10 311 lukukertaa ·
24 vastausta
10k lukukertaa
24 vastausta
Kiinnitä HEB-palkki liimapuupylvääseen
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Siniset suorakulmiot voivat olla puurunkoja, jotka vain puristat kiinni, tai käytät kulmia. Et oikeastaan tarvitse läpikäyvää ruuvia. Koskien muurin puoleista päätä, laittaisin ensin rungon, joka kiinnitetään ylä- ja alapalkkeihin, koska pilarilla ei ole tukea ylhäällä kuvassa, sitten kiinnitä pilari tähän. Palkki tulisi kiinnittää lattiarakenteisiin, koska ne vakauttavat, ja sitten ruuvataan suoraan näihin.Viktor.J sanoi:
Olen katsonut ja katsonut, mutta en oikein ymmärrä. Mitä ovat nuo siniset suorakulmiot? Ja yläreunan kulmateräkset aiotaan ehkä ruuvata kärryyn, joka seisoo "teräspalkin" takana? Niin se ei oikein näytä. Katso toinen viestini, joka toivottavasti selittää, miltä se näyttää
Mutta koskien raakaponttia, ullakolla on kutterspåni, joten on riski, että paljon eristystä putoaa alas, jos sahaan auki raakapontin. Mutta senhän voi ratkaista, mutta en oikein näe, mitä hyötyä siitä olisi? Raakapontista vetämäni ruuvi menee myös syvälle alapuuhun.
Viisasta, se on ensimmäinen testiP petterovski sanoi:Olen varmaan tehnyt kuten olet ajatellut, mutta porannut kohtisuoraan teräspalkkiin (alhaalta päin). Esiporaa liimapuupylväs ennen asennusta ja käytä kuusikulmapäisiä ruuveja, esimerkiksi ranskalaista puuruuvia sopivassa koossa, niin pääset kiristämään ruuvin tavallisella räikkäavaimella porakoneen sijaan.
Se oli lähinnä kysymys siitä, pääsenkö poraamaan ja kiinnittämään jotain, joka sai minut epäilemään. Jos joku muu olisi yrittänyt ja epäonnistunut, olisin voinut "tehdä oikein alusta alkaen" ja pyytää jotakuta hitsaamaan kiinnikkeet paikoilleen.Huddingebo sanoi:
Mikä on ongelma?
Lyö aloitusvasaralla, poraa asteittain isommalla poralla ja kiinnitä ranskalaisella puuruuvilla tai vastaavalla.
Miksi edes ruuvata kulmassa?
Pylvään pitää vain ottaa vastaan palkin pystysuora kuorma. En edes ruuvaisi sitä erityisen tiukasti ja poraisin isompia reikiä kuin ruuvi, jos huolestuttaa pituuden muutokset lämpötilan takia.
Mutta kuten sanot, aloitusvasara ja sitten poraus. Kiinnitä ruuvi väänninvarrella, pahimmassa tapauksessa voi olla prikka alla levittämässä painetta, jos reikä on liian suuri!
Tuote EI ole tarkoitettu pitämään kiinni/kiinnittämään palkkia. Se on tarkoitettu esimerkiksi kaapelin tai muun pienen kiinnittämiseen palkkiin. Lisäksi vain sisäkäyttöön, koska se voi vahingoittaa mahdollista maalipintaa.J jonaserik sanoi:
Nyt se ei ollut ripustaa palkkia, vaan pitää se paikallaan tolpan päällä sivusuunnassa ja siihen ei tarvita paljon voimaa. Sitten näytin sen siksi, että se voisi olla ratkaisu, olen itse käyttänyt sitä teräspalkin ja tolpan välissä. Joten ei mitään uutta auringon alla minulle, mutta ehkä sinulle.
En ole kirjoittanut mitään siitä, että ripustettaisiin palkki siihen, mutta tuo tuote ei ole tarkoitettu pitämään palkkia paikoillaan. Se on tarkoitettu kiinnittämään asioita palkkiin, mikä on jotain aivan muuta. Ja ei, se ei ole minulle uusi, mutta tiedän myös, mihin se on tarkoitettu.
Klikkaa tästä vastataksesi