Fredriklinden
Fredriklinden: Hei, olen parhaillaan kunnostamassa oleskeluhuonetta ja seinällä on tylsä kangastapetti. Tällä hetkellä siinä on jonkinlainen levy, joka näyttää kovalta kuitulevyltä, mutta on noin 12 mm paksu. Onko se purkamisen ja uusien kipsilevyjen asentamisen arvoista? Kuinka te olisitte tehneet? Haluan hyvän lopputuloksen, ja haluaisin myös asentaa OSB-levyn taakse. Aiemmin olemme käyttäneet
0 vastausta · 642 lukukertaa
·
J
Johan456: En minä ainakaan. Oletan, että haluat AMA HUS:in? On olemassa useampia, kuten AMA anläggning, AMA El jne.
18 vastausta · 4,8k lukukertaa
C
C_jay: Onko se vähintään 1mm paksuista mitä laitatte silloin? Sillä uskon että se on syvempää joissain kohdin..
3 vastausta · 910 lukukertaa
·
T
TheGame: Minulla ainakin lastulevy on liimattu yhteen ja myös liimattu solumuovieristykseen. Jos pystyt sahaamaan tasaisia ja suoria paloja koko matkan, eikä solumuovi ole erityisen paksu, ne saattavat olla nostettavissa. Mutta vaikuttaa hankalalta. Vaihtoehdoista, jotka kirjoitat, jyrsisin luultavasti uria lattialevyihin.
1 vastaus · 873 lukukertaa
J
jonaserik: Voisiko laittaa teräspalkin ullakolle, joka lepää tolppien varassa ulkoseinillä, jolloin ne olisivat läpimeneviä tankoja, joissa on suuri prikka ja mutteri nykyisten kattopalkkien alapuolella? Ehkä ei ole niin hyvä ajatus asettaa palkkia ulkoseinien päälle. Olisiko mahdollista saada palkki ylös ullakolle, ehkä tehdä reikä kattoon ja työntää se sisään? Sinun on selvitettävä,
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
D
Datagubben: [citat] joo, minulla on niitä, mattoja minulla on myös
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
J
jonaserik: Kyllä, yksinkertaisesti se tarkoittaa samaa kuin porata palkkiin ja kiinnittää ruuveilla tolpan yläosaan. Sivuittaissuunnassa sen tulee kestää, jotta palkki ei putoa.
24 vastausta · 10,3k lukukertaa
·
J
justusandersson: Huolimatta siitä, että teksti on vaikealukuinen, en löydä mitään eristystä betonilaatan alta. Se on huomionarvoista vuonna 1982 rakennetussa talossa. Kehotan olemaan ostamatta.
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
Nazareth
Nazareth: [citat] You, sir are a genius! Nyt piru vie, tahra lähtee!
6 vastausta · 10,9k lukukertaa
Snailman
Snailman: Tapahtumien välillä on muutama vuosikymmen, joten on ehtinyt tulla vanhaksi ja voimattomaksi nykyään ;)
33 vastausta · 46,4k lukukertaa
·
torparavgrund
torparavgrund: Mielestäni se kuulostaa myös hyvin oudolta. Saattoiko puuseppä hieman huolimattomasti sanoa "vesieristystä", kun hän oikeasti tarkoitti levitettyä pohjustetta?
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
mattias_i
mattias_i: Hei Pohdin, miten voisi rakentaa portaat, jotka ovat samanlaiset kuin kuvassa. Porraskourut aion valmistaa jonkinlaisesta kulmateräksestä, joten se on hallinnassa, mutta mietin, miten askelmat yleensä tehdään. Käytetäänkö tammea kokonaan, vai käytetäänkö jotain muuta edullisempaa materiaalia kantavana rakenteena ja päälle laitetaan esimerkiksi tammea kuoriksi (joltakin
0 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
Viktor171117
Viktor171117: Hei Olen yrittänyt asettaa muurikiviä ympyrään, mutta olen epävarma siitä, olenko tehnyt oikein. Joissakin paikoissa tulee teräviä reunoja ja eri kerrokset näyttävät erilaisilta. Ylin kerros ei myöskään sovi yhteen, vaan kivien väliin jää rakoja. Liitän kuvan, jos joku voi nähdä, onko mitään jäänyt huomaamatta tai olenko tehnyt väärin. Kivissä on alapuolella reuna, joka
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
K
KimWilgot: [citat] Vanha viesti sinulta, mutta etsin tietoa poikittaisista koolingista kanalimuoovikatolle juuri nyt. Reagoin vastaukseesi tavallisesta puusta kanalimuoovin kanssa. Se tuntuu epätodennäköiseltä, koska alumiiniprofiili (60mm leveä) kattotuolin suuntaisesti on kiinnitetty ruuveilla c/c 300mm. Tarkoitatko, että puu pystyy vääntämään tämän profiilin?
6 vastausta · 36,7k lukukertaa
catherineb
catherineb: [citat] Ajattelet niin. Kyllä, olet oikeassa siinä.
16 vastausta · 8,5k lukukertaa
·
L
Luha: Seinät keittiössä näyttävät olevan ok ja myös silloin kun asensin jääkaapin ja pakastimen. Kuitenkin toisen puolen seinät ovat kaikkea muuta kuin hyväksyttävät. Tein kuten sanoit ja laitoin pitkän vatupassin aukon molemmille puolille, ja aivan oikein, se oli kaikkea muuta kuin suora. Olen näyttänyt sen remontoijalle ja hän on luvannut korjata sen. En odota, että kaikki olisi
9 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
B
B Sundberg: [citat] Se ei oikeastaan ole haarukoita, joihin kiinnitän palkin, vaan eräänlainen voimakas "koukku-juttu", katso kuva edellisestä nostosta, jossa on hieman heiluva "palkki".
2 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
D
DrR: Hei, Olemme juuri muuttamassa taloon, jossa on tällä hetkellä soraa ajotien vieressä, noin 35 neliömetriä. Olemme ajatelleet muuttaa sen kiveykseksi. Talon oston yhteydessä rakennuttaja suostui muokkaamaan alueen asfaltilla (maksamaamme lopulliseen hintaan). Kysymykseni teille on nyt, kuinka paljon, suunnilleen, voisimme joutua maksamaan välirahaa tästä? (Ymmärrämme tietysti, että
0 vastausta · 706 lukukertaa
torparavgrund
torparavgrund: Olen vain ajanut halvemmassa segmentissä, enkä ole koskaan katunut sitä. Olen aina ostanut Hornbachilta, ja perustelen sen siten, että kuten ruotsalaisilla on vahva puunrakennusperinne, saksalaisilla on vahva kivirakennusperinne. Korkea keskiarvo nostaa pohjatasoa. Jos asuisin Saksassa ja siellä olisi XLBygg tai Beijer, menisin sinne ostamaan sisäpaneelini sen sijaan, että käyttäisin
17 vastausta · 2,7k lukukertaa
N
Niq: Yksinkertainen 8 mm:n karkaistu lasilevy on kestävämpi kuin 8 mm laminoitu lasilevy, kunnes se menee rikki. Laminoimaton lasi muuttuu vain kasaksi pieniä lasinpaloja. Laminoitu lasi halkeaa, mutta pysyy silti yhdessä. Karkaistu laminoitu lasi muuttuu kasaksi pieniä lasinpaloja, jotka pysyvät yhdessä. On huomattavasti helpompaa siivota laminoidun lasin jälkeen, jos se menee rikki.
6 vastausta · 4,2k lukukertaa
Högsätra
Högsätra: [citat] Hei Jesper Minulla on samanlainen katon ratkaisu ja etsin myös ratkaisua. On vaikeaa löytää yhtä hyvin istuva lista. Jos löydät hyvän ratkaisun, otathan yhteyttä.
2 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
Johanox1
Johanox1: Haluatko purkaa kantavan seinän? Tässä puhutaan avarasta pohjaratkaisusta. Älä välitä kuivista kommenteistani, mutta en ymmärrä, mitä tarkoitat. Muuten sinun on annettava paljon enemmän tietoa saadaksesi vastauksen, kuten kuinka pitkälle haluat purkaa, miten talo on rakennettu jne.
2 vastausta · 865 lukukertaa
J
jim_b: Olen sisustamassa autotalliamme ja tarvitsen nyt apua työpöytään liittyen. Tarvitsen työpöydän, joka on noin 440 cm pitkä, vähintään 61 cm syvä ja 4 cm paksu. Tammi tai pyökki, pitää olla suht. kova. Tähän pöytään upotan isohkon altaan (Ikea Långudden 56*53 cm). Kysymys kuuluu, voinko saada aikaan yhtenäisen pöydän, ja kuinka työlästä tulee olla sen kanssa sahatessa ja
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
B
bergquist: [citat] Niin se on, löysin loppuvia askelnokkoja Byggmaxista joten se ei käy, pitää katsoa tuleeko Lundberg sin vai tehdä laatat itse. Kiitos avusta
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
B
Bemi: [citat] Okei niin hyvä. Okei vaikuttaa olevan erittäin vakaa noin, valitettavasti minun 70x70 on jo hankittu, täytyy tehdä niin takapuolella sen sijaan. Kiitos avusta
8 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
tomtebolycka
tomtebolycka: [citat] Se oli saadakseen mahdollisimman paljon tilaa sisäpuolelle, että jätimme levyn pois. Jos tulevaisuudessa haluaa kiinteitä hyllyjä, voi vain kiinnittää tukipuut runkoon ja laittaa hyllyt niiden päälle. Plus tukipuut seinään taakse. Joten ei ongelmaa minun mielestäni. Itsekin olen skeptinen pelkkään kipsiin, mutta näin nyt kävi. Oikeastaan puhumme vain yhdestä
9 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
D
Derbyboy: [bild] Onko olemassa saranoita, jotka asettavat oven rungon sisään avatussa asennossa? Kuvassa olevat saranat toimivat niin, että oven ulkoreuna sijoittuu rungon ulkoreunaan avatussa asennossa (täysin auki). Tarvitsisin saranan, joka siirtää oven sisäänpäin avatussa asennossa, muuten se osuu viereisen huoneen ovenkarmi.
0 vastausta · 569 lukukertaa
·
Y
yens: [citat] Mutta minun mielestäni estetiikka on myös vähän tärkeää. OSB antaa hiukan "keskeneräisen" vaikutelman, jota haluan välttää. Ja kun huomasin, että osb+gipsi on vain vähän halvempi per neliömetri kuin pelkkä vaneri, niin sain tämän idean. :) Kiitos palautteesta!
5 vastausta · 4,4k lukukertaa
J
justusandersson: 140x180 on yhteneväinen 66x225 kanssa. Valitettavasti olen vannoutunut Macintoshan käyttäjä, joten minulla ei ole Paint for Windows -ohjelmaa. Olen etsinyt ohjelmaa, joka voi käsitellä sekä rasteri- että vektorigrafiikkaa samanaikaisesti ilman, että se maksaa omaisuuden. Tällä hetkellä testaan Affinity Designeria.
28 vastausta · 12,6k lukukertaa
·
S
sinuslinus: Ei ole mitään syytä asentaa höyrynrajoitinta. Matto saattaa aiheuttaa hajua, mutta vaikea arvata etänä. Jännityspaperi on tavallista paperia, joka on maalattu, joten sen ei pitäisi haista, ellei sinulla ole mitään tervapaperia sen takana.
5 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.