Hei.

Olen poistanut 4mm masonitilevyt huoneesta ja löysin tämän mukavan yllätyksen takaa.

Talo on rakennettu 1903 ja se on pysynyt hyvin. Minulla on myös ilo asua lähellä rautatietä, joten voin kuulla laudat natisevan joka yö tavarajunien tullessa.

Ongelmana on, että pitäisi siistiä ja samalla piilottaa sähköjohdot taakse. Kuten näette alla olevasta kuvasta, seinät on paikattu ja liimattu aiemmissa remonteissa. Saadakseni hieman vakaamman rakenteen mietin vaihtavani laudat levyihin. Vai tekeekö se mitään eroa?

Talon ulkopuolella on mexitiili, sitten vanha puuverhous on jäljellä sen takana, sen jälkeen on eristeet, olen mitannut syvyyden olevan 30 cm ulkoseinään sisäpuolelta. Sen jälkeen tulevat laudat, jotka näkyvät kuvassa. Se vetää kovasti lattian ja myös katon ympärillä. Hormi on samassa huoneessa.

Miten minun pitäisi toimia?

Kuva huoneesta:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/DxAxOzIwRr30aOToF0-p_g?feat=directlink

Olin irrottanut niin paljon lautoja kuin tarvitaan sähköputkien saamiseksi taakse, ja sitten laittanut 13 mm kipsilevyn päälle (olettaen, että laudoitus on kestävä alusta.
Vedolla voi olla monia syitä, ja jos sinulla on sitä useammassa paikassa, sitä ei ratkaista sulkemalla tämä huone (esim. muovilla). Pikemminkin voi tehdä itselleen karhunpalveluksen, kun ei tiedä, missä mahdollinen uusi kondensaatio tapahtuu.

Olen varmaan vaihtanut laudat saadakseni pidemmät pituudet ja toivottavasti suoremman seinän (ja samalla asettanut sähköt)

Protte

Kiitos vinkeistä. Ensimmäinen ajatukseni on vaihtaa laudat OSB:hen, vetää kaapeli samalla. ja päättää kipsiin päälle. Se värähtelee, kuten sanottu, junien jälkeen, joten ajattelin päättää maalifiltillä toivottavasti välttääkseni halkeamia. Onko riskialtista laittaa muovi vähentämään vetoa? Epäilen, että lattia on eristetty sahanpurulla. Aion tarkistaa tämän lähipäivinä.

Kiitos vastauksista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.