Minulla on 70-luvun yksikerroksinen talo, jossa on kylmä ullakko. Olen sahannut reiät eteiseen ja asentanut Lumiance-suojakupit voidakseni asentaa spotit. Nyt olen asentamassa raakalautaa ullakolle voidakseni säilyttää tavaroita siellä.
Kysymykseni on seuraava. Minulla on 150 mm eristystä ullakolla. Olen tehnyt 95 mm korkeat koolaukset voidakseni lisätä vielä 95 mm eristystä ennen raakalaudan asentamista. Nyt olen päätymässä yhteen kupilleni, ja ongelmani on seuraava, johon kukaan rakennustarvikekaupassa ei ole osannut vastata. Kupillani korkeus on noin 130 mm. Eli minulla olisi noin 95 mm tilaa lattialle JOS rakennan lattian kupin päälle. Kysymykseni on, voinko rakentaa lattian kupin päälle vai pitäisikö jättää 50x50 cm aukko lattiaan, jotta voisin lisätä enemmän eristystä kupin päälle. Jos rakennan lattian kupin päälle, eristettä olisi vain noin 95 mm kupin ja raakalaudan välissä. Huoleni on, että kupista tuleva lämpö voisi tunkeutua eristyksen läpi kylmään raakalautalattiaan (lämmittää sitä paikallisesti) ja aiheuttaa kondensaatiota raakalaudan ja eristyksen alle talvella? Kuppi varmasti lämpenee ja 95 mm eriste ei ole paljoa. Vai TÄYTYYKÖ minun sahata reikä, joka on noin 10 cm suurempi kupin ympärillä, ja lisätä esimerkiksi vielä 95 mm eristettä, jotta raakalautalattian alle ei muodostuisi kondensaatiota.
OLEN ERITTÄIN kiitollinen vastauksesta