14 648 lukukertaa ·
21 vastausta
15k lukukertaa
21 vastausta
Viinikellari - materiaalivalinnat ja inspiraatio?
Kun muutimme taloomme, edelliset omistajat olivat pinoaneet tiilestä (?) valmistettuja salaojaputkia lattialta kattoon ruoka-aitan yhdelle seinälle. Putket ovat noin 40 cm pitkiä/syviä ja niiden sisähalkaisija on noin 12-13 cm. Täydellinen viinin säilytykseen (myös samppanjapullot mahtuvat).
Ajatteletko tätä mallia?em72 sanoi:
http://www.blocket.se/dalarna/Gamla_tegelror_till_ex_vinstall_27695616.htm?ca=7&w=3
En kuitenkaan suosittele
Kyllä, se muistuttaa meidän tiiliputkia. Voin olla samaa mieltä siitä, että etikettien näkeminen pulloissa on vaikeaa, mutta koska minulla on kohtuullisen hyvä käsitys siitä, mitkä pullot minulla on, se toimii silti. En ole törmännyt naarmuisiin etiketteihin tai pulloihin (olemme käyttäneet putkia melkein 10 vuotta).Bricco sanoi:Ajatteletko tätä vaihtoehtoa?
[linkki]
Ei kuitenkaan mitään mitä suositteleisin. Ne naarmuttavat etikettejä ja pulloja paljon sekä lisäksi, että pulloja ei näy, joten etikettejä täytyy olla kaikissa. Mutta jos laittaa ne sisään ja antaa olla siellä ja pitää niistä huolta joka tapauksessa, niin se on hyvä, sillä lämpötila pullon ympärillä pysyy vakaampana kuin ilman.
Sattuisiko sinulla olemaan vähän enemmän kuvia ja voisit ehkä jakaa hieman tietoa siitä, miten rakensit kellarisi?Bricco sanoi:Olen tekemässä samaa projektia suunnilleen pinta-alan suhteen. Ostin quercia:n telineet, koska ne ovat joustavia, niihin mahtuu paljon pulloja ja niillä on hyvä hinta (kuvan mustat sivuilla). Ilman painetta oleva puu on tietenkin käytettävä, jos rakentaa puuhyllyjä. Mitä kovempi, sen parempi. 2x2 m alueelle ei mahdu paljon, joten laske ensin. Riippuu siitä, kuinka paljon haluat säilyttää.
Minkälaisen vinställ ostit?Bricco sanoi:Sen ei tarvitse olla niin kallista
Väri 400kr
Puistokivet+järvikivet 900kr
Vinställ 1200kr
Valaistus 400kr
Sitten vähän viiniä, mutta ajattelin kokeilla ensin rajoitetusti ensimmäisenä vuonna nähdäkseni, millainen lämpötila+ilmankosteus on vuoden kaikina kuukausina. Hienot viinit saavat pysyä viinikaapissa vielä hetken
Täytetty osaa siitä mitä on ainakin
[bild]
Sent from my Nexus One using Tapatalk
Olin töissä viinikellarissa muutama vuosi sitten, se oli noin 2x2,5m, rapatut seinät, singeliä lattialla ja hyllyt IKEA:sta, jotka oli petsattu johonkin harmahtavaan sävyyn, valaistus himmentimellä ja 2 yksinkertaista tuolia pienen pöydän ääressä... 
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Svartja stående ribbor - nackdelar, materialval mm
Trädgård allmänt -
Bygga källare - Har lite frågor om materialval
Utbyggnad och tillbyggnad -
Dolt fel i timrad mellanvägg - Sten från vinkällare?
Juridik -
Göra staket ogenomskinligt - Materialval?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Stormdörr/källare - materialval?
Fritidshus