Stickan56
Mikael_L sanoi:
Sitten onkin kysymys siitä, tarvitseeko tappia edes valaa kiinni, jos hän poraa 8mm reiän ja lyö sisään 8mm raudan niin eikö sen pitäisi riittää?
On todennäköistä, että se riittää, jos sen saa tarpeeksi tiukaksi.

Terveisin Stickan

Pitäisikö muurin todellakin kallistua niin paljon kuin 10-12 astetta???

Miten pitäisi toimia, jos haluaa muurista pystysuoran? Rakentaa se kiilamaiseksi?

Stickan56
vojma sanoi:
Pitäisikö muurin todella kallistua niin paljon kuin 10-12 astetta???

Miten pitäisi tehdä, jos haluaa pystysuoran muurin? Rakentaa se kiilamaiseksi?
En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat kiilamaisella. Kallistettu muuri on vakaampi. Kallistamalla vähennetään kiilamaisen maamassan vaikutusta, joka haluaa sortua ja työntää muurin ulos. Esteettisesti en myöskään näe ongelmaa kallistuneessa muurissa. Yksinkertaisinta on siirtää jokaista kivikerrosta 1 - 1,5 cm sisäänpäin. Vaikeuksia tulee, jos muuri on kaareva, koska silloin ylä- ja alareunan säde ovat erilaiset. Jos muuri halutaan rakentaa pystysuoraksi, voidaan käyttää L-elementtejä betonista, ei tosin kauniita, tai kiinnittää tukien avulla sisäänpäin, mutta kaikki riippuu korkeudesta ja rakenteesta.

Ystävällisin terveisin, Stickan

Täällä on oltu pois ketjusta viikon ja nyt on tullut paljon vastauksia, mahtavaa! :)
Oletan, että Vojma tarkoittaa kiilamaisella pystysuoraa ulkopintaa, kaltevaa sisäpintaa.
Teillä on oikeus siinä, että voimat ovat sivuttaisvoimia ja jos levyn reikä on tiukka, pitäisi raudoitteiden pysyä paikoillaan. Ei ole ainakaan mitään nosto-voimia, jotka voisivat vetää niitä pois rei'istä.
Aion kokeilla tätä johonkin reikään ja katsoa miltä se tuntuu.
En ole täysin varma, mitä täyttäisin Lecatiilien rei'ät, mutta luultavasti teen jonkinlaisen hienobetoni seoksen valu-hiekasta (0-8) ja sementistä. Voisikohan se kestää? (Nimittäin minulla on säkki sementtiä)
Olen suunnitellut raudoittaa jokaisen kierroksen muurissa, vaikka Weberin mielestä riittää ylin ja alin.

Stickan56 sanoi:
Sisäkulmassa laatan ja seinän välissä täytät muurilaastilla noin 1,5 kiven korkeuteen.
Kuinka paksuja "kakkuja" on mahdollista tehdä muurilaastissa? Flexoheft M5:llä on mainittu enimmäispaksuus 8mm.

Stickan56
vojma sanoi:
Pitäisikö muurin todellakin kallistua 10-12 astetta???

Miten pitäisi toimia, jos haluaa pystysuoran muurin? Rakentaa se kiilamaisena?
Ei, olet oikeassa, olen sekoittanut käsitteet. Sen sijaan minun piti kirjoittaa 10 -12%, mikä vastaa noin 6 -7 astetta.

Terveisin Stickan

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
brumbjorn
  • Laddar…
Stickan56
Quist sanoi:
Kuinka paksuja "keksejä" voi oikeastaan tehdä muurauslaastissa? Flexoheft M5:n enimmäispaksuus on mainittu olevan 8 mm.
Tuo meni hieman nopeasti. Jos tukea takapuolella tarvitaan, se tehdään maankostealla betonilla, jota voi tiivistää, mutta sinun tapauksessasi sen osan voi varmaan jättää pois..

Ystävällisin terveisin Stickan

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.