K KakelDaniel sanoi:
Sittenhän kyseessä ei ole mitkään tähtitieteelliset summat.
Joo, se on totta. Mutta en myöskään halua maksaa enempää kuin on tarpeen. Monia reikiä, joihin rahat pitää riittää.

En ole kitsas enkä tyhmästi kitsas, mutta en myöskään maksa ylimääräistä tietyistä tuotemerkeistä, ellei niillä ole lisäarvoa.

Nyt on olemassa myös kallista kaakelia, ei ole epätavallista, että se maksaa 800-1500 m2.
Joten kaakeli hintaan 3-400 voidaan varmasti pitää standardina/normaalina.
Kysymys onkin, onko mitään ongelmia 150 Bauhausista ostetun kaakelin kanssa.
On todennäköistä, kuten joku kirjoitti, että se on noname-tuontia Bulkissa, voi varmasti olla kuinka hyvää ja kuinka huonoa tahansa. Niinkin pienellä määrällä kuin 6m2 valitsisin kuitenkin standardikaakelin.

• Tykkään
jim_b
  • Laddar…

Paras vastaus

Olen vain ajanut halvemmassa segmentissä, enkä ole koskaan katunut sitä. Olen aina ostanut Hornbachilta, ja perustelen sen siten, että kuten ruotsalaisilla on vahva puunrakennusperinne, saksalaisilla on vahva kivirakennusperinne. Korkea keskiarvo nostaa pohjatasoa. Jos asuisin Saksassa ja siellä olisi XLBygg tai Beijer, menisin sinne ostamaan sisäpaneelini sen sijaan, että käyttäisin jotakin saksalaista ketjua.

Kuten muutkin kirjoittavat, halvemmissa laattoissa on usein hieman huonompi laatu, mutta minun mielestäni myös halpa laatta on hyvälaatuista. Toki ne saattavat mennä helpommin rikki, kun niitä leikkaa, mutta jos minun täytyy leikata kolme laattaa yhden sijasta saadakseni hyvän leikkauksen, säästän silti rahaa, jos olen maksanut vain 1/4 kalliisiin laattoihin verrattuna. Suunnittelussa pitäisi pyrkiä välttämään mahdollisimman paljon leikkaamista. Sama pätee, kun lajittelee viallisia laattoja pakkauksista. Minun tapauksessani ehkä 1/20 tai 1/30 on ollut viallisia, jopa halvimmista laattoista.

Olen osaava ja tarkka amatööri, mutta silti amatööri. Lopulta kädentaidoillani on ollut suurempi vaikutus ulkonäköön kuin laattojen hinnalla. Vasta ajan kuluessa havaitsee ne pienet virheet, joita on tehnyt saumoissa ja kulmissa.

Kestävyydestä ja laadusta sanoisin melkeinpä, että keittiössä sillä ei ole niin väliä; useimmat kyllästyvät ulkonäköön ja remontoivat keittiön kauan, KAUAN ennen kuin laatat kuluvat loppuun. Rungot antavat periksi ennen laattoja, ja kuinka usein joku purkaa kaikki rungot ja kaiken muun, mutta jättää vanhat laatat?

Vinkkini:
  • Ottakaa AINA näytteitä kotiin ja tarkistakaa juuri teidän valaistus ja muu väritys. Kerran en tehnyt niin, koska ostamani laatat olivat munankuorenväriset, josta pidin todella paljon myymälässä. Mutta pienessä ahtaassa vessassa, jossa oli vitivalkoiset seinät, ne näyttivät yhtäkkiä vaaleanharmaalta. Erittäin outoa, mutta onneksi silti hyvin kaunis, vaikkakin täysin erilainen kuin ajattelimme.
  • Ei voi aina olla varma, että kaikki ostamasi laatat ovat samasta valmistuserästä, joskus eränumeroa ei ole edes saatavilla. Vaikka kaiken PITÄISI olla samaa väriä, voi esiintyä pieniä vaihteluita. Silloin kannattaakin avata kaikki paketit kerralla ja ottaa laatta jokaisesta paketista niin, että se tasoittuu pinnan yli. Esimerkiksi jos sinulla on 5 pakettia, joissa kussakin on 10 laattaa, avaa kaikki ja tee 5 pinoa, joissa kussakin on 10 laattaa, ja kokoa yksi pino kerrallaan poimimalla jokaista laatikkoa.
  • Kuten maalaamisessa tai oikeastaan missä tahansa rakentamisen ja remontoinnin parissa, tylsä ja myöhemmin näkymätön pohjatyö on tärkeämpää lopputulokselle kuin ostetut tuotteet. Tasaisen hyvän pinnan saaminen, halkeamien, vaurioiden ja pienten reikien korjaaminen on ikävää ja aikaa vievää, mutta edes 2000 €/m² maksava laatta ei näytä hyvältä epätasaisella seinällä.
Onnea!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Jiji ja 3 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.