Jos aion asentaa tasoituskulmat, miten teen sen oikein?
Mikä osa kipsilevystä pitäisi olla ulospäin kulmassa, suora tai viistetty niin sanotusti?
Millä kiinnitän kulmat? Tavalliset kipsiruuvit?

eikö paperinauha ole tarkoitettu myös sisäkulmiin?
En ole koskaan itse tehnyt sitä, koska kiedon vain tapetin sisäkulmiin.

Olen asettanut kipsilevyt syvennyksellä kohti kulmaa, jotta voin tasoittaa teräskiskon päälle ilman, että täytyy tasoittaa metri sivulle.. en tiedä onko se oikein vai ei, mutta se toimi minulla.

• Tykkään
Mamusen
  • Laddar…
Sisäkulmat täytän vain lateksilla. Se käy paljon nopeammin ja mielestäni lopputulos on aivan OK.

Sillä ei ole merkitystä, levyt asettuvat kuitenkin niin kuin ne asettuvat, jos saat kokonaisen levyn, sinulla on upotus kuten jkarlberg kirjoittaa, ja jos saat leikatun levyn, raudan reunalla on pieni reunus, jota seuraat pakkelilla, ja silloin pakkelista tulee hieman leveämpi.

Kiinnitänkö teräskiskon ulos menevään kulmaan tavallisilla kipsiruuvilla siis?

Ei, nykyään liimalla tai aiemmin kittillä käytettiin erikoistyökalua, jolla nämä kiinnitettiin, mutta se maksaa maltaita eikä ilmeisesti pidetä enää luotettavana. Mutta älä ruuvaa, muuten joudut kittaamaan sekä paksulti että leveästi. Kiinnityslima tai kitti.

Toimiiko tavallisella pl400:lla?

PL 400 on loistava kaikkeen, mutta saattaa olla hieman ylimitoitettu näille metallikulmille. Jos sinulta kuitenkin löytyy sitä kotoa, niin käytä toki. Muussa tapauksessa on olemassa halvempia ja käyttötarkoitukseen sopivia asennus-/kiinnityslimoja.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.