Y
Sokkeli keittiökaappien alla. Täytyy sahata pala pois astianpesukoneen kohdalta.
-Ostin jiiri/kulmasahan, mutta se ei toimi tähän.
-Olen tilannut sirkkelin, mutta se tuntuu kömpelöltä.
-Mietin sellaista yksinkertaista käsi-japani sahaa. (haha, tuhansien eurojen jälkeen sähkökoneisiin..)

Mutta miten te, jotka olette käteviä, teette tämän? Mikä työkalu on paras tähän melko yksinkertaiseen toimenpiteeseen, mutta johon kuitenkin haluaa siistin leikkuun jne.

Jos sokkeli on jo kiinni seinässä, valitsisin monityökalun, esimerkiksi Fein Multimasterin.

Jos lista on irti, käyttäisin selkäsahaa.

P
Uppojyrsin

Japaninsaha on luultavasti kustannustehokkain.

Viimeksi muokattu:
magnu sanoi:
Jos sokkeli on jo seinällä, valitsisin monitoimikoneen, kuten Fein Multimasterin.

Jos lista on irti, käyttäisin selkäsahaa
Tosi vaikea saada suoraksi Fein-koneella - Tai sitten en ole vielä saanut ajokorttia sillä k**ralla, vaikka on mennyt jo vuosi. :x

Pääseekö kuviosahalla lähelle ja sitten viimeistelee esimerkiksi japanilaisella sahalla alaspäin?
Muuten irrota sokkeli ja käytä upotussahaa - Selvästi tyylikkäin..

Y
löysä se on.
Multimaster, hidas ja saattaa mennä hieman vinoon noin pitkällä matkalla.
Pistosaha, tosin nopea, mutta syö niin karkeasti.

Mutta lyhyesti sanottuna olisitte käyttäneet käsityökaluja, jos teillä ei olisi ollut penkkisirkkeliä siis?
Oi kuinka työlästä ;)

Y
slacker sanoi:
Muuten irrota jalusta ja käytä sänkiä - Selvasti tyylikkäintä..
Olen tilannut Hitachi c7buy sirkkelin ohjauskiskolla... lasketaanko se sänksahaksi?

Ne näyttävät niin isoilta, tuntuu hankalalta onnistua sahaamaan 5 cm korkea pala ehkä 15 cm korkeasta jalustasta.. Vaikka ehkä se ei ole mikään ongelma...

Viimeksi muokattu:
Yrrol sanoi:
Olen tilannut Hitachi c7 -pyörösahan ohjauskiskolla... Lasketaanko se upposahaksi?

Ne näyttävät niin suurilta, tuntuu hankalalta onnistua sahaamaan pois 5cm korkea pala ehkä 15cm korkeasta sokkelista.. Mutta ehkä se ei ole ongelma...
Sticken - Hieno terä takapuolelta... Tulee todella smutt... Onko se vaihtoehto ehkä?

upotettava sirkkeli tai pyörösaha tukilistalla saadaksesi suoran leikkuun, pistosaha alaspäin sahaamiseksi

Pistosaha ja kuviosaha korjaavat tämän.
Pyörösaha on hankala, jos haluat leikata listan keskeltä.

Japansaha ehkä vie 10 minuuttia eikä vaadi paljoa vaivaa.

Siksi äänestän japansahaa.

Y
Huokaus, nyt kun googlasin kuvia upotussahoista, tajusin että se oli se mitä puuseppä käytti kaikkiin sellaisiin töihin, joita minun pitäisi tehdä.

Eli olen tilannut turhaan kalliin käsipyörösahan kiskolla.. :(
-onneksi on pitkä viikonloppu, joten voin tutkia, mikä upotussaha on suosituin ja tehdä tilausmuutoksen..

Ei koskaan ole turhaan hienoja työkaluja... ;)

Yrrol sanoi:
Huokaus, nyt kun googlasin kuvia uppo-/upotussahasta, niin huomaan, että juuri sitä puuseppä käytti kaikkeen sellaiseen mitä minun pitäisi tehdä.

Eli olen tilannut kalliin pyörösahan kiskoilla turhaan.. :(
-onneksi on pitkä viikonloppu, jotta voin selvittää, mikä upotussaha on suosituin ja tehdä tilausmuutoksen..
Ei niin mustavalkoinen valinta - Makita vs. Festool-moniin ketjuihin perustuen.

http://www.axminster.co.uk/makita-sp6000k1-plunge-saw-and-14m-rail-prod656310/

Dalbotös sanoi:
Koskaan ei ole turhaan hienoja työkaluja... ;)
En olisi voinut sanoa sitä paremmin itse! :wow:

Y
Makita SP6000K1 siis... 6000 kr luokassa.. Sitä en nyt voi kyllä ostaa vaikka peruisin c7:n, joka maksaa puolet siitä. :(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.