Aion purkaa seinän ja olen saanut tarjouksia, mutta jumitan odottaessani kunnan vastausta rakennusilmoituksen tekemisestä tai ei.
Kunnan mukaan, jolta olen saanut piirustukset, ei tiedetä, onko seinä kantava vai ei, ja pyytää minua tekemään rakennusilmoituksen ja hankkimaan rakennesuunnitelman suunnittelijalta.
Kun puhun kunnan kanssa, he suosittelevat ottamaan yhteyttä suunnittelijaan, mikä ei ole helppoa Boråsissa, koska siellä ei ole sellaisia, ja lisäksi suunnittelija maksaa valtavasti rahaa.
Ne 3 yritystä, jotka ovat antaneet minulle tarjouksen, olettavat, että se on kantava, ja aikovat asettaa sopivan palkin sivutukineen.
Nämä kolme ihmettelevät, kun selitän, mitä kunta vaatii minulta rakennusilmoituksen ja suunnittelijapiirustusten muodossa osoittaakseni, että palkki on oikean kantavuuden seinälle, ja pitävät sitä liiallisena näin pienelle seinälle, joka pitää purkaa.
Purettava seinä on noin 1,4 metriä leveä ja sijaitsee melkein keskellä taloa, sisällytän saamani piirustukset.
Olen siis epävarma, pitääkö todella tehdä rakennusilmoitus rakennesuunnitelmineen ja koko tarinoineen, vai pitäisikö minun vain antaa työn alkaa suoraan.
Mitä mieltä olette?
Olen ympyröinyt seinän alakerrassa, joka pitää purkaa.
Ja ylätasolla ympyröity on koko seinä, joka pysyy paikoillaan.
… dessutom kostar en konstruktör ofantligt mkt pengar.
.
Ja mitä luulet sen maksavan, jos teet virheen ja rakennus romahtaa?
Niin "ofantligt dyra" eivät insinöörit ole. Eihän se ole mikään erityisen vaativa työ. Jokainen vastavalmistunut rakennusinsinööri pystyy hoitamaan sen puolessa tunnissa.
Kysy joltakin rakennusfirmalta, onko heillä yhteyshenkilöä, joka voi tehdä laskelmia. Silloin he voivat vastata sekä rakentamisesta että mitoituksesta.
Jos kyseessä on kantava seinä
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.