Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Stefan N: Sinun on laitettava putkia metallista läpi rappauksen ja träullitin, jotta voit vetää kunnolla.
xibeca: Etsimäsi on salningslist. Saatavilla valmiiksi maalattuina.
CoolGate: Hei Olen suunnittelemassa ja olen luonnostellut autotallin, jonka haluan. Nyt kun olen jättänyt sen piirrettäväksi, tulee esille kysymyksiä liimapuupalkeista ja siitä, pitäisikö olla HA-palkki jne. Tarvitsen apua, jotta joku osaisi laskea, mitkä palkkien mitat niiden tulisi olla kestääkseen painon sekä että ne olisivat rakennuslautakunnan hyväksymiä. [bild] Kun katsoo kuvaa, se on
ion: [citat] Se on juuri sitä, mitä tarkoitan, miksi myös sisäseinän kulmat ovat kylmempiä? Esitetty teoria kaatuu tämän perusteella?
SnickarMartin: Jos et uppoa ruuvia, niin varmista, että sinulla on uppokantaruuveja. Pituuden suhteen sen pitäisi mennä vähintään 3-4 cm seinään, jos siinä on puurunkoja. Joten 110-120 mm ruuvi toimii.
SnickarMartin: Aseta mieluiten metalliprofiilit käyttäen molly-pultteja siellä, missä ne eivät sovi. Yleensä mollyssä lukee, kuinka paljon ne kestävät painoa. Ne kestävät yleensä paljon voimaa alaspäin, mutta eivät niin paljon ulospäin, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
peterwesterlund: Kiitos vastauksesta TuXy. Olen jo miettinyt, että ehkä laittaisin tv:n seinälle. Mutta en ole päättänyt haluanko tehdä niin vai en, ja ajattelin, ettei haittaa ainakaan tehdä hyllyä, joka voi kantaa tv:n, jos haluan. Muussa tapauksessa hyllyllä (-hyllyillä, todennäköisesti kaksi korkeudella) olisi pelikonsoli, digiboksi jne. Gipsin taakse meneminen ei tunnu minulle vaihtoehdolta.
Kjell_G: Kyllä, se on paljon neliömetriltä, ehdottomasti. Nibe F110 (uusi malli istf 100P) sisältää 265 litran varaajan. Meillä on heidän F1235 ja siinä on "vain" 160 litraa, mutta se painaa itse vähän enemmän. Tarvitsisin jotain, joka kierrättää mutta ei paina yhtä paljon :) Tällä hetkellä F1235 on pääasiallinen lähde ja se on myös liitetty poistoilmaan, mutta huomenna? se
Stina71: Mitä mieltä olette väristä AMBIANCE, Nordsjön Silkematt seinämaali? Sain suosituksen väriliikkeestä tänään. On ilmeisesti matta seinämaali sisämaalaukseen rappaukselle, betonille, kevytbetonille, kipsilevyille ym.
verktygsgurun: Tyylikkäintä on kai, jos verhous on samanvärinen kuin ovi/ikkuna. Yhä useammat rakennustarvikeliikkeet pitävät varastossa listoja 0500 nykyään.
Ysane: hei minulla on punatiilinen takka, jonka ajattelin puhdistaa valkoiseksi. Minulla on vaikeuksia löytää käsityöläistä, joka haluaisi ottaa työn vastaan, joten nyt olen väsynyt ja aion tehdä sen itse. Haluan käyttää menetelmää, jolla minulla on suurin mahdollisuus onnistua. On monia kulmia ja kulmikkaita osia, ja olen saanut käsityksen, että säkitys tai slammaus olisi helpointa?
Thomas_Blekinge: Se näyttää saumateipiltä, jota käytetään levyjen saumojen päällä liikkeen estämiseksi niiden välillä. Jos korvaat levyt kipsilevyllä, jonka saumat ovat koolauksien päällä, voit usein mutta ei aina jättää nämä pois. Jos poistat nämä ja tapetoit päälle, tapetti halkeaa tässä seuraavan syysmyrskyn aikana.
mexitegel: Työkalunörttejä olemme kaikki, kaikki, minä myös.... :D
TeroM: Käsipyörösaha kipsiin pölyää valtavasti. Voit leikata kipsiä monitoimikoneella, hitaammin, paremmin hallinnassa ja paljon vähemmän kipsipölyä muualla talossa.
mexitegel: Yksi tapa on, että kulmissa asetat alas tolpat, jotka aiot käyttää aidalle, nämä asetat todennäköisesti terassilaudan sisäpuolelle. Jos tarvitset lisää reglar, voit asettaa 34x95 niiden väliin.
PeterStrandberg: Olen purkanut yläpinnat ja olen palkkien ja purun kanssa. Patterin putket ovat poissa, putkimies on jättänyt rör i rör vetääkseen uudet niille pattereille, jotka jäävät. [bild] Puhuin rakennus- ja betonifirman kanssa, joka suositteli valun tekemistä välipohjaan (yksi kerros kellarilla) sen sijaan, että käyttäisin uriin sahattua lastulevyä. Harvaan paneloiminen tai urien tekeminen
korsdå: Niin, silloin lattia oli tasainen ja hieno. Norjalainen Hey'di lainasi tehokkaan tasoitepumpun. Satoi, mutta pingotin pressun pihan yli ja kaksi repäisi säkit ja kaksi kävi letkun kanssa. Tasoite oli sellaista tyyppiä, joka kestää kosteutta varmuuden vuoksi. Göteborgissa Derome edustaa Hey'diä ja yritys haluaa päästä Ruotsin markkinoille ja tarjoaa tasoitepumpun ilmaiseksi. Derome
Oldboy: Rakenteellisesti vinojäykisteet ovat nro 1. Se ei ole koskaan väärin. On kai käytännön syistä, että vinojäykisteistä on luovuttu. Haluataan minimoida asennusaika. Muistaakseni on olemassa sinkittyä peltiä (2 x 20 mm), jota voidaan käyttää korvikkeena? (ristiin asetettuna)
mexitegel: Kyllä, tee se! Onhan se hyvä oppia muiden virheistä! :D
smiler: Näitä betonikattoja on usein "karhistettu" eli ne eivät ole täysin sileitä, mikä tekee niistä haastavia jopa ammattilaisille. Se riippuu tietysti siitä, kuinka karkea/sileä katto on saadaksesi kohtuullisen tuloksen. Jos voi elää laudan ympäristökehällä koko vaurion ympärillä, välttyy monilta huolilta.
Peter_K: Kiitos vinkistä, olin unohtanut kuinka raskaita ja kömpelöitä 120 levyt ovat.
Arne999: etsin seinään laitettavaa lock panelia keittiöön, kuten kuvassa näkyy. En löydä tätä mistään Göteborgin alueelta... Tietääkö joku ?? [bild]
smiler: Liimaa kipsilevy myös savupiippuun sauma siirretty niin, ettei se halkeile. Sitten tasoita ohut kerros, kuten gypsum, saadaksesi rappausilmeen, jos etsit sitä. Kiinnitä jalkalista ja kattolista ennen "rappausta", niin vältät tasoerot listoituksessa.
-MH-: Minun saranani ovat (melkein) kiinnitetty farmariskruuveilla. Se ei ole hyvä idea. (En ollut minä joka ruuvasi saranat paikoilleen)
larsdavid: Hei Onko jollain hyvä vinkki siitä, mistä voisi löytää Dooria addera -ovia sekä karmeja kohtuulliseen hintaan? Tarvitsemme valkoisen, 7x21. Olen nähnyt, että bygghemma.se myy niitä, mutta luulisi löytyvän edullisemmin.
AndersMalmgren: Se ei ole akustiikan takia vaan siksi, että pikkupoika voi nukkua samalla kun katsomme elokuvaa :D Mutta ei, luulen että jätän sen väliin, minulla on paljon muita aikaa vieviä asioita kuten se on :D edit: Ovipaneeli on kuitenkin se heikko lenkki tässä kaikessa
Helioz: [citat] Jos kyseessä ovat polystyreeni- (kenno-/styroksi-) listat, PL400 ei ole sopiva, koska se on liuotinperusteinen ja voi liuottaa muovia, siksi suosittelen vesipohjaisia asennusliimoja.
Mikael_L: [citat] Se on tyypillinen hätävara, joka tehdään, kun liian myöhään huomataan, että seinät ovat menossa pieleen... ;) Ja silloin jää edelleen ongelmaksi nurmikon kasvaminen paneelia vasten niin, että se mätänee.
Kallebo: Tässä on kaveri, joka on rakentanut pyörillä olevan mökin mansardikatolla kuvailemallasi tavalla: http://norrvaggen.blogspot.se/ Tässä on kuvia itse kattotuolista: http://norrvaggen.blogspot.se/2013/05/takstolar-till-huset-pa-hjul.html