2 794 lukukertaa ·
8 vastausta
3k lukukertaa
8 vastausta
Poikittaistuen tekeminen vaaka-asennossa olevaan hirteen?
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Hei
Minä ja kollegani keskustelimme perjantaina siitä, onko vaakasuuntaisille hirsille tarvetta asentaa välikannat.
Hän aikoo pian asentaa jätti-ikkunan 15x20 taloonsa, jossa runko on vaakasuuntaisista hirsistä.
Täytyykö asettaa tuki yläpuolelle silloin?
Talo on vuodelta 1901 ja se on vain 1-kerroksinen.
Minä ja kollegani keskustelimme perjantaina siitä, onko vaakasuuntaisille hirsille tarvetta asentaa välikannat.
Hän aikoo pian asentaa jätti-ikkunan 15x20 taloonsa, jossa runko on vaakasuuntaisista hirsistä.
Täytyykö asettaa tuki yläpuolelle silloin?
Talo on vuodelta 1901 ja se on vain 1-kerroksinen.
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Luonnollisesti, tulee olemaan 3-5 kierrosta jäljellä, en muista tarkalleen mitä hän sanoi, puutavaran tulisi käsitykseni mukaan olla hyvää laatua
Oletan, että ikkunan yläpuolelle jää koko hirsi.
Silloin kaiken pitäisi sujua hyvin. Ehdottaisin, että sahaatte uran esiin otettujen hirsien päihin ja
lukitsette ne. Poistatte luultavasti joitain dymlingia, kun avaatte aukon, ettekä halua, että seinä sortuu.
ATW
Silloin kaiken pitäisi sujua hyvin. Ehdottaisin, että sahaatte uran esiin otettujen hirsien päihin ja
lukitsette ne. Poistatte luultavasti joitain dymlingia, kun avaatte aukon, ettekä halua, että seinä sortuu.
ATW
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Kuulostaa järkevältä, pitääkö tukea kun sahaa, vai toimiiko hyvin vain sahata aukko, sitten sahata/jyrsiä ura päihin ja iskeä sisään yksi gynnsacka, oletan että 45x45 riittää?
En olisi lyönyt leimaa, ehkä laittanut sääntöä ulko- ja sisäpuolelle, jota on kiristetty parilla kierrevarsilla/laatoilla/muttereilla. Kuitenkin olen käsitellyt navettaa, jossa kaikki on kallistunut joka suuntaan viime aikoina, joten olen valinnut turvallisemman reitin.
Jos googlaat på gåtspår och timmerstomme, löydät hyviä kuvia.
/ATW
Jos googlaat på gåtspår och timmerstomme, löydät hyviä kuvia.
/ATW
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Kiitos! Nyt ymmärrän miten minun pitäisi tehdä.
http://www.viivilla.se/experter/Byggnadsvard/ny-dorr-i-liggande-timmer-2881
Löysin tämän linkin, joka teki minut hyvin epävarmaksi. Maalaavatko he ehkä kauhuskenaarion perustuksista ja siitä?
http://www.viivilla.se/experter/Byggnadsvard/ny-dorr-i-liggande-timmer-2881
Löysin tämän linkin, joka teki minut hyvin epävarmaksi. Maalaavatko he ehkä kauhuskenaarion perustuksista ja siitä?
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Valitettavasti en pysty korjaamaan kuvaa.
Luulen, että jää 1-2 kierrosta jäljellä, koska ikkuna on todella iso, melkein kuin ovi, luulen että mitat olivat 150 leveä ja 200 korkea.
Luulen, että jää 1-2 kierrosta jäljellä, koska ikkuna on todella iso, melkein kuin ovi, luulen että mitat olivat 150 leveä ja 200 korkea.
Klikkaa tästä vastataksesi