20 592 lukukertaa ·
3 vastausta
21k lukukertaa
3 vastausta
rakentaa oma portti
Hei,
Olen rakentanut vaakasuoran aidan, katso liitetty kuva.
Haluan myös rakentaa kaksinkertaisen portin kuvan mukaisesti.
Kysymykseni ovat seuraavat:
- Miten tuen sen takapuolelta, jotta se on vakaa ja minkä kokoista puuta pitäisi käyttää? Vaakasuorat laudat ovat 28*145. Voinko myös käyttää niitä tukemiseen? Ymmärrän, että minun pitäisi olla kaksi lyhyillä sivuilla, mutta miten ratkaisen sen siististi poikittaisen kanssa?
- Vinkkejä, miten yhdistän sen yksinkertaisimmin saadakseni suoran ja siistin linjan porttien välillä
Olen rakentanut vaakasuoran aidan, katso liitetty kuva.
Haluan myös rakentaa kaksinkertaisen portin kuvan mukaisesti.
Kysymykseni ovat seuraavat:
- Miten tuen sen takapuolelta, jotta se on vakaa ja minkä kokoista puuta pitäisi käyttää? Vaakasuorat laudat ovat 28*145. Voinko myös käyttää niitä tukemiseen? Ymmärrän, että minun pitäisi olla kaksi lyhyillä sivuilla, mutta miten ratkaisen sen siististi poikittaisen kanssa?
- Vinkkejä, miten yhdistän sen yksinkertaisimmin saadakseni suoran ja siistin linjan porttien välillä
Remonttinalokas
· Dalarna
· 3 173 viestiä
En ole täysin varma, että pidän aidan ja portin välisestä suorasta linjasta. Tuskin näkee, että se on portti? Porttien pitäisi mielestäni erottua hieman ja kutsua sisään.
Olisin ehkä valinnut pienemmän koon ja ehkä panostanut neljään lautaan korkeudessa. Silloin sinun ei myöskään tarvitse käyttää suuria mittoja runkorakenteessa.
Mielipiteeni
Olisin ehkä valinnut pienemmän koon ja ehkä panostanut neljään lautaan korkeudessa. Silloin sinun ei myöskään tarvitse käyttää suuria mittoja runkorakenteessa.
Mielipiteeni
Kuulostaa mielenkiintoiselta ehdotukseltasi. Mikä dimensio teillä oli käytössä? Ajattelin paksuutta, pystyaidassa minulla on 28. Voiko olla kapeampi? Ettei portti tunnu ohuelta aitaan verrattuna.
Ja mitkä rimat pitäisi olla niin että toimisi.
Toinen ajatus on käyttää pystysuuntaista, toimisiko se?
Ja mitkä rimat pitäisi olla niin että toimisi.
Toinen ajatus on käyttää pystysuuntaista, toimisiko se?
Remonttinalokas
· Dalarna
· 3 173 viestiä
Ehdottomasti pystysuora portti voi olla tyylikäs!
Tässä näyttäisi olevan 95*95 tolpat, joten mistä itse portti voisi koostua? 28*70?

Tämä on yksinkertaisempi vaihtoehto, jota voi muokata hieman haluamallaan tavalla. Helppo rakentaa, mutta selvästi tunnistaa sisäänkäynniksi.

Tässä sinulle muuten hyvä rakennusohje erilaisille porteille (myös yksi kuten yllä, mutta kovera)
http://wse111750.web16.talkactive.net/pdf/grindar.pdf

Christian
Tässä näyttäisi olevan 95*95 tolpat, joten mistä itse portti voisi koostua? 28*70?

Tämä on yksinkertaisempi vaihtoehto, jota voi muokata hieman haluamallaan tavalla. Helppo rakentaa, mutta selvästi tunnistaa sisäänkäynniksi.

Tässä sinulle muuten hyvä rakennusohje erilaisille porteille (myös yksi kuten yllä, mutta kovera)
http://wse111750.web16.talkactive.net/pdf/grindar.pdf
Christian
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi