Hei,

Meillä on betonilohkoja perustana meidän pienelle kesämökille, ja nyt minun täytyy nostaa niitä muutama senttimetri. Tällä hetkellä niiden alla on muutama lauta, mikä ei ehkä ole paras ratkaisu, joten ajattelin ensin vaihtaa ne korkeampiin teräslevyihin ja sen jälkeen valaa vähän. Tietääkö kukaan, mistä voisin löytää teräslevyjä, jotka ovat noin 20cmx20cm ja noin 4cm paksuja (tai vain 1cm ja laitan muutaman päällekkäin).

Onko kenelläkään vinkkejä, mistä sellaisia voisi löytää? Tai muita vinkkejä materiaalista?

Kiitos!

Viimeksi muokattu:
Halvin vaihtoehto on luultavasti paikallisella romuttamolla. Etsi metallikauppaa paikkakunnallasi. Miksi et käyttäisi puutarhalaattoja? Ne kestävät painoa. Paljon halvempia.

Jos romuttamolla ei ole sopivia levyjä, voit ehkä kysyä paikalliselta sepältä tai muulta verstaalta, joka ehkä voi leikata ne sinulle.

En ymmärrä, mitä vikaa plankkuissa olisi? Mistä materiaalista syllen on tehty, luultavasti puusta, miksi ei sitten jatkaisi puulla. Tai betonilaattoja, kuten ehdotettu. Teräs oli hyvin omituinen valinta, raskas, ruostuu ja painon vuoksi se ei ole täysin halpaa.

Jos kehität ongelmatilannetta, ehkä voin hyväksyä teräksen.

Protte

Minulla on samanlainen ongelma ja olen harkinnut ottavani paloja muovileikkuulaudoista, nämä on valmistettu polyeteenimuovista ja vaikuttavat kestävän ikuisuuksia, mutta miten on kantavuuden (paine) laita ajan myötä.

pbengtsson sanoi:
Minulla on samanlainen ongelma ja olen miettinyt leikkauspalojen ottamista muovileikkuulaudoista, jotka on tehty polyeteenimuovista ja näyttävät kestävän ikuisesti, mutta miten on kantavuus (paine) ajan mittaan.
Muovi ei kestä painetta ajan mittaan ja valuu hitaasti ulos. Olen tarkistanut eri valmistajilta ja he eivät suosittele muovia.

Kiitos, se oli hyvä vinkki! Mutta ihmettelen, onko se vähän liian pehmeä materiaali.

Se mitä myös ihmettelen, on vinkkejä siitä, miten saa pois puupalaset jotka ovat betonimöykyn paineen alla? Jos pystyn tekemään sen, voin laittaa sen alle sen mitä pitääkin (alemmalla cm) ja sitten vain poistaa lankunpätkät. Silloin talo laskeutuu sen cm minkä tarvitsee. Riittäisikö ehkä sahata vain? Vai onko olemassa jotain nopeavaikutteista puuainetta? :)

prototypen sanoi:
En ymmärrä, mitä vikaa olisi lankuissa? Mikä materiaali on sylen tehty, todennäköisesti puuta, miksi ei sitten jatkaa puulla. Tai betonilaatat kuten ehdotettu. Teräs oli erittäin outo valinta, raskas, ruostuu ja painonsa vuoksi ei tule täysin ilmaiseksi.

Jos selität ongelman, ehkä voin hyväksyä teräksen.

Protte
Sylen vastaanottaa voiman palkista, kun taas pilarijalusta ottaa paljon suuremman voiman. Tästä syystä puutavara voi antaa periksi, erityisesti koska se on vain pieniä osia.

Paras tapa on nostaa taloa ja muotittaa oikeaan korkeuteen ja täyttää muotti laajenevalla betonilla.

Jos palkki aiemmin oli betonipilarin päällä, eikö sitten lankku pitäisi? Puu kuin puu.

Protte

prototypen sanoi:
En ymmärrä, mikä olisi vikana plankuissa? Mistä materiaalisesta syksystä on tehty, luultavasti puuta, miksi ei sitten jatkaa puulla. Tai betonilevyjä, kuten ehdotettu. Teräs oli hyvin erikoinen valinta, raskas, ruostuu ja painon vuoksi se ei ole täysin ilmainen.

Jos kuvailet ongelmaa tarkemmin, saatan hyväksyä teräksen.

Protte
En nähnyt viestiäsi aiemmin...Minulla ei ole argumentteja teräkselle, paitsi että sen pitäisi kestää painoa ja että se todennäköisesti voi tulla sopivina 1 cm paksuisina, jotta voin lisätä enemmän yhdelle alueelle kuin toiselle.

Puu toimisi (se toimii nyt), mutta luulen, että se voi puristua kasaan ja olettaa, että se voi lahota.

Haluaisin itse asiassa käyttää laajenevaa betonia syksyllä (haluan olla varma, ettei minun tarvitse säätää mitään muuta).

Haluan vain selittää, miltä se näyttää liitetyssä piirustuksessa. Se on vain korotus (puupalojen avulla) takapalkkeihin noin 4,5 cm, jonka täytyy laskea noin 0,5 cm, koska kylpyhuoneen kaltevuudessa on virhe. Käsin piirretty luonnos puutalon rakenteesta, jossa näkyy betonipalkit, betonilaatat ja puulevyt, sekä niiden sijoittelu.

• Käsin piirretty luonnos, joka esittää rakenteen nostoa puupalikoiden avulla talon takaosassa, jossa korotusta on vähennettävä kylpyhuoneen kaltevuuden vuoksi.
Viimeksi muokattu:
Voihan sitä miettiä, mihin betonilaatat lepäävät? Tuleeko niihin painumia tulevaisuudessa?

Jätän kokonaan pois puulinjani, siellä alhaalla maassa puu tulee lahoamaan. Teräs tulee ruostumaan.
Täyttää betonilla on kai suositus.

Mutta miksi useita kerroksia betonipalkkia?
Eikö voi pönkittää ylimmän palkin ja alajuoksun väliin?

Protte

(Alemman piirustuksen on tarkoitettu australialaisille ystävillemme)

Haha, joo en saanut pois nurinpäin olevaa piirustusta...

Älä kysy minulta miksi se näyttää siltä miltä näyttää...luulen, että joku halusi saada talon ylös jollain tavalla joskus.

Asettumista on hieman joka puolella vapaa-ajanasuntoalueella, mutta se vaikuttaa pysähtyneen, mutta ei voi koskaan olla täysin varma. Siksi odotan, ennen kuin laitan betonia päälle. En tiedä mille laatoitus lepää, mutta tarkastusmies sanoi sen olevan hyvää maata heille, joten se on varmaan hyvä.

Ylimmäisen palkin ja alahirren alta pönkittäminen on varmaan vaikeaa, sillä silloin joudun nostamaan taloa (eikä minulla ole aavistusta, mitä pönkkiä, sillä tarvitsen vain 0,5 cm saadakseni kaiken alas) ja nyt ajattelin vain nostaa betonipalkit ja toivoa parasta.

Se, mitä myös mietin, on se, voinko nostaa vaiheittain tai kaiken kerralla. Aion kaivaa hieman betonilaattojen välistä ja sitten nostaa tunkilla (30 tonnin) tai laittaa 4 tunkkia laattojen väliin.

Mutta paras olisi vain asettaa sen alle, mikä menee betonipalkkien alle, ja sitten poistaa puu jotenkin. Ehkä käyttää isoa poraa? Se voisi toimia oikeastaan?

Aion nyt käyttää maanpäällisiä laattoja, jotka ovat 4 cm, mutta toisella puolella tarvitsen vain 3 cm, onko kellään vinkkejä muista laatoista, jotka ovat 3 cm paksuja?

Kiitos kaikesta avusta!

Valaa omia laattoja? Silloin voit myös vahvistaa niitä saadaksesi sen oikean "overkill"-tunteen. :)

4 cm laattoja löytyy, mutta on myös paksumpia laattoja, minulla on sekä 55 että 60 mm paksuja.

protte

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.