catherineb catherineb sanoi:
Takana on 28 mm paneeli sekä 45 mm suojalevy ulkopuolella 140 cm korkeuteen asti, joten sen pitäisi kestää.

Olen nähnyt vanerilevyjä käytettävän seinillä (seinien yläosassa) talleissa, ja ne eivät ole näyttäneet näin huonolta :(

Mietin, olisiko sellainen sileä OSB ollut parempi.
Joo, uskon varmasti, että rakenne sinänsä on tarpeeksi vahva. Tarkoitin, että pinnan kerros voisi revetä kuplissa ja revetä auki eikä koko vanerilevy hajoaisi. Riski on, että kuplien repeytyneet reunat vahingoittavat hevosia...

Minulla on tunne, että OSB olisi tässä lähes parempi. Sen pinta tuntuu kestävämmältä kuin vaneri, kuin siihen olisi käytetty enemmän liimaa. Voi olla väärä tunne sinänsä...

T ToRy sanoi:
Jo, uskon varmasti, että rakenne itsessään on tarpeeksi vahva. Tarkoitin, että pintakerros voi haljeta kuplissa ja repeytyä auki, ei että koko vanerilevy hajoaisi. Riski on, että kuplien repeytyneet reunat vahingoittavat hevosia...

Minulla on tunne, että osb lähes olisi parempi täällä. Sen pinta tuntuu jotenkin kestävämmältä kuin vanerin, ikään kuin enemmän liimaa olisi käytetty. Voi olla, että se on väärä tunne tosin...
Ajattelet niin. Kyllä, olet oikeassa siinä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.