Hei!

Olen puuhaamassa kellarissa ja aion rakentaa muutamia uusia sisäseiniä.

Nyt tarvitsisin fixertång-yhdistämistyökalun, jotta voin liittää yhteen ostamani teräsrungot. Kävin tänään Beijerillä katsomassa, ja he halusivat myydä minulle yhden vähän yli 2000:- hintaan, mikä ei tunnu ajankohtaiselta.

Siksi ihmettelen, tietääkö joku, mistä voisi ostaa halvemman, haluaisi myydä minulle käytetyn tai vuokrata minulle yhden? Asun Västeråsissa.

Kaikki ehdotukset otetaan kiitollisena vastaan :-)

Yst. terv.,

Jonas Franzén

B
et halua ottaa pieniä skruvnubb vai?

Hei!

Olen ostanut skruv, mutta olisi paljon parempi med en tång eftersom det inte bygger något på väggens djup. Olen myös miettinyt att nita ihop reglarna.

Eräässä paikassa minulla tulee olemaan suihku med ett avlång unidrain avlopp ja kun valoin lattiakaivon, en ottanut huomioon niitä ylimääräisiä 2mm som skruven antaa. Olen vain tehnyt tilaa kiskolle ja kahdelle levylle kaivon taakse. Minulla on kuitenkin joitakin ideoita, miten voisin ratkaista sen, mutta kuten sanottu, paras ja yksinkertaisin ratkaisu olisi saada käsiini en tång.

/Jonas

B
2 mm ylimääräistä? kipsi on niin pehmeä, että pää häviää levyyn. jos näin ei tapahdu, kiristät huonosti.

Hei, kiitos vinkeistä!

Suunnitelmana on, että OSB levy on alimpana, joten ruuvin kannat eivät painu levyyn sillä tavalla kuin tarkoitat. 2 mm saattoi olla hieman liioiteltua, luultavasti se tulee vain olemaan noin 1-1,5 mm, tämä tarkoittaa myös, että seinästä tulee hieman kovera.

Ystävällisin terveisin, Jonas

Pihdit, joita etsit, maksavat niin paljon, koska ne ovat erikoistyökalu. Mutta jos sinulla on kaveri, joka voi ostaa Ahlsellista, voit saada ne noin 1000+moms.

Ok, sehän on paljon halvempaa. Minun täytyy tarkistaa, jos voin saada sen sieltä, kiitos avusta!

Jos joku muu täällä omistaa sellaisen ja voisi ajatella vuokraavansa sen minulle, ottakaa yhteyttä.

Terveisin, Jonas.

Rakensin pienen seinän kylpyhuoneeseeni peltiruuveilla ja mineritillä. Ruuvailin kevyesti rungot yhteen niillä ruuveilla, joilla kiinnitin myöhemmin mineritin. Kun mineriti sitten ruuvattiin kiinni, upposivat ruuvin kannat peltiin ja kaikki tuli tukevaksi, kun kaikki ruuvattiin yhteen.

Joo se Jula'ssa olisi ollut hyvä, kävin siellä kysymässä onko heillä sitä, mutta he sanoivat ei, joten en vaivautunut katsomaan heidän verkkosivultaan. Tämä osoittaa kuinka hyvin heillä on homma hallussa.

Lopulta tilasin seuraavan pihdit Englannista:

http://www.qwikfast.co.uk/catalogue/edma-master-profil-single-handed-setting-pliers-p-9396.html

Kuitenkin näyttää siltä, että he nostivat pihdien hintaa heti sen jälkeen kun tilasin ne, koska maksoin vain 44 puntaa niistä.

Kiitos kaikista ideoista.

Ystävällisin terveisin, Jonas

• Tykkään
matsn66
  • Laddar…
sama pihti löytyy Hornbachista noin 750:-

jonasfranz sanoi:
Hei, kiitos vinkeistä!

Suunnitelmana on laittaa OSB-levy alle, joten ruuvien kannat eivät painu levyyn sillä tavalla kuin tarkoitat. Ehkä 2 mm oli hieman liioiteltu, luultavasti se nostaa vain n. 1-1,5 mm, mikä tarkoittaa myös, että seinästä tulee hieman kovera.

Yst. terv. Jonas
Normaalisti voit kiinnittää kiskon kattoon ja lattiaan ja sitten vain asettaa seinäprofiilit, ja niiden pitäisi pysyä paikoillaan, kunnes asetat ensimmäisen kerroksen levyjä. Joten sinun tapauksessasi, kun asetat OSB:si, sinun pitäisi pystyä kiinnittämään myös seinäprofiilit kiskoihin tällä ruuvilla. Käytä ruuvia, jossa on sopivan kokoinen pää (esim. lastulevyruuvi), jotta voit upottaa pään OSB-levyyn ilman, että rikot peltiä. Voi toimia myös kipsirulla pellille, vaikka pää on usein hieman liian suuri. Yleensä ei ongelmaa, vaikka pää hieman nousee, jos aikomuksena on kipsata päälle.

Minulla on halpa stukotin Julala. Toimii ihan ok. On paljon helpompaa jatkaa työskentelyä, jos palkit ovat yhdessä jo ennen kuin aloitetaan levyjen kanssa näpräily. (ammattilaiset pitävät sitä varmasti liian monimutkaisena, iloinen puoliamatööri pitää pihdit hyvänä...)

bigsnucke sanoi:
Jag har den billiga stuknittången ifrån Jula. Fungerar helt ok. Det blir mycket lättare att jobba vidare om reglarna sitter ihop redan innan man börjar fippla med skivorna. (proffs tycker säkert det är för omständigt, en glad halvamatör tycker tången är bra att ha...)
Har också den. Har inte provat "en riktig" men denna känns helt ok. Säkert mer omständig att använda än en proffs-variant, men den är ganska prisvärd och jobbet blir gjort.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.