Hei,

Minä ihmettelen, miten ylärimaa asennetaan (kutsutaanko sitä niin? Jollei niin pitäisi ;))?

Olen rakentanut sisäseiniä ovi-aukoilla lattialastulevyn päälle ja valmis lattia tulee rakentumaan vielä 10-15 mm lisää.

Otetaan tämä huomioon ja nostetaan korkeutta 10-15 mm?

Ovi 21x9
Pystypuut on jo asennettu, leveys: 91 cm
Korkeus: Joko 211 cm ilman huomioimista valmiiseen lattiaan tai noin 212 cm.

Terveiset

Totta kai helpompaa asettaa lattia kynnyksen alle (oletan, että aiot sen tehdä), niin ei tarvitse saumata sitä vasten.

Ovi, jonka modulimitat ovat 21x9, sopii reikään, joka on säädetty mittoihin 2100x900 mm. Ovi karmilla tulee olemaan pienempi kuin reikä. Yläpuun alareunan tulee siis olla 2100 mm ÖFG.

• Tykkään
MrHungry
  • Laddar…
mattiasp sanoi:
Ovi, jonka modulimitat ovat 21x9, sopii aukkoon, joka on kooltaan 2100x900 mm. Ovi karmeineen on pienempi kuin aukko. Kynnyslaudan alapinnan tulee siis olla 2100 mm ÖFG.
Tarkoitat varmaan kynnyslaudan yläpintaa?

Mattiasp tarkoittaa sääntöä, joka on itse oviaukon yläpuolella, se mihin seinälevy ruuvataan, se joka on osa itse seinää. Se on myös se sääntö, jota TS ihmettelee.

Demmpa sanoi:
Mattiasp tarkoittaa sitä sääntöä, joka on ovenaukossa, johon seinälevy kiinnitetään, joka on osa itse seinää.
Myös se on se sääntö, josta TS kysyy.
Juuri niin.

😁 Ja tietenkin....

Onko kukaan teistä, joka kirjoittaa omien kokemustensa perusteella? Minkä lattian paksuuden valitsitte?

Olen vielä hieman epävarma, koska valmis lattia voi vaihdella 8:sta 22 mm:iin (en ole vielä valinnut).

Sinun tulisi varmaan olla leveämpi ovenkarmi kuin 30 mm? Aseta se sitten paksuimmalle lattialle.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.