Olen saanut steariinia maschalkista ulkona oleville betonikiville. Olen antanut sen olla koko talven, ja nyt se on imeytynyt kivien sisään jättäen tumman värimuutoksen. Onko kenelläkään tietoa, miten sen saa pois? Olen yrittänyt raaputtaa turhaan, mutta siitä ei ole ollut apua.

j.f.s
Sain steariinia kalkkikivitakkaan. Lämmitin kuumailmapistoolilla ja käytin sitten hyvin imevää talouspaperia imemään sulanut steariini ja sen jättämä rasva. Toistin muutaman kerran ja nyt ei näy mitään. Ehkä tämä voisi toimia tässäkin tapauksessa?

• Vau
  • Tykkään
Davidbagare ja 1 muu
  • Laddar…
j.f.s j.f.s sanoi:
Sain steariinia kalkkikivitakkaan. Lämmitin sen kuumailmapuhaltimella ja käytin imukykyistä talouspaperia, jolla imeytin sulaneen steariinin ja rasvan, joka jäi jäljelle. Toistin muutaman kerran, eikä mitään näy enää. Ehkä tämä voisi toimia myös tässä tapauksessa?
Älykästä! Ei ole itselläni, mutta aion kokeilla aluksi hiustenkuivaajalla. Kiitos vinkistä.

Viimeksi otin käyttöön gasolbrännaren ja poltin sen :cool:

N NoOne2k sanoi:
Viimeksi käytin kaasupoltinta ja poltin sen :cool:
Hahah ok. Kiitos ehdotuksesta. Minulla ei edes ole lämpöpistoolia, mutta hyvä muille, joilla on sama ongelma ja sattuvat omistamaan polttimen kotona.

Testasin nopeasti hiustenkuivaajalla ja wc-paperilla. Toimi oikein hyvin! En saanut kaikkia rasvatahrat pois, mutta tarvitsen varmaan kuumailmapuhaltimen ja parempaa paperia. Kiitos vinkeistä! Ratkaisen sen huomenna.

• Tykkään
j.f.s
  • Laddar…
j.f.s j.f.s sanoi:
Sain steariinia kalkkikiviuunin päälle. Lämmitin kuumailmapistoolilla ja käytin sitten talouspaperia, jolla on hyvä imeytymiskyky, ja imeyin sulanut steariini ja sen jättämä rasva. Toistin muutaman kerran ja nyt ei näy mitään. Ehkä tämä voisi toimia tässäkin tapauksessa?
You, sir are a genius!

Nyt piru vie, tahra lähtee!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.