Y
Siipirakennus, joka alun perin oli sikala. Nykyään verstas. Sitten laajennus koneiden säilyttämistä varten.

Olin ajatellut vaihtaa peltikattoon. Huomaan kuitenkin joitain muita ongelmia, joiden arvelen tarvitsevan huomiota ensin?

1. Siellä missä sikala oli, on katto alkanut taipua. Kuten kuva rakennuksen sisällä näyttää, on tämä lauta taipunut. Kysymykseni on, onko siitä haittaa? Eikö voisi vain rakentaa uusi rimat suoraan pienten palikoiden avulla tai jotain... Tulisi valtava projekti poistaa kaikki laudat päästäkseen käsiksi tähän. katso liitettä 62896

2. Vähemmän kiireellinen, mutta kuinka käsittelen halkeamia.. vain peittää vähän uudella laastilla niin että se ainakin näyttää hyvältä? katso liitettä 62897

3. Tämän ja yhden muun ovat jyrsijät heikentäneet. Tietysti sisäänrakennettu seinään. Kuinka onnistun vaihtamaan nämä? Anticimex mainitsi, että nämä palkit, tämä ja ylempi, ovat erityisen alttiita kosteudelle... Sitten on huolestuttava rako seinän ja päällimmäisen palkin välillä. katso liitettä 62899

4. Toisessa osassa, joka on enemmän kuten autotalli... Näen, että useat valetut osat ovat vajonneet, ja sitten alkaa pilarit liukumaan sivulle. Jotain, joka näkyy ulkona, koska seinä ei ole suora. - Pitäisikö kaivaa ympäriltä ja valaa isompi... vai puhumme salaojitustyöstä ja sitten valaa enemmän... vai miten teen? Tuntuu melko ratkaisevalta ennen uuden katon asettamista. katso liitettä 62900

Sama täällä, valu näyttää kaatuvan... mutta seinä on ainakin vielä suora. katso liitettä 62901

5. Ja täällä kattotuoli roikkuu vapaasti ilmassa. Selvinnyt muutamia talvia. Mutta laudat, joiden päällä tiilet ovat, ovat muotoutuneet tämän mukaan, joten arvelen, että joudun vaihtamaan ne, kun nostan kattotuolin.

Sitten pilari, se on liukunut sivulle, joten tukikepit, jotka pitävät seinälaudat, ovat menettäneet kontaktin pilariin. Suunnitelmani on laittaa toinen pilari nykyisen viereen ja kiinnittää naulalevy ympäri. Sitten asettaa kattotuoli uudelle pilarille sekä seinätuet uudelle pilarille...

katso liitettä 62902

Vaikka tiilet ovat rikki, se on itse asiassa erittäin siisti sisäpuolelta, ainakaan "autotalli" osassa. Mutta sikaosasto tarvitsee suoristamista kattopellitystä varten... ja toinen puoli tarvitsee järjestelyä kaikille pilareille, jotka liukuvat painuvilta valuilta... katso liitettä 62903

Olen itse asiassa tarkistanut kaivot, ja ne näyttävät olevan kunnossa olemassa olevan kivikautisen salaojituksen osalta.

Kyllä... mistä ja miten aloitan??? fyfaen :p

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minulla on samankaltainen projekti, lato/talli, jolla on sekä siirtoja perustuskivissä että osittain notkuva katto. Filosofiani niin vanhan rakennuksen kohdalla on se, että on hyväksyttävä vanhat vinoudet (ne ovat osa viehätysvoimaa) mutta korjattava virheet, jotka voivat pahentua, kuten notkuva katto tai liian vaikeat siirtymät perustuksessa.

Mutta esität niin monta kysymystä kerralla, että niihin on vaikea vastata.

1) onko lauta/sääntö painunut niin, että se riskeeraa murtua tai onko se vain taipunut oudosti? Kuten sanottu, kosmeettinen, elä sen kanssa, kantavuuskysymys - korjaa, mahdollisesti lisätukemalla alapuolelta.

2) Koputa irti kaikki löysä laasti halkeaman ympärillä ja sisällä ja placeeraa uudelleen (samaa laastia, ehkä kalkkilaasti?).

3) Rako näytti pieneltä, ei huolestuttavaa? Hyönteisten syömät hirret - jos ne ovat laajalti, ne täytyy vaihtaa, vaihtoehtoisesti korvata kantavuus jollain toisella hirrellä (tyyliin pylväs), joka voi kantaa sen kuormituskestävyys, jonka vinotuki tuo mukanaan. Jos vaihdat, sinun tarvitsee vain poistaa se laastista.

4) Vajoavat ja kallistuvat perustuskivet aion itse käsitellä voimakkaalla 10 tonnin tunkilla ja parilla voimakkaalla kotihitsatulla "nostotelineellä". Niiden avulla olen jo nostanut pari tonnia painavan pienemmän hirsirakennuksen, joten menetelmät toimivat hyvin. Nosta ylös, VAKAUTA asema ja korjaa perustus. Että perustuksesi kallistuvat, ei ehkä ole niin ihmeellistä, koska niiden viereen tulee vinotuki, joka luo ulospäin suuntautuvia voimia.

5) Tukisin vain uuden hirren palan alle, jotta kuorma jakautuu, vaikka "vinossa" asennossa. Jos et voi korjata kunnolla.

Edessäsi on paljon työtä (minulla myös samankaltaisessa kuten sanottu). Mutta salaojitus, olen vaikuttunut ;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.