8 842 lukukertaa ·
8 vastausta
9k lukukertaa
8 vastausta
Kuinka teen oikein tasoitteen kulmissa?
Asetat kulmavahvikkeen joko nauhana kuten tämä http://dalapro.se/files/DalaPro/Library/Brochures/NoCoatFolder_4-sidig.pdf tai metallikiskona. Ruuvat kiinnität tavalliseen tapaan.
Edit. Jos tarkoitat ulospäin käyriä kulmia. Sisäänpäin käyriin ei tarvita mitään erityistä.
Edit. Jos tarkoitat ulospäin käyriä kulmia. Sisäänpäin käyriin ei tarvita mitään erityistä.
eikö paperinauha ole tarkoitettu myös sisäkulmiin?
En ole koskaan itse tehnyt sitä, koska kiedon vain tapetin sisäkulmiin.
Olen asettanut kipsilevyt syvennyksellä kohti kulmaa, jotta voin tasoittaa teräskiskon päälle ilman, että täytyy tasoittaa metri sivulle.. en tiedä onko se oikein vai ei, mutta se toimi minulla.
En ole koskaan itse tehnyt sitä, koska kiedon vain tapetin sisäkulmiin.
Olen asettanut kipsilevyt syvennyksellä kohti kulmaa, jotta voin tasoittaa teräskiskon päälle ilman, että täytyy tasoittaa metri sivulle.. en tiedä onko se oikein vai ei, mutta se toimi minulla.
Sillä ei ole merkitystä, levyt asettuvat kuitenkin niin kuin ne asettuvat, jos saat kokonaisen levyn, sinulla on upotus kuten jkarlberg kirjoittaa, ja jos saat leikatun levyn, raudan reunalla on pieni reunus, jota seuraat pakkelilla, ja silloin pakkelista tulee hieman leveämpi.
Ei, nykyään liimalla tai aiemmin kittillä käytettiin erikoistyökalua, jolla nämä kiinnitettiin, mutta se maksaa maltaita eikä ilmeisesti pidetä enää luotettavana. Mutta älä ruuvaa, muuten joudut kittaamaan sekä paksulti että leveästi. Kiinnityslima tai kitti.
PL 400 on loistava kaikkeen, mutta saattaa olla hieman ylimitoitettu näille metallikulmille. Jos sinulta kuitenkin löytyy sitä kotoa, niin käytä toki. Muussa tapauksessa on olemassa halvempia ja käyttötarkoitukseen sopivia asennus-/kiinnityslimoja.
Klikkaa tästä vastataksesi