Hei.
En tiedä, onko kysymyksen osasto oikea, mutta tämä oli lähin löytämäni...

Kyseessä on kylpyhuoneeni, kooltaan noin 9,5 m2, jossa olen nyt poistanut vanhan betonin ja vaihtanut viemärit sekä valanut raudoitusbetonilla reiän peruslaattaan.

* Peruslaatalle tullaan asettamaan vesiputket kullekin paikalle, ja ne tullaan valamaan sisään noin 50-70 mm EPS-betoniin.
* Tälle tulee lattialämmitys (vesikiertoinen) sekä pienempi raudoitusverkko.

Kysymys.....
Ongelma, joka minulla on, on, mihin minun pitäisi valaa lattialämmitys?? (Korkeus lattian tasolle EPS-betonista noin 80-100 mm??
* OLIN ajatellut tehdä näin.... Asennan lattialämmityksen ja raudoituksen EPS-betoniin, valan sen sisään esim. hienobetonilla, jättäen noin 40-50 mm lattian tasolle, jotta laatoittaja voi tasoittaa kaatoja varten jne.... MUTTA....
- Kirvesmies sanoo, että minun pitäisi tasoittaa lattialämmitys, koska jos käytän betonia (jotain tyyppiä, esim. hienobeton) minun täytyy odottaa noin 2 kuukautta ennen kuin laatoittaja voi tasoittaa ja laittaa laattoja kutistumisen vuoksi...(??)

- Laatoittaja sanoo, että minun pitäisi valaa lattialämmitys, koska muuten tulee TOSI KALLIIKSI tasoittaa 80-100 mm....

Joten, nyt kysyn TEILTÄ..... miten minun pitäisi tehdä??? Mitä vinkkejä teillä on?? Miten te olette tehneet??

Kiitollinen vastauksista... // Roy

Ei ongelmaa laittaa sitä EPS:ään, jos laitat sen korkealle ja sitten käytät paksumpaa levyä sen kanssa. Näin veljeni on tehnyt ja niin aion tehdä syksyllä.

Huggan... ok, joten jos valan EPS:llä "korkeasti", sitten asetan raudoituksen, laitan lattialämmitysputket ja peitän EPS:llä?? Sitten vain tasoitan päälle??

Valat vain kerran EPS:llä ja silloin on täytynyt asettaa raudoitusverkko vuonna oikeaan tasoon välikkeiden kanssa. Sitten tavallinen tasoitevalu siihen 3 päivän sisällä.

Meillä ne valivat lattialämmityksen lecakivien sisään ja sen jälkeen ne tekivät tasoitelattian.

Letku EI saa valaa Eps-betoniin (tai Lecapallotkaan), koska sillä on eristävä vaikutus. Tee näin ylhäältä alas: 1-2 cm valu, 7-8 cm betonia valetulla raudoituksella+gv-letkulla ja sitten loput EPS:stä pohjaan asti.

Virhe, ei ongelmaa valaa EPS-betoniin niin kauan kuin se asetetaan pinnan yläosaan, kuten sanoin. On kokeiltu ja toimii ilman mitään ongelmia.

"Lattialämmitystä ei tule koskaan asentaa EPSCementtiin. Koska EPSCementti itsessään on lämpöeristävä, ei lämpö tällöin voi levitä massasta optimaalisti lattian pintaan."

Yllä oleva on peräisin eps-cementin sivulta. Se toimii varmasti silti, jos se asennetaan näkyviin. Tällaisessa tapauksessa olisin puhdistanut letkun ympäriltä niin, että se voi peittyä tasoitteella parhaan lämmönjakautumisen saavuttamiseksi. On myös hyvä pitää mielessä, että eps-betoni maksaa huomattavasti enemmän ja sillä on vain puolet niin hyvät eristysominaisuudet kuin solumuovilla, joten parasta on varmaan valaa betonilaatta juuri solumuovin päälle.

Kuten sanottu, ei ole ongelmaa valaa EPS-betoniin niin kauan kuin sen laittaa pinnalle, kuten sanoin. On koeteltu ja toimii ilman ongelmia.

Jeppeknaster: Ei ongelmia asentaa gv-putkea betoniin, haittapuolena on vain kovettumisaika. noin 2 kuukautta. Ennen kuin se voidaan tasoittaa ja päällystää klinkkerillä...siksi haluan mieluiten välttää juuri sitä. Juuri nyt on lähimpänä uran tekeminen EPS:ään, ja sitten laittaa gv-putki uriin, vahvistus päälle. ja sitten tasoittaa kaikki noin 30-40 mm tasoitteella. Silloin saan noin 100-110 mm EPS:ää pohjalle.

Näin sen toisessa ketjussa:) Se menee varmasti hyvin, teen sen varmasti itse kun aika on oikea

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.