Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
pbengtsson: Minulla on hyvin vähän kokemusta osb:stä, mutta olen liimannut Sika bond 500:lla. Tämä siksi, että levyt eivät ole tarkoitettu asioiden ripustamiseen vaan rakenteen jäykistämiseen (remonttikohde), osb-levyni on ruuvattu/liimattu suoraan ulkoseinien pystypuihin, ja sitten olen jatkanut myös sisäseinissä. En ole kuullut, että liimaaminen olisi väärin, mutta nykyään rakennetaan
cecar33: PL 400 on loistava kaikkeen, mutta saattaa olla hieman ylimitoitettu näille metallikulmille. Jos sinulta kuitenkin löytyy sitä kotoa, niin käytä toki. Muussa tapauksessa on olemassa halvempia ja käyttötarkoitukseen sopivia asennus-/kiinnityslimoja.
Daniel78: Kokemukseni (montagelimillä byggmaxista) on, että listat ovat niin kevyitä, etteivät ne liu’u alas. Paina niitä kiinni 20-30 sekuntia, niin ne pysyvät paikoillaan.
carlbanan: On luultavasti lähinnä glesen, joka tuntuu vähän heikolta ehkä... Mutta en halunnut ottaa enää pois kattoparruista... Mutta huomaa sitten hyvin, jos se pysyy paikallaan ensi keväänä :) Aion mennä kiinnittämään viimeisen tolpan nyt, sitten aloittaa kattoparrujen urittaminen...
verktygsgurun: [citat] Vanha kipsikatto hänellä olikin! Ennen oli 10 mm kipsiä....:-)
Joukko: Koska olemassa oleva tie pysyy paikallaan, sen ei pitäisi tehdä mitään. Se on nuo 2 uutta seinää, joita mietin. Yksi pieni seinä voi olla vähän vaikea saada muovia päälle, toisaalta. :)
prototypen: 4 cm laattoja löytyy, mutta on myös paksumpia laattoja, minulla on sekä 55 että 60 mm paksuja. protte
norrbottenstorpet: Minulla on samankaltainen projekti, lato/talli, jolla on sekä siirtoja perustuskivissä että osittain notkuva katto. Filosofiani niin vanhan rakennuksen kohdalla on se, että on hyväksyttävä vanhat vinoudet (ne ovat osa viehätysvoimaa) mutta korjattava virheet, jotka voivat pahentua, kuten notkuva katto tai liian vaikeat siirtymät perustuksessa. Mutta esität niin monta kysymystä
JOW: Kuva helpottaa. Mutta kiilaa ja laita lautapalan kortlingien päälle, oviaukossa.
jeppeknaster: Näin sen toisessa ketjussa:) Se menee varmasti hyvin, teen sen varmasti itse kun aika on oikea
Laurentiuz: Minulla on 70-luvun yksikerroksinen talo, jossa on kylmä ullakko. Olen sahannut reiät eteiseen ja asentanut Lumiance-suojakupit voidakseni asentaa spotit. Nyt olen asentamassa raakalautaa ullakolle voidakseni säilyttää tavaroita siellä. Kysymykseni on seuraava. Minulla on 150 mm eristystä ullakolla. Olen tehnyt 95 mm korkeat koolaukset voidakseni lisätä vielä 95 mm eristystä ennen
john_l: Onko Malmö-alueella metallifirmaa, joka mahdollisesti omistaisi (noin) 2000 mm pituudet 45x45 alumiinimurun (3 mm paksuus) varastossa? Aion asentaa suihkuovet niihin ja voittaa vähän tilaa. Mökkini kylpyhuoneesta tuli yhdeksän neliömetriä suuri, joten ajattelin laajentaa suihkua hieman. /John
hantverkare1: Valitettavasti en pysty korjaamaan kuvaa. Luulen, että jää 1-2 kierrosta jäljellä, koska ikkuna on todella iso, melkein kuin ovi, luulen että mitat olivat 150 leveä ja 200 korkea.
Stefan N: Aja binder sitten otat kakelfix.
toker78: Olen asentanut tukikehikoita. Niinpä pitäisi olla kiinnityspisteitä kaikille kaapeille, jos olen mitannut oikein :)
Anders_Nilsson: Kiitos vinkistä, Roundup! Kävin Biltemassa mutta missasin tämän... Tulee varmasti ostettua. /Anders
Great: Nopea kysymys, onko ok laittaa Kährs Tuplex yläkertaan lattialämmityksen kanssa? Jäi paljon jäljelle alakerrasta sekä kuvittelen, että se tekee lattiasta mukavan/pehmeän kävellä.
matbanan: Se ei ole se, kuinka kauan on altistunut, mikä on vaarallista, vaan hengitettyjen asbestikuitujen määrä, ja se vaihtelee eri eterniittilevyissä. En tiedä tarkkaan, millaista henkilökohtaista suojaa pitäisi käyttää, mutta veikkaan, että maski, joka peittää sekä nenän että suun ja jossa on P3-suodatin. Tiedän, että ammattimiehet joutuvat ilmoittamaan Työterveyslaitokselle ja
Jokmok: Aion yrittää avata pienen hallin. Ajatuksena oli purkaa seinä ja nykyinen oviaukko katon korkeuteen hallissa. Nyt kysymys on vain, ovatko nämä kantavat seinät, sillä palkki sisäänkäynnin yläpuolella tekee minut hieman huolestuneeksi... Voinko purkaa niitä ilman tukea, mitä luulet? Vinkit, neuvot, ajatukset ja ideat ovat erittäin tervetulleita! Ainoa piirustus, joka yhdistyksellä
Riggen: [citat] Ottakaa se huomioon laskelmissa, kun tarjoatte ja "lisätkää" se hintaanne, niin tunnette jos lopullinen lasku mahdollisessa ostoksessa on oikea.
MaWa71: Huomaan, että olen unohtanut antaa palautetta.. Rakennuslupa ei mennyt läpi, joten viime kesänä asennettiin sen sijaan 30 m²:n kokoinen terassimarkiisi rakentamamme puukannen päälle.
palbin: Juuri niin - syltä makaa litteänä ontelotiilien päällä ("perustus" siis ...) - mutta kiitos kuitenkin erittäin paljon vastauksestasi, sillä se sai minut muistamaan että minulla on pitkiä nauli-tulppa-tyyppisiä juttuja ostettujen mutta vielä käyttämättömien rakennustarvikkeideni joukossa (niitä on aika monta ... (vähän vihaisen nikkarin varoitus ...)), jotka varmaan sopisivat
Torpalainen: Hei! Toimenpiteitä tämän tyyppisessä asiassa sinun on otettava konstruktöörin kanssa, jos väärä seinä on väärässä paikassa, voi käydä huonosti. Ja ei, sinun ei pitäisi yrittää tehdä tätä itse, palkkaa betonireikätaiteilija, joka leikkaa siistin aukon sen jälkeen, kun konstruktööri on sen hyväksynyt, voi olla tarpeen tukipalkkeja, kuten kirjoitat. Älä unohda, että
JOW: Niin, silloin sinulla ei ole paljon valinnanvaraa. Jos käytät "molly"-kiinnikettä, sen siivet menevät muovin taakse ja puristuvat kiinni, ja kun laitat paikalleen kiinnikkeen ja ruuvin, siitä tulee käytännössä tiivis. Luulen, että yleensä ei ole ongelma puhkaista muovia siellä täällä. Ihmiset joskus huolehtivat turhan paljon.
Stickan56: [citat] Tuo meni hieman nopeasti. Jos tukea takapuolella tarvitaan, se tehdään maankostealla betonilla, jota voi tiivistää, mutta sinun tapauksessasi sen osan voi varmaan jättää pois.. Ystävällisin terveisin Stickan