Aion kiinnittää yläkaapit keittiöön. Mikä puuruuvi sopii käytettäväksi, kun siinä on kaksoiskipsilevyt (13+13mm), sitten on 45*70 runkotolppa, johon ruuvi kiinnitetään. Minkä kokoisen sen tulee olla, jotta se kiinnittyy riittävästi runkotolppaan?

Mielellään nopea vastaus! Kaappien on oltava ylhäällä huomenna, muuten tulee avioero :)

50-55mm montageskruv pitäisi toimia.

Olin varmaankin ottanut pidemmän, ei edes puolta ruuvia säännössä ju.

Sent from my HTC Desire S using Byggahus

Se vie vähintään 10 mm kaapissa myös. 13 + 13 + 10 -> 36mm sen sen jälkeen se pitäisi vetää sääntöön mukaan. Ota jotain pidempää kuin 70 mm ja lyhyempää kuin 100 (ei tule ulos toiselle puolelle seinää)

5*80 tai vähintään 90. sinun täytyy päästä sääntöön mukaan muutaman kierroksen avulla, jotta se pysyy paikallaan.

• Tykkään
Elkludde
  • Laddar…
Peukalosääntönä ruuville on, että vähintään puolet ruuvista on kiinnittävässä elementissä, naulojen osalta vähintään 2/3. Joten sinun tapauksessasi ruuvin tulisi mennä vähintään 36 mm koolaukseen, joten päädyt 70-80 mm:iin. Minä valitsisin luultavasti 80 mm.

Se on IKEA-keittiö, joten kaapin takapuoli on vain ohut lastulevy parilla millimetrillä, plus kiinnitys. Joten olen löytänyt kiinnitysruuveja, jotka ovat 4,2x65mm. Tämä tarkoittaa, että vähintään puolet ruuvista tulisi mennä kiinni tukirakenteeseen. (Takapuoli + kiinnitys + kaksinkertaiset kipsilevyt = noin 30mm. Sitten jäljelle jää noin 35mm ruuvista, mikä toivottavasti riittää. Toivottavasti kaapit pysyvät ylhäällä... onneksi hän on se, joka laittaa ruokaa :)

Mutta jos kaapit putoavat alas, ehkä sinä olet se, joka valmistaa ruoan....

• Tykkään
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Onko sinulla todella reglar kaikissa kiinnityspisteissä vai oletko asentanut kortlingar? ;)

Jaja, ehkä olin vähän pihi:) En ehkä ottanut huomioon kaapin takaosaa.
Mutta ottaen huomioon, kuinka raskas seinäkaappi voi olla verrattuna siihen, kuinka harvoin (ei koskaan) kuule kaappien putoamisesta, uskon, että ruuveista liioitellaan.
Kiinnitin omat kaappini 11 mm osb:hen. Miten käy, jos ruuvin pituus on puolet? Pitääkö minun siis käyttää enintään 20 mm pitkiä ruuveja;)

Olen asentanut tukikehikoita. Niinpä pitäisi olla kiinnityspisteitä kaikille kaapeille, jos olen mitannut oikein :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.