1 684 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
terassin rakentaminen
hei
aion rakentaa uuden terassin katolla, mutta olen hieman epävarma materiaalista ja mitoista. Aion kaivaa plintit ja laittaa tolpat katolle, mutta haluan myös asentaa lasia siihen myöhemmin, joten en halua, että tolpia on lasin tiellä. Terassi on 8x3,5 3,5 ulos talosta, lasitus tulee 5x3,5 yhdelle puolelle. Ajattelin laittaa kolme plinttiä etureunaan lasitettua osaa varten ja asettaa tolpat näihin ja kiinnittää päätypuun kattopalkkien päälle ja esimerkiksi kaksi plinttiä lisää loppuosan terassille ulkoreunaan, ja myös laittaa kolme plinttiä keskelle vain lattialle, silloin siitä tulee yhteensä 8 plinttiä. Riittääkö tämä ja mitä kokoa minun pitäisi käyttää lattian kannattimille ja kattopalkkeille, ja täytyykö niiden katossa olla kyllästettyjä, kiitos kaikista vastauksista.
aion rakentaa uuden terassin katolla, mutta olen hieman epävarma materiaalista ja mitoista. Aion kaivaa plintit ja laittaa tolpat katolle, mutta haluan myös asentaa lasia siihen myöhemmin, joten en halua, että tolpia on lasin tiellä. Terassi on 8x3,5 3,5 ulos talosta, lasitus tulee 5x3,5 yhdelle puolelle. Ajattelin laittaa kolme plinttiä etureunaan lasitettua osaa varten ja asettaa tolpat näihin ja kiinnittää päätypuun kattopalkkien päälle ja esimerkiksi kaksi plinttiä lisää loppuosan terassille ulkoreunaan, ja myös laittaa kolme plinttiä keskelle vain lattialle, silloin siitä tulee yhteensä 8 plinttiä. Riittääkö tämä ja mitä kokoa minun pitäisi käyttää lattian kannattimille ja kattopalkkeille, ja täytyykö niiden katossa olla kyllästettyjä, kiitos kaikista vastauksista.
Terassin rakentamisen luonnos helpottaisi varmasti. Kun sanot, että 8 pilaria riittää 8*3,5=28 neliömetrin terassille, olen hieman epäileväinen. Rakensimme noin 45 neliömetrin terassin ja silloin meillä oli noin 25 - 30 pilaria ja kantolinja talon julkisivussa, joten minun on vaikea ymmärtää, miten selviät 8 pilarilla, joiden on lisäksi oltava tarpeeksi vakaat lasittamista varten.
Mielestäni 8 plinttiä kuulostaa kohtuulliselta. Kiinnitä 45x170 talon seinään ja sitten sinulla on kaksi riviä plinttejä sen ulkopuolella. Jos käytät 45x170, se kantaa ongelmitta plinttien ollessa 170 cm etäisyydellä. Ehkä sinun pitäisi käyttää 5 plinttiä per rivi, siis yhteensä 10 plinttiä. Lyhennät tietenkin.
30 plinttiä 45 m²:llä kuulostaa erittäin vakaalta.
30 plinttiä 45 m²:llä kuulostaa erittäin vakaalta.
Klikkaa tästä vastataksesi