G
Greven1982: Ei muovia höyrynsulkuina kylpyhuoneen seinässä. Sinullahan on jo vesieristys laatan sisäpuolella. Mutta haluan toistaa, ärsyyntymiseen asti: http://www.byggahus.se/forum/byggmat...15#post2172040 Mutta miten on ulkoseinien kanssa?
20 vastausta · 4,1k lukukertaa
S
Sweedbanana: Hei, haluamme siirtää erään yläkerran ikkunan noin 50 cm oikealle yläkerran pohjapiirroksen muutoksen vuoksi. Jotta voimme tehdä sen, meidän on tehtävä kattotuolien avväxling, jotka sijaitsevat ulkoseinällä. Puhumme ehkä korkeintaan 3 kattotuolin avväxlingista. Voiko avväxlingspalkki ja tukipalkit sijoittaa tiiviisti ulkoseinän viereen, seisomaan yläkerran lattialla? Ajattelen,
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
S
Stina71: Tuli mieleen yksi asia. Ehkä yksinkertaisin olisi laittaa jonkinlaisia tulenkestäviä levyjä? Suoraan päälle, eli olla tekemättä mitään tälle pinnalle ja vain "iskemällä" jotain päälle. Miten muuten kiinnitetään sellaisia levyjä? Ruuvataanko kiinni? Liimataanko? Tai voiko ottaa hot muuraajan, joka yksinkertaisesti muuraisi uuden pinnan? Ja onko se edes mahdollista? Jos antaa sen
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
·
Z
Zephyrlius: Se sai olla tavallinen Bauhaus-ulkopuolinen ovi. Julkisivusta on tullut aaltoilevaa peltiä.
5 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Se riippuu siitä, kuinka hyvin eristetty talo on tällä hetkellä ja kuinka paljon lämmitys maksaa. Oletko ostanut talon hiljattain (viimeisen 5 vuoden aikana), oletko saanut energideklarationen? Sen tulisi kuvata energiankulutus ja sisältää ehdotuksia sopivista parannuksista. Sinulla on oikeus saada se myyjältä lain mukaan.
1 vastaus · 719 lukukertaa
A
Arne999: [bild]
14 vastausta · 5,9k lukukertaa
·
A
14 vastausta · 5,9k lukukertaa
·
A
Arne999: Kuinka ratkaisit tämän?? Onnistuiko vaihtaminen alapuolelta?
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
T
tobbew: Kiitos Mikael, mutta tämä on ollut valettuna jo puoli vuotta. :) En itse asiassa muista tarkalleen miten se tehtiin, tiedän että tein kunnon vot:n ja että jonkun neuvosta tein kuin viuhkamaisen raudoituksen kestämään vetoa paremmin, pilareiden alle. Ja eristystä tuli, ehkä 300kpa tai jotain vastaavaa. Luulen, että siitä tuli hyvä. Pilarit pitävät nyt kattoa lumen kanssa,
4 vastausta · 3,7k lukukertaa
H
HEM2121: Kyllä, se tulee lähemmäksi huippua joka päivä. Sinä varmaan kyllästyt hiontaan sitten:)
13 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
A
Arne999: Kuinka ratkaisit tämän???
1 vastaus · 8,2k lukukertaa
·
A
1 vastaus · 8,2k lukukertaa
·
Krilleman
Krilleman: On helppoa olla jälkeenpäin viisas, mutta miksi ette käyttäneet tiikerisahaa niin, että siitä tulisi siisti pinta, jota voisi vain hiota reunassa? Esim: http://www.beijerbygg.se/store/privat/maskiner/maskintillbeh%C3%B6r/tigers%C3%A5gsblad/tigers%C3%A5gblad-457mm-hm-f%C3%B6r-leca-l%C3%A4ttbeton-900141063 [bild]
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
H
Helioz: [citat] Jos kellari on hyvin salaojitettu eikä siellä ole kosteusongelmia, voitaisiin kiinnittää remonttikipsi kipsilaastilla suoraan väliseinään ja sitten tasoituksen jälkeen maalata se. Myös suora tasoitus talofix:llä voisi toimia. Jos on kuitenkin pieninkin riski kosteuden tunkeutumiselle, kaikki tulisi tehdä mineraalisista materiaaleista ja diffuusiolle avoimilla maaleilla.
3 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
O
oceanis: Missä ne tarkalleen sijaitsevat, on vaikea kysymys vastattavaksi, mutta se oli pääasiassa Yxhult-tehtaassa Kumlan ulkopuolella, jossa käytettiin alunaliuskekiveä tuotannossa. Siksi eniten sinibetonitaloja löytyy Keski-Ruotsista ja Tukholman alueelta. Skånessa Siporex valmisti lohkonsa toisesta materiaalista, jota esiintyy luonnostaan Skånessa, ja se on pääasiassa sementtiä ja kalkkia.
34 vastausta · 7,6k lukukertaa
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Attans! Luin sen, mutta minulla taisi olla silmät selässä. Se siis toimii yhden (1) 12mm:n levyn kanssa EI30:ssä minun tapauksessani. Kiitos paljon!
2 vastausta · 4,3k lukukertaa
thomas33
thomas33: Etkö voi ostaa tai valaa itse betonipalkkeja, jotka asetat pylväille? Muuten se klassinen tapa holvien valussa on käyttää paljon tukea ja muotteja. http://www.svenskbetong.se/statik-sb/kontorshus/bjaelklag/formsaettning.html
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
·
T
Thomas_Blekinge: Piirrä tämä puutavaran mittojen kanssa ja silloin minkä tahansa vakavan kattotuolivalmistajan pitäisi pystyä antamaan sinulle vastaus. Kestävyyslait ovat voimassa koko maassa.
5 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
D
DanielSTR: [citat] Nopea vastaus:) Kuten sanoin, minulla on erittäin huono käsitys talorakenteista ja siitä, kuinka kuormat pitäisi jakaa, eikä siitä tule parempaa, kun talo on rakennettu vuonna -44, jolloin rakennettiin eri tavalla. Ennen kuin näin piirustukset, epäilin, että seinä, joka pitää jäädä paikalleen, olisi kantava, koska se näytti menevän keskelle taloa ja sydänseinästä
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
H
haindar: Minulla on pieni kysymys. Aion muokata osan parvesta, joka pitäisi kestää kirjoituspöydän, vaatekaapin ja tietysti sen, että muutama ihminen voi olla siellä ilman että se romahtaa. Jänneväli on 2,25 x 2,90 m. Ajattelin rakentaa tämän IPE 80 -palkkeilla 30 c/c. Ne asetetaan kehykselle (45x140), jonka kiinnitän toiselta puolelta 90x90 liimapuupalkeilla (nämä muodostavat 2,25 seinän)
0 vastausta · 978 lukukertaa
A
Androw: Ei merkittävästi, mutta vähän kosteutta on tietysti
2 vastausta · 819 lukukertaa
B
SBH: [citat] on paljon erilaisia pyöriä valittavana.
5 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
A
andan_4: Kiitos tästä! Aion ensin rakentaa alakerran seinän ja sen jälkeen laittaa palkiston päälle. Muuten ideasi koko reglista on hyvä. Tämä on enimmäkseen siksi, että haluan maksimoida yläkerran korkeuden enkä vielä osaa laskea tätä tarpeeksi tarkasti. Eikö voi laittaa erillistä palkkia palkiston ulkopuolelle 220mm, joka sijoittuu juuri 170-regelini yläpuolelle alimmassa seinässä?
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
Villa vista
Villa vista: Kiehtovaa Kysy joltakin rakennusfirmalta, onko heillä yhteyshenkilöä, joka voi tehdä laskelmia. Silloin he voivat vastata sekä rakentamisesta että mitoituksesta. Jos kyseessä on kantava seinä
6 vastausta · 7,3k lukukertaa
·
Demmpa
Demmpa: Sinun tulisi varmaan olla leveämpi ovenkarmi kuin 30 mm? Aseta se sitten paksuimmalle lattialle.
8 vastausta · 10,1k lukukertaa
O
oceanis: Jos on pieniä hienoja halkeamia, ne ovat todennäköisimmin niin kutsuttuja kutistumahalkeamia, jotka todennäköisesti johtuvat liian nopeasta kuivumisesta. Tämän välttämiseksi varmista, että esikastellaan seinä ja poltettuna kostutetaan myös rappauksen pintaa. Normaalisti tämäntyyppiset halkeamat eivät vaikuta kestävyyteen, ellei sinulla ole "bom", eli rappaus ei ole kiinnittynyt
2 vastausta · 9,0k lukukertaa
J
johannamalena: [citat] Kiitos vinkistä. Kävin hankkimassa husfixiä nyt, tajusin nimittäin, etten voi laittaa kipsiä, koska se vie liikaa tilaa uudesta keittiöstä 😊
3 vastausta · 4,2k lukukertaa
·
FreQa
FreQa: Se on juuri niin, että lattia on itse asiassa täysin vapaa seinästä, joten niiden yhteen ruuvaaminen kuulostaa siltä, että luon enemmän ongelmia. Jos lattia pitäisi kiinnittää johonkin, niin se olisi perusmuuriin. Nykyisessä huoneessa, joo, siellä minun täytyy ratkaista se jollain tavalla. Ei kukaan muu ole kohdannut samanlaisia ongelmia?
7 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
J
Jimp: Leikkasin pois kaiken sauman kulmista... siellä oli melkoisesti ylimääräistä joissain kohdissa. Sen jälkeen täytin tasoitteella. Yritin pyöristää ulkokulmat. On jännittävää hioa huomenna... Palaan kuvien kera, aina se jotakuta kiinnostaa...:)
8 vastausta · 4,5k lukukertaa
·
H
huggan: Jos se on valettua betonia, niin kyllä 99% varmuudella.
4 vastausta · 4,9k lukukertaa
J
johannamalena: ajatus on, että uusi laatoitus ei tule olemaan niin korkealla kuin se, joka minulla on nyt, ja ajattelin laittaa kipsilevyn tasoittaakseni ja maalata valkoiseksi sen osan, joka ei tule olemaan laatoitettu ja laittaa sitten, olin ajatellut, kipsilevyn lattiasta kattoon vai onko se tarpeettoman paljon?
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
V
vectrex: Haluatko todella säilyttää holvin ja verhoilla sen vuorauksella, uskon, että helpoin (lue, vähiten hankala) tapa on ostaa hienoa vaneria riittävän paksuna (vähintään 35 mm), luultavasti sinun on liimattava yhteen kaksi 18 mm levyä. Sitten voit pistosahalla/jyrsimellä leikata pyöristetyn muodon kokonaisesta levystä. Sen jälkeen on jonkin verran jyrsintää, jotta saat oikean
7 vastausta · 10,4k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.