Minulla on käsityöläinen, joka on laajentanut aukkoa seinässä hieman, sekä tilaa jääkaapille ja pakastimelle. Mielestäni aukko näyttää kuitenkin sekä vinolta että epätasaiselta. Kuinka voin oikeastaan korjata tämän? Olen merkinnyt kuvaan sen osan, joka mielestäni näyttää pahimmalta.

• Avoin tila seinässä, merkitty keltaisella viivalla. Rakennusteline edessä. Osa alueista näyttää epätasaisilta.
  • Kapeissa huoneen avauksessa epätasainen seinä, jossa on keltaisia nuolia osoittamassa ongelmia, ja pahvia sekä maalarin tikkaita.
L Luha sanoi:
Minulla on käsityöläinen, joka on laajentanut aukkoa seinässä hieman sekä tilaa jääkaapille ja pakastimelle. Mielestäni kuitenkin aukko näyttää vinolta ja epätasaiselta. Miten voin oikeastaan korjata tämän? Olen merkinnyt kuvaan sen osan, joka mielestäni näyttää pahimmalta.
Onko kyse siitä, että itse seinän pinta on epätasainen, niin kyseessä on tasoite. Mutta jos seinän paksuus vaihtelee, niin se vaatii enemmän työtä. Silloin se pitää rakentaa ensin jollain aineella ja sitten levittää tasoitetta. Kuinka paljon seinän paksuus vaihtelee?

Valitettavasti seinän paksuus vaihtelee. Olen merkinnyt kuvaan nuolilla.

Yläreuna: 18,5 cm
Keskikohta: 16,15 cm
Alareuna: 17 cm

Tämä on niin väsyttävää, en tiedä ovatko käyttäneet vinoja reglereitä. Olen myös mitannut välin seinien välillä, missä jääkaapin ja pakastimen pitäisi olla.

Yläväli takana: 124
Alaväli takana: 123

Yläväli edessä: 123
Alaväli edessä: 125

• Seinä, jossa näkyy keltaisia nuolia osoittamassa eri kohdissa olevia paksuuseroja; etualalla tikkaat ja ympäriinsä remonttitarvikkeita.
Viimeksi muokattu:
Näyttääkö seinä tasaiselta katsottuna huoneen sivulta, vasemmalla keittiöstä? Vai näkyykö siellä selvästi notkous? Voihan olla, että he ovat seuranneet seinän muotoa. Eli se oli vinossa ennen kuin he laajensivat aukkoa.

Seinä näyttää tasaiselta, mutta aukko ei, valitettavasti kaikki muu kuin suora linja.

L Luha sanoi:
Ja vägg ser jämn ut men inte öppningen, allt annat än en rätt linje tyvärr
Minusta seinä keittiöön päin näyttää banaanilta kuvien mukaan. Jos sinulla on jotain pitkää ja suoristettua, laita se seinää vasten molemmilta puolilta nähdäksesi, mikä on vino.

Ajatteletko kuvassa lähinnä olevaa seinää? Se oli melko vino jo ennen, mutta he ovat yrittäneet tasoittaa sitä.

T Tompafix sanoi:
Näyttääkö seinä tasaiselta katsottuna sivulta huoneesta vasemmalla puolella keittiöstä? Vai näkyykö siinä selkeästi notko? Voi olla, että he ovat seuranneet seinän muotoa. Eli se oli vino ennen kuin he laajensivat aukon.
Kävin katsomassa seinää toiselta puolelta (oleskelutilasta). He ovat tehneet aukon uudelleen ja näkee selvästi, että seinän suoruus alkaa poiketa siitä kohdasta, missä on käytetty rankaa ja kipsiä. Voi aavistaa notkon ja tuntea sen kädellä.

Jos laitan listan seinää vasten aukon vasemman puolen alareunassa (vastakkainen suunta tila jääkaapille/pakastimelle), näen kuinka se työntyy sisäänpäin.

Jos laitan listan seinää vasten aukon oikean puolen alareunassa, näen kuinka lista työntyy ulospäin.

Viimeksi muokattu:
T Tompafix sanoi:
Mielestäni seinä keittiötä kohti näyttää banaanilta kuvien perusteella. Jos sinulla on jokin pitkä ja suora esine, aseta se seinää vasten molemmilta puolilta nähdäksesi, mikä on vinossa.
Tarkistan sen vielä kerran, kiitos :)

L Luha sanoi:
Aion katsoa sen uudelleen, kiitos :)
Miltä se näyttää, jos testaat lattialta aukon yläreunaan molemmilta puolilta?

Seinät keittiössä näyttävät olevan ok ja myös silloin kun asensin jääkaapin ja pakastimen. Kuitenkin toisen puolen seinät ovat kaikkea muuta kuin hyväksyttävät.

Tein kuten sanoit ja laitoin pitkän vatupassin aukon molemmille puolille, ja aivan oikein, se oli kaikkea muuta kuin suora. Olen näyttänyt sen remontoijalle ja hän on luvannut korjata sen.

En odota, että kaikki olisi täysin suoraa vanhassa talossa, mutta sellaiset pinnat, jotka ovat silmiinpistäviä, kuten ulkokulmat, pitäisi kuitenkin näyttää jotakuinkin suorilta.

• Tykkään
Tompafix
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.