Toisen tarjouspyynnön jälkeen olen päättänyt muurata myös takkakasettini itse. Kuten melkein kaiken talossa. Täällä foorumilla on niin paljon taitavia ihmisiä, että ajattelin varmasti saada vinkkejä ja neuvoja siitä, miten se tehdään.

Näin se näyttää:

Kaksipuolinen läpikulku-takka toisessa kerroksessa uudessa puutalossa, jossa on täysin eristetty savupiippu valmiin paloseinän läpi minerit-katon läpi. Alustana on uritettu lastulevy, mutta vesikiertoinen lattialämmitys. Suoraan näiden alla on hea250-palkki, joten kantavuus lattiarakenteessa ei ole ongelma. Muuraus tulee olla täysin suora ja sileä lattiasta kattoon, ja koko muuraus tulee olla ei-kantavan sisäseinän keskellä. Toisella puolella muuraus yhdistyy ja on linjassa seinägipsin kanssa molemmin puolin, ja toisella puolella seinää muuraus ulottuu noin 300 mm seinästä. Alhaalla tuloilmakanava nousee suoraan lastulevylattiasta ja liittyy kasetin alaosaan. Etäisyys lattiasta kasetin alareunaan on noin 800 mm. Kattokorkeus on 2,7 m. Luulen, että minun pitäisi käyttää ytongia painon vähentämiseksi.

Onko joku, joka voi auttaa minua materiaalien valinnassa, laastien jne. kanssa, rakenneratkaisun tai vain yleisten hyvien ja mukavia neuvojien kanssa?

Kiitos etukäteen,

Viimeksi muokattu:
Tätä olet varmasti jo miettinyt, mutta paras asia, jonka voit tehdä, on ottaa yhteyttä kunnan nuohoojaan, joka tarkastaa työn/kamiinan, kun se on valmis. Hänen pitäisi osata kertoa, miten sinun tulisi toimia ja mitkä kriteerit koskevat juuri sinun kaminaasi.

Ystävällisin terveisin

M

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.