Muutama kuukausi sitten palkkasin käsityöläisiä laittamaan tasoitteen ja maalaamaan seinäni. He tekivät erittäin siistin työn, mutta olen nyt löytänyt useita paikkoja, joissa on halkeamia, osa todella pitkiä ja näkyviä :(

En tiedä mitään tällaisista asioista, ehkä joku voi neuvoa minua? Onko minulla oikeus saada halkeamat korjatuksi? Uudenveroiseksi kunnostetun asunnon pitäisi näyttää siltä pidempään kuin tämä..! Itse ajattelen, että se on tasoite, joka on halkeillut (he ostivat tasoitteen ja pohjamaalin), mutta ihmettelen myös voiko se liittyä maaliin (Beckers, ainoa materiaali, jonka ostin itse)? Mikä voisi olla syy tähän?

Kiitollinen avusta!

riippuu vähän siitä, miltä halkeamat näyttävät...(vähän kuvia on aina hyvä)
jos ne ovat suorat, saattaa alusta liikkua ja halkeama on alla olevan sauman kohdalla
jos ne ovat epätasaiset, saattaa kyseessä olla liian paksu tasoitekerros tai myös epästabiili alusta
(liikkuu)

>>Onko minulla oikeus saada halkeamat korjattua?<<

Totta kai sinulla on. Soita maalareille ja kerro, niin asia hoituu varmasti.

Laita muutama kuva halkeamista, niin näemme.

Kiitos vastauksistanne! Tässä on kaksi kuvaa (toinen on valitettavasti melko epätarkka, onhan se lähes mahdotonta ottaa kuvaa valkoisesta seinästä ilman jalustaa... :))

• Särmää pitkin oleva halkeama valkoisessa seinässä sähköpistokkeen vieressä.
  • Valkoinen seinä, jossa on ohut halkeama. Kuva on hieman epätarkka.
Yäk, sinulla on kyllä rumia halkeamia. :(

Se on tasoite, joka on halkeillut, joten sillä ei ole mitään tekemistä itse maalin kanssa.
Mitä materiaalia seinissäsi on tasoitteen takana? (Rappaus puuseinällä?)

Joo, ne eivät ole hienoja... :( Ne ovat tiiliseiniä, mutta en tiedä, mitä niiden ja tasoitteen välissä on. Talo on rakennettu 50-luvulla, jos muistan oikein.

Voi olla halkeamia rappauksessa tasoitteen alla...

KIITOS vielä vastauksistanne. Soitin hantverkareille ja he tulivat epäröimättä korjaamaan halkeamat ja maalaamaan seinäni. Nyt kotona on taas todella hienoa!

Va gött! Så ska de gå till.:)

Ihanaa!

Mikä oli virhe?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.