduin kohtaamaan jonkun lastaren, jolla oli huono päivä.
4 vastausta · 2,1k lukukertaa
A
andersmc: [citat] Olen itse suunnitellut, rakentanut ja tehnyt kaiken. Luonnollisesti minulla on piirustuksia eri muodossa, itseni vuoksi. Mutta ei ole olemassa "virallisia" rakennuspiirustuksia.
18 vastausta · 3,7k lukukertaa
J
J.B.: Mene johonkin puutavaraliikkeeseen, jossa on palvelua, niin he tuovat sen kotiisi, minun on tuonut kotiin hyvin kummallisia kiinnikkeitä minulle, kun rakensin logan uudelleen.
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
T
trojlee: Näytti todella hyvältä, aion mennä katsomaan sitä livenä:). Kiitos niin paljon avusta..:) / M
3 vastausta · 17,2k lukukertaa
·
H
HenrikHuslöse: Jos lähdetään TS-rakenteesta: Mitä tapahtuu, jos käyttää oikeaa diffuusioavointa kattohuopaa öljylevyn sijaan ja PU-eristettä palkkien välillä? Eristys kestäähän sadetta, ja kattohuopa on nopea levittää. Jos sataa sillä välin kun sitä levitetään, se päästää läpi kosteuden, joka on jäänyt alle. Ja 170 mm PU-eristettä vastaa melkein 300 mm mineraalivillaa.
19 vastausta · 24,8k lukukertaa
·
R
Renoveringsdags: Olen oppinut etten laita sormia pistorasioihin joten EI en tee sitä itse :P Soitan tänään sekä putkimiehelle että sähköasentajalle :) Kiitos kiitos
4 vastausta · 2,9k lukukertaa
N
nedde: Nyt olen purkanut ja tarkistanut. Siellä oli vanha expansiossäiliö. Kiitos vastauksista! Siitä tulee nyt vinttiluukku, kun minulla ei ollut aikaisemmin. :)
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
Ola78
Ola78: Normaalisti, kun asennetaan harvempaa panelia kattoon, käytetään yleensä 28*70, joten käytä sitä kattoparrujen välillä.
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
WaldenWoods
WaldenWoods: Mielestäni ehdotuksesi MDF:n viistämisestä ja muovikitin käyttämisestä metallikulmassa kuulostaa hyvältä ratkaisulta. Erityisesti jos aiot sitten päällystää portaat tammella - silloin sinun ei tarvitse olla niin tarkka kittaamisen ja hiomisen kanssa.
5 vastausta · 5,3k lukukertaa
·
A
anaitis: Tämä toimii hienosti, mutta vaatii palkkeja/pilareita/vahvaa lattiarakennetta. Suunnittelija ratkaisee tämän puolestasi helposti. Maksaa tietysti vähän enemmän!
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
·
Ola78
Ola78: Se on luultavasti parempi ratkaisu jättää yksi kattotuoli keskelle. Avväxlingenin voima jakautuu silloin useammille kattotuoleille, jos teet niin, ja silloin jäljellä olevat kattotuolit saattavat selvitä kuormituksesta ilman vahvistusta, mutta en ole siitä täysin varma. Mutta sinun ei pitäisi myöhemmin tarvita vahvistaa niitä yhtä paljon kuin ensimmäisessä esimerkissäsi.
9 vastausta · 36,5k lukukertaa
·
raveper
raveper: Näyttää siltä, että haluat välttää viranomaisia jne. Tässä on jotain sinulle. Osta Sealand http://sv.wikipedia.org/wiki/Sealand
22 vastausta · 20,3k lukukertaa
T
trekko: Joo, sain hyötyä vinkeistä, kiitos vielä kerran! Lisäpisteet sinulle =)
8 vastausta · 4,5k lukukertaa
gadeberg
gadeberg: Hei! Nyt avotakka alkaa sytyttää. Ajattelin (jos on olemassa) että laittaa jonkinlaista kaakelia tai keraamista laattaa takan sisään. Eli siellä missä varsinainen tulipesä on. Onko olemassa jotain, mikä toimii tähän, jos ei halua keltaisia tulenkestäviä tiiliä?
0 vastausta · 6,1k lukukertaa
J
Jan-Å: Valmis kuulostaa hyvältä, sellaista halusinkin kuulla (minulla on Jeep, joka pitää rakentaa, joten talon pitäisi mieluiten valmistua nyt :rolleyes:) Onneksi minulla on joustavat työajat, käyn huomenna rakennusliikkeissä.
4 vastausta · 3,9k lukukertaa
J
Jan-Å: Anteeksi että olen huono ihmeissä ;) useimmat asiat, jotka olen tehnyt rakentamissamme ja remontoimissamme taloissa, ovat tulleet kalliimmiksi kuin alun perin ajattelin :O En oikein tiedä miten nivell toimii, joten on mahdollista, että se hoitaa myös radonin, mutta minne kosteus ja radon sitten tuuletetaan ulos?
5 vastausta · 2,1k lukukertaa
N
Newman: Hei. Olen poistamassa maalia kellarini seinistä tulevassa kylpyhuoneessani; suunnitelmana oli poistaa maali, tasoittaa Ardex F5 kitillä ja sitten laatoittaa. Olen kuitenkin huomannut, että rappaus, joka vaikuttaa olevan sementtipohjainen, on erittäin hyvin kiinni onteloharkoissa, mutta kohdissa missä onteloharkot on saumattu, se ei pysy lainkaan. Sauma on erittäin huokoinen ja huomattavasti
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
F
fsn: [citat] Minulla on uusi kellari, jossa on 20 cm solumuovia laatan alla ja lecatiiliseinät, joilla ulkopuolella platonmattoa ja hyvä salaojitus. Kaikki rakennettu räjäytyskivelle, joten ulkopuolinen vesi tuntuu epärealistiselta. Beckersin ammattimyymälän mukaan myös tavallinen sisämaali päästää läpi kosteutta. Ajattelen maalata katon tavallisella maalilla ja katsoa, miten se toimii.
4 vastausta · 7,2k lukukertaa
vojma
vojma: [citat] Se on todennäköisesti vaikeaa asentaa kaksoiskipsiä (tai yksinkertaista, sillä ei ole väliä) molemmille puolille jos aiot vain 50 mm etäisyyden seinien välillä.
11 vastausta · 32,2k lukukertaa
J
Jan-Å: Ajattelin enimmäkseen, että tasoite on tuote juuri epätasaisen pinnan tasoittamiseksi, joten on toimivaa käyttää "oikeaa" tapaa. Mutta ohut kerros on vaikeampi betonilla, luulen että on olemassa jokin minimimitta ilman, että olisin mikään asiantuntija sillä alalla. Betoni on halvempaa ja toimii varmasti sekin, jos valetaan riittävän paksu kerros.
16 vastausta · 26,6k lukukertaa
P
petersson79: Joo, se näytti melko järkevältä ja suunnilleen siinä järjestyksessä kuin ajattelin. Mutta aiomme vain asentaa parketin vanhan lattialaudan päälle, eikä haluta sen alle seinämiä, joten seinät tulevat ensin. Mutta luulen, että edetäkseni hieman nopeammin teen seinät ennen kattoa, koska keittiö tulee pian. Tuntuu, että katon voi tehdä myöhemmin, ja tietenkin sähkömiehen on
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
Disneygrisen
Disneygrisen: Mistä löytää laaja valikoima listoja? Olen etsinyt hullun lailla kaikista suurista rakennustavarataloista. Etsin 69 mm jalkalistaa. Ei pitäisi olla niin vaikeaa ajattelin, mutta ongelmana on se, että etsimäni tyyppinen jalkalista pitäisi olla noin 17 mm PAKSUUDESSA. Pituus ja leveys eivät ole ongelma... mutta paksuus. Ajattelin vain vaihtaa yhden makuuhuoneessa. En haluaisi repiä pois
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
mycke_nu
mycke_nu: On paljon saatavilla Yhdysvalloissa, mutta silloin siitä tulee amerikkalainen talo, amerikkalaisella standardilla.
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.