Hei
Olen järjestämässä huonetta kellarissa.
Huone oli jaettu seinällä, jonka olen purkanut, ja sen jälkeen olen poistanut seinille kiinnitetyn kankaan. Ajatuksena oli poistaa kaikki ja sitten maalata kaikki jollain avoimella värillä.

Nyt tulemme ongelmaan. Vanha maali on jäänyt rappauksen pinnalle. Olen yrittänyt raaputtaa, hioa ja kaapia teräsharjalla. Ainoa mitä tapahtuu, on se, että kaivaan rapatun pinnan ympäriltä, mutta maali pysyy.
Rappaus on erittäin huokoinen ja siihen tulee kuoppia vain pientäkin koskettaessa.

Joudunko naputtamaan rappauksen alas ja rappaamaan uuden pinnan?

• Vanha seinä, jossa keltaista maalia hilseilee ja paljastaa harmaata rappausta alta. Rappaus on osin vaurioitunut ja näyttää haurastuneelta.
Päivitys

Onhan sitä sellainen kuin on. Kärsimätön kuin harva.
Joten aloin raaputtaa maalinraaputtimella ja hyvinhän se sujuu, mutta paljon rappausta seuraa mukana..

Jos jatkaa näin, niin kysymys kuuluu, onko olemassa jokin erityinen rappaus, jonka voi laittaa vanhan päälle? Vai pitäisikö poistaa kaikki vanha rappaus?

• Seinä, josta vanha rappaus on osittain poistettu värikaavin avulla, paljastaa vaurioita ja erivärisiä kerroksia.
  • Seinä, josta poistetaan rappausta; paljastunut keltainen tausta. Pinta on epätasainen ja osa rapatusta on jo poistettu.
Käytettävissä on 1mm:n rappaus.

Onko se vähintään 1mm paksuista mitä laitatte silloin? Sillä uskon että se on syvempää joissain kohdin..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.