Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
KnockOnWood: [citat] Kommentti: Nämä syvät ikkunapenkit työ- ja tiskipöytien yläpuolella ovat KULTAA. Täydellisiä pienten tavaroiden, kuten suolasirottimen, pippurimyllyn, koeputken, ajastimen, hammastikkujen, keittiövaa'an ja kaiken muun säilyttämiseen. Näin voi pitää pöydät tyhjinä ja helppoina puhdistaa. PS Minulla on myös 1150 ikkunapenkkinä. Se antaa sopivan korkeuden 25x40 cm
thomasx: Kulma A sinun täytyy itse ratkaista haluatko sen olevan suora vai ei, riippuen siitä, haluatko ensimmäisen kiven olevan "suorassa" vai hieman kulmassa. Sitten se on noin 5 astetta, tai noin 85 astetta, riippuen siitä, kumpaa vastakkaista kulmaa mittaat, nyt olet merkinnyt yhden kiven valkoisella ja vain osoittanut kärkeen B, joten oletan, että tarkoitat kulmaa, joka on silloin 85 astetta.
tack: Luulin väärin, luulin että haluaisit expanderbult för betong, voihan sitä joskus erehtyä. Nyt olen ymmärtänyt mitä tarkoitit, valitettavasti en voi auttaa sinua, minulla ei ole osaamista kyseisellä alueella. / Kiitos
Globetrot: Kyllä. Me kallistumme siihen suuntaan, mutta siitä tulee eittämättä hankalaa, koska meillä ei nyt ole kattoa eikä huopaa talossa. Yritys sanoo, että he voivat varmistaa rakenteen, työntekijä joka tekee käytännön työtä vaikuttaa tietävän mitä tekevät... hmmm... vaikeaa. Yrityksellä on sopimuksen mukaan yksinomainen vastuu rakenteesta.
pbengtsson: Ota katto alas, pura päätyjä vähän ja aseta mökki sivulleen, friggebod on noin 2-2,10 korkea katonharjasta. Tarvitset varmaankin kuorma-auton, jossa on kunnon nosturi.
Tompa01: Levitäin kolme ohutta kerrosta Osmo kovavahaöljyä kyllästykseksi. Tulos oli erittäin hyvä. En kuitenkaan kiillottanut, joten pinta näyttää melkein käsittelemättömältä, siihen tuli pieni kellertävyys. Mutta sitä tuskin huomaa, ellei ole vertailuna raakabetonipintaa vieressä.
greddyfreddy: Aloitetaanko päädyistä sitten?
AndersS: Voisin kuvitella, että klassinen Husfix tai vastaava sopii hyvin tähän. http://www.casco.se/index.php?contentID=131&productID=1225&productcatID=165
avindal: Kiitos inputista. Kyllä, kuva oli kyllä huono. On varmasti parasta löytää rakennesuunnittelija varmuuden vuoksi. Olen myös miettinyt teräspalkkia... Siinä on pääty yhdellä puolella. Tältä se näyttää: [bild]
psykologbyggaren: Kiitos vastauksesta!! Minulla on tilaa ja voin harkita ristiinkoolausta, se on varmaankin mahdollisuus. Viimeisin puuseppä, jonka kanssa puhuin, ei suositellut kiinnittämään uusia koolauksia vanhoihin, vaan käyttämään tasoitusjärjestelmää, jonka nimeä hän ei kertonut. Toiset ovat ehdottaneet nykyisten koolausten jatkamista palikoilla. Kukapa haluaisi narisevaa ullakon lattiaa uuteen
agnadello: Hei Olen porannut 35 mm reikiä linjaan kalliolle asentaakseni tolppia aidanrakennukseen. Ajattelin valaa tolpparaudat kiinni reikiin ja juuri luin Weberiltä, että tulisi suojamaalata sinkityt raudat, jotka menevät laajenevaan betoniin. Onko kenelläkään kokemusta tästä ja tietää, millä pitäisi suojamaalata? Hammarlack? Kiitos! Ystävällisin terveisin, Andreas
kalubah: Aiomme lisätä 13 mm kipsilevyn kerroksen olohuoneeseemme. Kakelugnsmakare suositteli laittamaan mineritskivan viimeiselle osuudelle lähimpänä kakelugnenia kipsin sijaan. Tällä hetkellä siinä on tiiliseinä. Kysymys on, voiko tehdä siistin sauman kipsin ja mineritskivan välille? Tuleeko seinä näyttämään samalta, kun olen maalannut ne? Onko jopa liioittelua käyttää mineritskivaa?
thomasx: Ei, se ei ehkä ollut täysin helppoa saada selville, mitä tarkalleen tarkoitettiin, mutta olet nyt oikeilla jäljillä. Reglarit ovat paikoillaan ja ohjaavat niin, että lankku höylätään tasaiseksi. Huomaat, että sinun täytyy ajaa monta kertaa höylän yli. Muista ajaa lankku molemmista päistä vuorotellen. Höylä ottaa yleensä enemmän alussa ja vähemmän lopussa. Muuten saatat saada
Locke: En tiedä miltä se näyttää, mutta ehkä voisi tehdä jotain tämän tyylisesti: 0,2 PE-Folie 200 Solumuovi 100 Betoni (lattialämmityksellä?) Sinun täytyy miettiä alaosan seinistä - ne tulevat kylmiksi, ja siinä on riski kosteusongelmiin.
pbengtsson: Nykyisen rakennuksen kohdalla riittää pelkät palkkikengät (älä naulaa vain paneeliin, vaan käytä muutamia pidempiä ruuveja, jotka kiinnittyvät rakenteisiin sisäpuolella). En ymmärrä etummaisen kantavan palkin rakennetta, se kuulostaa siltä, että peitätte sivut ja silloin saattaa olla muita ratkaisuja, kun teillä on rankarakenteiset seinät alla. Mutta joka tapauksessa
Anders_warner: Okei, kiitos vastauksestasi. Aion tutkia vähän ja katsoa, miten sen voi ratkaista hyvällä tavalla.
oobum: Helpoin tapa on varmaan rakentaa alas katosta yksinkertaisesti. Yksi tukipuu jokaiseen seinään ja sitten yksi tukipuu niiden väliin, yksi kattoon ja pieni pala, joka tukee keskeltä.
edmcedmc: Kiitos! Tarkistin juuri ja luulen, että on kuten sanot, ettei se koskaan kovetu. Kumikaltainen massa olisi kyllä sopiva, mutta kyky palautua on ilmeisesti nolla. Luulen myös, että se tarttuu, jos jotain raskasta laitetaan sen päälle lähikuukausina. Sen vuoksi se tiivistääkin niin hyvin. Husfix olisi ollut oikea valinta.
krille09: Onko se tavallinen tapa perustusmuurille, kun siirryttiin enemmän esivalmistettuihin (suurempiin) kevytbetonielementteihin 70-luvulla?
oceanis: Ehkä vedenkestävä MDF- tai HDF-levy sopisi paremmin. Sitä käytetään nykyaikaisissa ulko-ovissa.
Kilensnickare: Yksi vaihtoehto on ajaa 95x95 tolppa ja sitten verhota se 28 laudoilla, jolloin saat 150 tolpat. Laudat voivat olla helpompia käsitellä, jos haluat höylätä ja käyttää jyrsintä urien ja pyöristysten tekemiseen sen sijaan, että työskentelisit suuren ja raskaan massiivitolpan kanssa...
goldfish1977: Kävin katsomassa taloa, joka on rakennettu 60-luvulla ja jossa on yksi huone rakennettu kylmälle ullakolle. Kummallakin ulkoseinällä oli tarkastusovi/luukku, jotta voi tarkistaa katon ullakon varastotilassa. Kun avasin toisen luukun, näin mustan läiskän, joka todennäköisesti on jonkinlainen kosteus/homepilkku. Joten nyt mietin: 1) Onko yleisesti ottaen huono idea rakentaa huone kylmälle
Molban: Hei! Ostimme puuverhoilua Forsgrens Timmerhusista, en tiedä mikä mitta se oli, mutta katso sieltä! www.forsgrenstimmerhus.se/timmerpanel
gullegrizen: Uskon, että hän haluaa ylimääräisen räystäskannattimen päätykolmion kärkeen esimerkiksi räystäslautojen ja verhousmateriaalin kiinnittämistä varten. On yleistä upottaa sääntö pystyasentoon juuri siten kuin tulkitsen punaisen esittävän luonnoksessa.
Jensa1: [h=2] [/h]Hei! Olen rakentamassa 15 neliömetrin kokoista pientä mökkiä, jossa on puolet sauna ja toinen puoli tavallinen huone. Nyt kysymys on, PITÄÄkö minun käyttää sauna folio vai ei, ja pitäisikö minun käyttää rakennusfolio vai ei? Aiomme ylläpitää lämpötilaa noin jonkin verran plussan puolella kun emme käytä saunaa!
Dsl: Ajan tätä: http://www.luftbutiken.se/takhuvar/1349-takhuv-abc-vhs-160-svart-avlufts-uteluftshuv.html (on myös saatavilla hieman yli 1000 kruunulla 125mm koossa) Sen pitäisi olla hyväksytty imkanaliksi ja olen tyytyväinen sekä istuvuuteen että laatuun toistaiseksi.
MFrie: Hei, Olemme juuri ostaneet talon. Talo on tällä hetkellä tiilitalo, jossa meidän täytyy nostaa kattoa ja asentaa vaakasuuntaiset ulkopaneelit koko julkisivulle. Olen nähnyt useita taloja pystysuoralla paneelilla, joissa on käytetty eri kokoisia (erilevyisiä lankkuja) luomaan ilmettä julkisivulle. Mielestäni tämä on erittäin tyylikästä ja mietin, miltä se näyttäisi
snobba: Kiitos! En ollut koskaan kuullut sanaa, joten ei ollut ihme, että etsin väärin.
Dsl: http://www.gardinpersson.se/produkter/produkt/4058/vaggspackel_finja_rot_360 Tätä käytän paljon pesutuvassani. Vaikuttaa toimivan todella hyvin ja on helppokäyttöinen.