G
garet: Olen tarkistanut nyt ja se piti paikkansa mm 3-4-5! Toisin sanoen sain sen todella hyvin ensimmäisellä kerralla. Tyytyväinen!
16 vastausta · 10,3k lukukertaa
J
JOW: Kyllä, se on lattia, joka on koottu yhteen ja nostettu rakennukseen. Se on 45x220mm, 3st 5" naulaa kehyksestä bjälkeen ja lyhyt päähän jokaisessa. Tämän jälkeen ruuvattu viistosti 6x100 sisältä. 2 ruuvia kumpaankin bjälkeen sivuun. Yhteensä per bjälke ja lyhytreuna on siis 3st 5" naulaa ja 4 st 6x100 ruuvia. Kehys on ruuvattu ulkoseinän tolppiin (tolpat cc60:lla) 3st 6x120
5 vastausta · 25,7k lukukertaa
S
Silver Fang: Okei, olen käynyt katsomassa Jyskissä, K-raudassa ja Julassa. Kaikissa niissä on tyynylaatikot, jotka eivät ole mukavia istua ellei ole 3m pitkä, mutta niitä voi ainakin istua. Täytyy rakentaa oikean korkuinen itse. Ajattelin käyttää 45mm rimoja ja sitten levyjä ympäriinsä. Mitä levyjä minun pitäisi sanoa rakennusliikkeessä haluavani, massiivipuu-levyjä?? Ei tule jatkuvaa
7 vastausta · 21,1k lukukertaa
G
gullegrizen: Kirjoitat, että lattian jänneväli on 1800+1800. Kuvissa se näyttää huomattavasti pidemmältä, erityisesti keittiön osassa. Seinä, johon luutaa on nojattu, on ehkä 1800 palkista, mutta onko se seinä kantava? On laskettava jänneväli ulkoseinien välillä, ellei siellä ole enemmän kantavia rakenteita kuin palkki. Vaikka minulla ei ole kaikkia edellytyksiä laskemiseen, mielestäni
19 vastausta · 14,5k lukukertaa
·
C
corre: PU liima, ja muutama puristin sillä aikaa kun asennat ruuvia.
5 vastausta · 6,0k lukukertaa
C
corre: Halpa työtaso Ikeasta tai vastaavasta? Muuten ajattelen filmivaneria. Se on ehkä vähän pehmeä pinnaltaan, jos siihen lyödään usein esineitä. Ehkä 3mm levy 1m ruuvipenkin ympärillä, jos sinulla on sellainen. Sitten filmivaneria lopuille.
3 vastausta · 4,1k lukukertaa
C
corre: Olin porannut sisään 8mm harjateräkset lattiaan ja seinään, kemialliset ankkurit kiinnitykseen. Sitten laasti kuten tavallisesti palikoiden väliin, koska aiot rapata ulkopuolelle. edit: Puu tai palikat seinissä? Mahdollisesti ruuvaa matalat lämpögalvanoidut ruuvit puuseinään ja valaa kiinnityksenä siinä tapauksessa.
1 vastaus · 3,4k lukukertaa
·
M
Manga S: Hei. Rakennan vessan, joka tulee rakennetuksi seinään. Olen tehnyt sinne kehikon, joka on tarkoitus tehdä vesitiiviiksi (missä säiliö tulee olemaan). Mutta ennen kuin aloitan, minun pitää korjata pinta kehikon ympäriltä. Onko olemassa hyvää kittiä, jota voin käyttää käsittelemättömässä puussa, tai jotain muuta, mitä voisin käyttää? Ostin puusepäntasoitteen, mutta
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
Suhagg
Suhagg: [citat] Ei. Luultavasti lopulta päädyn lattialistoihin. Toivottavasti asia ratkeaa sinulle.
5 vastausta · 2,8k lukukertaa
Martin_B
Martin_B: En ole varma tarkalleen, millainen pohjapiirros tulee olemaan, koska en ole se, joka rakentaa (kysyn tuttavan puolesta), mutta saan käsityksen, että he aikovat pitää sen avoimena juuri kulmassa. Mietintäni oli käyttää kulmaparruja, eli laittaa kattotuoli vinottain sisä- ja ulkokulmien välille ja sitten käyttää puoliparruja täyttämään molemmilta ulkoseiniltä. Tuntuu olevan
2 vastausta · 11,4k lukukertaa
·
S
sommartorpet3: Olen muurannut (klassisen) grillin kevytharkoista. Muurasi ja rappasin muurauslaastilla luokka: A, mutta myöhemmin ymmärsin, että pitäisi muurata luokka: B. Mitä voi tapahtua tästä toimenpiteestä? Onko niin suuri ero näin pienellä "rakennelmalla"? Grilli on muurattu tukevan betonilaatan päälle, joten se "pysyy varmasti" paikoillaan. Vaihe 2 on mahdollisesti muurata puolipyöreä kaari
0 vastausta · 4,2k lukukertaa
M
Micro: Jotain, joka toimii hyvin lattiana, on tavalliset sj-lavat, niissä on rakoja ja lattia tulee noin 15 cm ylös maasta, joten se tuulettuu alapuolelta. :)
6 vastausta · 8,7k lukukertaa
M
Manga S: Mutta silloin onko se okei liimata kipsi suoraan muuraukseen???
2 vastausta · 3,1k lukukertaa
prototypen
prototypen: En ymmärrä täysin rakennetta, mutta roiskepelti ei ole koskaan väärin. leikkaa viillot peltiin, käytä oikeileikkureita vasemmalle puolelle saadaksesi ylemmän levyn menemään alemman päälle ja päinvastoin toisella puolella sille osalle, joka menee vuoren päälle. yläpuolella leikataan myös ja asetetaan tasainen levynpala, joka on leikattu oikeaan säteeseen. Protte
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
ByggBert
ByggBert: Hei mickeys, Käytän Casco SuperFixiä liimaamaan mm. lattiaregelin: http://www.casco.se/_upl/pdf/produktblade/SuperFix.pdf http://www.trappfixaren.se/3dg/webshopbilder/org/1296/269_178894_po535r45q3.jpg (BILD) SuperFixiä voit käyttää sekä ulkona että sisällä, tarvitsee vain lakaista/pestä pois pahimmat roskat/vesi sen jälkeen voit vain asettaa sen mihin haluat sen pysyvän... PIENI
1 vastaus · 5,7k lukukertaa
P
Pagno: Hieman haastavampaa ja lisätyötä, lecablock, sora alle ja kiinnitä ne toisiinsa niiteillä, ohuet riittävät, siistiä mutta hieman kallista!
2 vastausta · 3,0k lukukertaa
mångstekta
mångstekta: käytätkö teräsregelit puun sijaan, ehkä se toimii muuten sillä on yleensä taipumus haljeta riippumatta siitä, miten tekee...
2 vastausta · 2,5k lukukertaa
palbin
palbin: Hei! Kysymykseni koskee ehdotuksia noin 2 metriä pitkän 4 x 1 1/4 tuuman tammiaidankappaleen korjaamiseksi - katso kuvia, jotka näyttävät vahingon kuvattuna takaapäin (sisäpuolelta) ja alhaalta ... . Mietin muun muassa epoksin käyttöä - mahdollisesti yhdessä "upottamalla pari pitkittäistä epoksiin upotettua terästankoa alaosasta tehtyyn onkaloon ... . Luulen, että lapset
0 vastausta · 841 lukukertaa
·
H
henke_tidsoptimist: Hei, minä ja minun kumppani olemme kohdanneet ongelmia talomme remontissa, teemme parhaillaan kattoremonttia, koska vanha katto oli liian huono. Samalla halusimme esille vanhat hirsipalkit ja pitää ne näkyvissä, joten nostamme kattoa 220 mm 220*45 lankuilla. Ongelmaan, koska haluamme mahdollisimman paljon lattiapinta-alaa vaikkei kaikki olekaan kalustettavissa, purimme kaksi seinää ja
0 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
S
Sämsgård: Hei. Olen rakentamassa uutta taloa rankarakenteesta, teen suurimman osan itse. Mutta perustusvalun annoin ulkopuolisen tehtäväksi. Valitettavasti se tehtiin erittäin huonosti, joten minun piti ottaa firma, joka tasoitti koko laatan. Myös alakerran kylpyhuoneen osalta. Tasoittanut firma jätti "tyhjiä" alueita suihkun ja lattiakaivojen ympärille, jotka minun pitää itse tasoittaa kaadolla.
0 vastausta · 984 lukukertaa
B
baljbalj: Sitä saa katsoa, miltä se näyttää. Voi olla niin, että ylärakenteen yläosassa on kunnollinen sääntö (ylhäällä katon vieressä, ja se jakaa painon niin, että jokainen yksittäinen lauta ei ole niin tärkeä). Jos se on lähellä ikkunaa, voi arvata, että yllä on kattoristikko (jos ne menevät 90° kohti seinää. Jos ne kulkevat rinnakkain istuinten kanssa, on kattoristikko yllä
2 vastausta · 6,4k lukukertaa
·
B
baljbalj: [citat] Totta! En tullut ajatelleeksi sitä, valitettavasti niin ei tehty ennen :(. Silloin lattian vieressä olevalla rungolla (mikä se nyt sitten nimitetäänkin) on vähemmän merkitystä nykyään (lattialistakiinnityksen osalta ainakaan). Zsimpey: mitä tarkoitin, oli, että kannattaisi laittaa sääntö, jotta tulevaisuudessa voisi kiinnittää niin korkeita listoja kuin haluaa. Nyt on
11 vastausta · 2,0k lukukertaa
chris47
chris47: Hei. Näin tänään Hornbachissa uudenlaisen terassimateriaalin, joka nimi on Bamboodeck. http://bamboodeck.se/ Onko kenelläkään kokemusta tästä materiaalista? Edullisempi kuin Kirai trall ja näytti todella helppokäyttöiseltä. Lauta oli ontto (kuten aluprofiili) ja siksi luultavasti erittäin mittavakaa ja kevyt. /CC
0 vastausta · 6,4k lukukertaa
J
jkarlberg: Hei, ja keskellä taloa on seinä, se on kuitenkin tehty 45*45. Siellä on 6 ikkunaa + ovi. Ja ne ovat karmista karmiin kiinni. Joten mitä luultavimmin karmit ovat kantavassa rakenteessa mukana, joten pitäisi ehkä vaihtaa kaksi ikkunaa kerrallaan tai tukea.
3 vastausta · 4,2k lukukertaa
prototypen
prototypen: Kuulostaa hyvältä, että se on kreosootti ja arsenikkivapaa.
6 vastausta · 11,4k lukukertaa
·
M
myrstack: [citat] Vuokrata maaporakone ja järjestää muutama valuholkki perustusten valamista varten jalustakengällä muurin jollekin puolelle pitäisi olla melko yksinkertaista, kysymys onkin siitä, viihdytkö ulkonäöltään, kun sinulla on joko muuri sisä- tai ulkopuolella, ratkaisuna se on melko yksinkertainen. Esteettisesti itse ajattelisin, että säleikkö linjattuna muurin yläpuolelle olisi
14 vastausta · 21,8k lukukertaa
·
L
LillaMini: Ja jos leikkaat täysin vinoon, voit maalata listat uudelleen käyttämällä kitaraudan kulmaa seinän/tapetin vasten, jotta et saa väriä väärään paikkaan... Se näkyy läheltä katsottuna, mutta näyttää hyvältä kaukaa!
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
B
berne88: Kyllä voi. Voi asentaa säännön julkisivuun ja sitten myös asentaa säännön parvekkeen alle siihen julkisivuun, kysymys on vain, minkä kokoinen siihen sopii? Ja kuinka pitkälle se pitäisi kiinnittää,
10 vastausta · 3,6k lukukertaa
G
Genvägen: Nyt ajatukset ovat leikkimökin rakentamisessa irtotavarasta. Tavoitteena on, että se näyttää rapatulta. Huomasin, että http://www.minihusen.se/ on mökkejä, jotka on rakennettu OSB:stä ja ne vain maalataan. Jos sekoittaa jotain granulaattia maaliin, pinnasta tulee rapatun näköinen. Onko teillä vinkkejä, miten kannattaa toimia, jos rakentaa oman piirustuksen mukaan OSB:stä?
0 vastausta · 3,3k lukukertaa
S
souba: Joo, tulee vähän tv-tyyliä, mutta se on funktionalistinen talo, joten ne sopivat sinne hyvin :) Ritilät ovat oikeastaan vain nuohoojalle, joka tarvitsee mahdollisuuden tarkastaa. Ja silloin se näytti parhaalta parilla sellaisella, samanaikaisesti saa ehkä vähän kiertoa :)
16 vastausta · 13,0k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.