10 855 lukukertaa ·
5 vastausta
11k lukukertaa
5 vastausta
voiko masoniittiseiniä laatoittaa?
Nyt ajattelin laittaa kylpyhuoneeseeni märkätilatapetin, mutta muiden kysymysten yhteydessä eräästä kaupasta selvisi, että en voi laatoittaa masoniittiseiniäni.
Puusepän mukaan tuplakipsilevy oli vaatimus laattojen käytölle juuri painon kantavuuden vuoksi...
Masoniitin täytyy ehdottomasti kestää paino ajattelin ja uskoin, että minulla on kaikki mahdollisuudet tulevaisuudessa..
Mutta nyt minulle selitettiin, että masoniitti on elävää ja liikkuu, joten kaikki menee päin mäntyä...?
Puusepän mukaan tuplakipsilevy oli vaatimus laattojen käytölle juuri painon kantavuuden vuoksi...
Masoniitin täytyy ehdottomasti kestää paino ajattelin ja uskoin, että minulla on kaikki mahdollisuudet tulevaisuudessa..
Mutta nyt minulle selitettiin, että masoniitti on elävää ja liikkuu, joten kaikki menee päin mäntyä...?
Minulla on jotain, jota luulen olevan sjösten keittiössä ja se on kiinnitetty masonit:iin. Olen melko varma, että se on ollut siinä ennen vuotta 2004, mutta se on edellisen omistajan laittama. Ei ole mahdotonta ja se voi pysyä tukevasti paikoillaan, mutta on todennäköistä, että snickare haluaa tuplakipsin ei huvin vuoksi.
Erik
Erik
Paul-Staffanstorp
Remontoija
· Skåne
· 8 989 viestiä
Paul-Staffanstorp
Remontoija
- Skåne
- 8 989 viestiä
Kyse ei ole lainkaan siitä, että sen pitäisi kestää kaakelin painoa.
Kyse on siitä, että on saavutettava tietty taivutusjäykkyys, jotta seinän liikkeet eivät aiheuta halkeamia laatoissa ja saumoissa.
On myös aina parempi olla asentamatta laattoja suoraan masoniittiin.
Henkilökohtaisesti uskon, että riittää, kun liimataan 6 mm kipsilevy ja sitten asennetaan laatat siihen, koska seinissä on yleensä huomattavasti tiheämmin puuta kuin cc600, kun ne ovat masoniitista...
Lisäksi voi käyttää joustavaa laastia, joka kestää liikkeitä paremmin kuin tavallinen kiinnityslaasti.
Prefab-taloissa, joissa on masoniittiseinät, oli usein vain 25 cm puun väli seinissä, mikä jäykistää melko paljon myös.
Kyse on siitä, että on saavutettava tietty taivutusjäykkyys, jotta seinän liikkeet eivät aiheuta halkeamia laatoissa ja saumoissa.
On myös aina parempi olla asentamatta laattoja suoraan masoniittiin.
Henkilökohtaisesti uskon, että riittää, kun liimataan 6 mm kipsilevy ja sitten asennetaan laatat siihen, koska seinissä on yleensä huomattavasti tiheämmin puuta kuin cc600, kun ne ovat masoniitista...
Lisäksi voi käyttää joustavaa laastia, joka kestää liikkeitä paremmin kuin tavallinen kiinnityslaasti.
Prefab-taloissa, joissa on masoniittiseinät, oli usein vain 25 cm puun väli seinissä, mikä jäykistää melko paljon myös.
Masonite on teoreettisesti ajatellen liian pehmeää, kaakeli voi irrota. MUTTA - kerran kun remontoisin keittiötä, niin revin alas kaakelit tiskipöydän yläpuolelta ja ne olivat niin tiukasti kiinni. Minun piti rikkoa useita paloja, niitä ei saanut millään irti. Ja se oli kiinnitetty masonitille, jossa oli cc 60 runko ja oli ollut siinä 40-luvulta asti.
haha onko se nykyään puristettua pahvia?
minulla on ainakin sellainen laatu, joka vaatii pirullista voimaa hajota.
mutta olen nyt saanut käsityksen, että se voi juuri liikkua..
Olen mitoittanut niin hyvin kaappia varten jne., että kipsilevyjen asentaminen on mahdotonta... täytyy käyttää märkätilatapettia..
minulla on ainakin sellainen laatu, joka vaatii pirullista voimaa hajota.
mutta olen nyt saanut käsityksen, että se voi juuri liikkua..
Olen mitoittanut niin hyvin kaappia varten jne., että kipsilevyjen asentaminen on mahdotonta... täytyy käyttää märkätilatapettia..
Klikkaa tästä vastataksesi