Minulla on muutamia pohdintoja, alkuun on lisättävä, että olen todella aloittelija tällä alalla.

Minulla on kylmä tila, johon haluan rakentaa pienen eristetyn osan.

Tilassa on eristämätön betonilaatta.

Ajatus on koota noin 5x2,5m 145x45mm koolauksilla.

Lattia koolataan samalla tavalla, jotta se eristetään laattaa vasten.

Ajatukseni on, että minulla on hieman väliä laatalta niin, että kylmän betonilaatan ja lattia-pandana välille jää ilmarako.

Sitten ajattelin laittaa 145mm eristystä ja sen jälkeen kaksinkertaista kipsilevyä seinille.

Lattialle ajattelin laittaa lattialevyn, lattiakipsin ja sitten laatat. Ajattelenko oikein?

Minulla on myös pohdinta kipsiseinistä, ajattelen sovittaa korkeuden niin, että voin käyttää 2700mm korkeita kipsilevyjä ilman, että tarvitsee leikata niiden korkeutta.

Mutta mietin, miten ajatella kipsilevyjen alaosan rakoa, koska minun pitäisi hioa, hitsata ja haluan ettei kipinät pääse karkaamaan, ajattelen jättää kipsin koko matkalta ja sitten laittaa lattialevy ja laatat,

jotta siihen ei jää rakoa, mutta voiko niin tehdä käytännössä vai tuleeko ongelmia kosteuden kanssa?

Rakennesuunnitelma: betonilaatta, 145x45mm runkopuut, lattia- ja seinägipsilevyt sekä klinkkeri. Lattiarakenne ja eristysnäkökohta esillä.

Pitäisikö niiden mennä päällekkäin tällä tavalla vai olenko hakoteillä?

Voisi olla väli ja sitten laittaa jonkinlaisen palamattoman jalkalistan.

Tässä on pieni luonnos rakennelmasta.

3D-piirros kahdesta huoneesta rakennuksen sisällä, eristettyjä seinärakenteita, sinisiä tasoja, lattialaatat ja sisäovet.

Viimeksi muokattu:
Miksi ei tehdä klinkkerijalustaa? Eli katkaise laatta esim. 100 mm ja aseta se seinää vasten.

Kyllä, se on varmaan viisas valinta, jotain tällaista voisi olla parempi.

Poikkileikkaus lattiasta: sisältää kaksoiskipsilevyt, klinkkerin, kaksoislattiakipsin ja lattialevyn, sekä 10 mm etäisyyden.

Silloin voi helposti kerätä nesteen, jos sattuisi kaatamaan jotain, eikä se pääse mihinkään.

Muuten olen käynyt ostamassa materiaalit säännöstöön.

Viimeksi muokattu:
On olemassa levykulmaprofiileja.
Laita lattia ja aseta levy seinille.
Aseta levykulmat kaikkiin kulmiin, lattia-seinä, seinä-seinä, seinä-katto.
Aseta toinen kipsilevy ja laita klinkkeri.

Toinen kipsilevy ei tarvitse olla lattialla ja vaarantua kostua, JOS lattialle tulee vettä.

Protte

Okei, pitää tarkistaa se.

Nyt olen saanut kaikki reglar valmiiksi, mutta pohdin ovea.

Sen pitäisi olla paloeristetty luokkaan ei30, ja tarvitsen kaksoisoven/portin, joka ei mieluusti maksa liikaa.

Käytetty käy, jos joku omistaa sellaisen. Muuten kaipaan vinkkiä edullisesta ratkaisusta.

Se sai olla tavallinen Bauhaus-ulkopuolinen ovi. Julkisivusta on tullut aaltoilevaa peltiä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.