7 601 lukukertaa ·
34 vastausta
8k lukukertaa
34 vastausta
Paniikki!!
Olen täysin samaa mieltä kanssasi Oceanis. On täysin OT spekuloida sinibetonilla, radonilla, kivipölykeuhkolla ja muilla kauhuilla TS:n osalta.oceanis sanoi:
Mutta toisaalta, jos pää on tyhmä ja pölyyttää koko asunnon, niin onhan siinä sitten enemmän työtä siivota jälkikäteen, ja mielestäni se voisi harmittaa pohjimmiltaan laiskaa ihmistä vielä enemmän.(=minä itse jos olisin kärsinyt!!)
Mikä saa sinut uskomaan niin???Trissen sanoi:
Jos nyt yllättäen olisikin rakennettu kevytsorasta, niin ei olisi ollut mitään syytä vetää materiaalia Närkestä, kun kevytsoratehdas oli vain muutaman kilometrin päässä työmaalta, ja siellä ei käytetty alunaa tuotannossaan.
Viimeksi muokattu:
Missä ne tarkalleen sijaitsevat, on vaikea kysymys vastattavaksi, mutta se oli pääasiassa Yxhult-tehtaassa Kumlan ulkopuolella, jossa käytettiin alunaliuskekiveä tuotannossa. Siksi eniten sinibetonitaloja löytyy Keski-Ruotsista ja Tukholman alueelta.
Skånessa Siporex valmisti lohkonsa toisesta materiaalista, jota esiintyy luonnostaan Skånessa, ja se on pääasiassa sementtiä ja kalkkia.
Pyrittiin ehdottomasti välttämään materiaalin kuljetusta pitkälle, joten rakennusteollisuuden materiaalien käyttö perustui pitkälti paikalliseen materiaalin saatavuuteen. Siksi kivitalot ja tiilijulkisivut ovat paljon yleisempiä Skånessa verrattuna Smålandiin ja Ruotsin pohjoisosiin, joissa puurakennukset hallitsevat.
Skånessa Siporex valmisti lohkonsa toisesta materiaalista, jota esiintyy luonnostaan Skånessa, ja se on pääasiassa sementtiä ja kalkkia.
Pyrittiin ehdottomasti välttämään materiaalin kuljetusta pitkälle, joten rakennusteollisuuden materiaalien käyttö perustui pitkälti paikalliseen materiaalin saatavuuteen. Siksi kivitalot ja tiilijulkisivut ovat paljon yleisempiä Skånessa verrattuna Smålandiin ja Ruotsin pohjoisosiin, joissa puurakennukset hallitsevat.
Klikkaa tästä vastataksesi