Olen raaputtamassa hieman rappausta pois kellarin seinästä, johon aion laittaa laatat. Raaputan kohdista, joissa tuntuu, että voisi olla vähän kosteaa. Kuitenkin, mietin yhtä asiaa. Olen aloittanut alhaalta seinästä ja raaputtanut. Mutta hieman ylempänä vaikuttaa siltä, että siellä on sauma. Ja saumassa tuntuu olevan jotain pahvia tai jotakin. Näyttää mustalta. Joten nyt minun täytyy tyydyttää uteliaisuuteni ja kysyä, onko se niin sanottu Tjärpapp? Onko se kiinni kaikkien Rakennusosien välillä koko kellarin seinässä? Onko kellarin seinä yksi iso möykky vai onko se muurattu lohkoihin? Anteeksi, jos kysyn tyhmiä kysymyksiä, mutta haluaisin tietää, jotta voisin lisätä hieman asiantuntemustani. :-) Kiitos etukäteen!! :-) Yritän lähettää kuvan mukana, mutta en ole varma, toimiiko se, kun kirjoitan puhelimella.

Minulla on myös tjärrpapp sisäseinien alla kellarissani. Näytti siltä, että pappi asetettiin lattialle ja seinä rakennettiin sen päälle. Pappi estää kosteutta kulkeutumasta lattiasta ylös seiniin. Jos löysit pappin korkeammalta, ehkä joku on laskenut lattiaa talossasi saadakseen enemmän korkeutta kattoon?
gaia

Okei, kiitos vastauksestasi, nyt ymmärrän miten se toimii. :-) paperi alkaa noin 2 desimetriä seinän yläosasta. Näyttää siltä, että vain tuo osa on hieman liian kostea. Ajattelin korjata sen betonitasoitteella myöhemmin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.