Yritän hieman remontoida keittiössä ja nyt on aika asentaa vähän IKEA-runkoja.
Ongelma on, etten oikein tiedä, miten kiinnitän seinäkaapit, jotta ne pysyvät kunnolla.

Seinät näyttävät olevan tehdyt jonkinlaisista kovalevyistä, noin 1 cm paksuisia, vuodelta 1970, jolloin talo rakennettiin, ja näiden päällä on uudet 13 mm kipsilevyt.

Minkälaisia ruuveja minun pitäisi käyttää seinäkaappien asentamiseen, jotta ne eivät putoa?
Olen ikuisesti kiitollinen avusta tässä, koska en tiedä tästä mitään.

olisin laittanut vaneri- tai osb-levyn kipsilevyn taakse, sillä masoniitti ja kipsilevy eivät pidä täyttä seinäkaappia. Ja oletan, että koolaukset ovat cc60, joten ne voivat olla vaikeita löytää, mutta sekin on vaihtoehto..
....
//
M

Jos kaapit pysyvät paikallaan tai eivät, riippuu enemmän siitä, mihin ruuvaat, kuin siitä, mitä ruuvaat. Mutta jos katsot alustan pitävän, on kipsiä ja löysiä kuitulevyjä varten "molly", jota sinun tulisi käyttää. Kuitenkin yrittäisin löytää koolaukset saadakseni turvallisemman yöunen.

Paul-Staffanstorp
Olen asentanut useita kaappeja, jotka on kiinnitetty 10mm masoniteen, mutta se voi olla epävarmaa kun on kyse Ikean kaapeista, joissa on vain kaksi kiinnityspistettä...

Täyskierteinen karkea ruuvi pitää hyvin muuten.

Makaava 21x70, joka naulataan kunnolla seinätukiin. Yksi ylhäällä, sopivalla korkeudella kiinnitystä varten, toinen alhaalla vain etäisyyden pitämiseksi. Sitten peitelistat peittämään.

Jos ruuvaat masoniittia, oppii sinä (tai joku muu perheessäsi) saamaan sen päähänsä aika nopeasti. Paras on, että seinässä on poikittaistuet, mutta tämä mahdollisuus näyttää sinulta jo ohittuneen.

• Tykkään
Highbeam
  • Laddar…
Olen tekemässä remonttia, ja alun perin oli tarkoitus, että puusepät asentavat keittiön, mutta heillä oli vähän kiirettä eikä minulla ole aikaa odottaa enempää, ja sitten vaikutti siltä, että projekti ei ollut liian vaikea, että en voisi yrittää sitä itsekin.

Kuitenkin olen/olin hieman epävarma siitä, kestääkö masoniitti/kipsi seinäkaappeja, koska masoniitti itsessään on niin huokoista.

Alun perin seinä oli kuitenkin vain tehty masoniitilevyistä, ja puusepät ruuvasivat kipsilevyjä sinne, kun he remontoivat keittiötä ja valmistelivat kiinnitystä varten.

Joten paksu kiintoruuvi pitäisi kai kestää?
Vai pitäisikö minun käyttää molly-ankkureita ollakseni varma?

Paul-Staffanstorp
Koska kyseessä ovat Ikeakaapit ja sinulla on vain kaksi kiinnityspistettä per kaappi, kysymys kuuluu, pitäisikö sinun sen sijaan käyttää tuplamollya.

Jos pääset kaappien yläpuolelle ja aiot peittää sen kattoliitoksella, voit aina asentaa muutaman rakennuskulman kaapin yläosan ja seinän väliin...

Lisäturvatoimenpiteenä... ;)

10 mm kovalevy seinissä on melko tiivistä verrattuna "tavalliseen" kovalevyyn...

Kaksoismolly, mitä se on?
Olen varmaan nähnyt vain tavallisen mollyn.

On vain 4 kaappia, jotka pitää asentaa: kaksi 60 kaappia, yksi 40 kaappi ja yksi kulmakaappi (60), joten mahdollisesti pystyisin osumaan muutamaan runkotolppaan.

Muussa tapauksessa voisi olla turvallisinta tehdä kuten firren159 sanoo ja naulata pari poikkirunkoa.

Tord Yvel sanoi:
Dubbelmolly, vad är det?
Kuten tavallinen mutta tarkoitettu kaksinkertaiselle kipsilevylle, eli noin 26 mm levymateriaalille eikä 13 mm levymateriaalille.

Alfredo sanoi:
Kuten tavallinen mutta tarkoitettu kaksoiskipsille, eli noin 26 mm levyä eikä 13 mm levyä varten.
Aha, niin yksinkertaista! Kiitos!

Vaihtoehtoisesti koolauksen sijaan voi käyttää sopivan paksuista lastu- tai OSB-levyä - kiinnitä se taustalla oleviin koolauksiin, jotta voit kiinnittää sitten kaapit siihen haluamallasi tavalla.

mutta seinissä on kai koolaukset? 60cc??
sinähän kiinnität niihin ensisijaisesti.
jos sinulla on ikea, kuten aiemmin mainittiin, siitä tulee vaikeampaa!!!

Aseta ohut sääntö kaapin sisään, jonka kiinnität ruuveilla kaapin ulkopuolelta ennen kuin asennat sen. Nyt voit laittaa niin monta mollysia kuin haluat ja osua sääntöihin tavallisilla ruuveilla. Vanha keittiöni (rakennettu -69) oli tehty sillä tavalla. Tietenkin maalaat säännön valkoiseksi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.