4 906 lukukertaa ·
3 vastausta
5k lukukertaa
3 vastausta
Korjaa rappaus 30-luvun talossa
Hei, olen poistanut vanhan keittiön ja kaakelin. Tapetti roikkui mukana ja suuria osia rappauksesta. Se on jopa reikiä asti vass/strå ja puu takana muutamassa kohdassa. Miten minun pitäisi korjata se?
Seinä on siis sisätilassa ja koostuu rappauksesta (minkä tyyppisestä?) - strå/vass - pystypuulankut (45 cm x 125 cm).
Ajattelin, että meidän on varmaan tapetoitava päälle saadaksemme hienon pinnan sen jälkeen, kun olen korjannut seinän.
Onko täckgips, 6 mm, vaihtoehto?
Erik
Seinä on siis sisätilassa ja koostuu rappauksesta (minkä tyyppisestä?) - strå/vass - pystypuulankut (45 cm x 125 cm).
Ajattelin, että meidän on varmaan tapetoitava päälle saadaksemme hienon pinnan sen jälkeen, kun olen korjannut seinän.
Onko täckgips, 6 mm, vaihtoehto?
Erik
Jos päätät kunnostaa seinää, voin melkein luvata, että sinun pitäisi käyttää kalkkilaastia. Sitä voi ostaa valmiiksi sekoitettuna rautakaupasta, lisää vain vettä. Voit myös tehdä sen itse, tästä varmasti löytyy tietoa googlella.
Onnea matkaan
Onnea matkaan
Kalkkilaasti se on varmasti. Sen voi havaita helposti, jos otat pienen palan käteen ja puristat siitä. Jos siitä tulee pulveria, kyseessä on kalkkilaasti ja sitä sinun tulee käyttää. Jos laastissa on sementtiä, sen pulverointi on paljon vaikeampaa, jolloin voit käyttää C-laastia. Poista kaikki irtonainen ennen kuin aloitat rappaamisen, ja sitten voit jatkaa normaalisti. Levitä sen jälkeen seinä tasoitteella, niin huomaat, että tapetointi sujuu hyvin.
Jäsen
· Västra Götalands Län
· 529 viestiä
6 mm kipsi on vaihtoehto, erityisesti jos haluat hyödyntää seinän sisään upotetun sähkön kanavointia. Mutta se vaatii myös listojen, vuorausten ym. säätämistä.
Kipsilaasti on erinomainen käyttää, maksaa noin 100 euroa per 25 kg ja kestää pitkään. Sekoita pienessä astiassa muutama kourallinen kerrallaan veden kanssa ja korjaa sillä, voidaan korjata erittäin paksusti (mutta silloin pidempi kuivumisaika), tai vaihtoehtoisesti useita kerroksia muutaman päivän ajan. Viimeistele tavallisella tasoitteella (medium).
Kipsilaasti on erinomainen käyttää, maksaa noin 100 euroa per 25 kg ja kestää pitkään. Sekoita pienessä astiassa muutama kourallinen kerrallaan veden kanssa ja korjaa sillä, voidaan korjata erittäin paksusti (mutta silloin pidempi kuivumisaika), tai vaihtoehtoisesti useita kerroksia muutaman päivän ajan. Viimeistele tavallisella tasoitteella (medium).
Klikkaa tästä vastataksesi