MathiasS
MathiasS: Ok, meni hetki ennen kuin putket olivat paikoillaan. Luulen, että siitä tulee hyvä. Pari näistä LK-pidikkeistä olisi hyvä ylimääräiseksi kiinnitykseksi siinä kohtaa, missä innostuin koneen kanssa ja siitä tuli vähän leveä. [bild] [bild]
14 vastausta · 6,2k lukukertaa
·
S
Skummareglar: Mahtavaa, kiitos kaikista vastauksista!
5 vastausta · 2,9k lukukertaa
B
BSOD: Olisin vain korkeapainepesuannut muurin ja miettinyt portaita. Ehkä portaat graniittiverhoilulla nostaisivat sen. En usko myöskään, että voit vain suoraan rapata. Mahdollisesti jos laitat kerroksen julkisivueristystä rapatuille seinille, ja sitten verkotat. Silloin eristys voi ottaa vastaan tiettyjä liikkeitä. Mutta en ole lainkaan varma, että sellainen rakenne kestäisi. Se vaatii
2 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
AXS
AXS: Jos se onnistuu kivileikkurilla, se on ehdottomasti nopeinta. Riippuu kuitenkin todella paljon siitä, millaisesta tiileestä on kyse.
8 vastausta · 4,2k lukukertaa
S
splenny: Kiitos kaikille! Sitten uskallan ainakin hioa ja käyttää öljyä. Pitää olla varovainen hiomakoneen kanssa :)
14 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
S
Snickarkirre: Okei ja sitten pitäisi olla rauhallista! On olemassa 20 mm raudoitusetäisyyksiä, joita voi ostaa, jos naulaat sellaisia muottiin ja kiinnität raudoituksen niihin, niin koot kyllä pysyvät (y)
6 vastausta · 2,1k lukukertaa
M
Anonymiserad 184001: Kun käytät 120x45, saat taipuman 10 mm C24:llä 100 kg/m2 kuormalla, eli noin 300 kg pinnalla suunnilleen. Kun käytät 145x45 C24, saat 5 mm. Helpoin tapa on kuitenkin käyttää tukijalkaa jännevälin keskellä, jolloin voit helposti käyttää 120x45. Terveisin Joakim
8 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
J
justusandersson: Lauta-seinät kaislamatolla ja rappauksella tai tiilillä ja rappauksella. Tässä tapauksessa kallistutaan ensimmäiseen. Ei tarvita tulppia, mutta sen sijaan tarvitaan sarja eripituisia puuruuvia.
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
Rickard.
Rickard.: Olin ostanut 120 cm kipsilevyä ja siirtänyt saumoja OSB-levyä kohti ja ruuvannut kiinnikepuihin (kuten oikeasti pitäisi), mutta sillä ei ole oikeastaan mitään väliä, jos ruuvaat muovin läpi, muutenhan ei voisi koskaan kiinnittää mitään seinille.
20 vastausta · 4,0k lukukertaa
Kristofferm
Kristofferm: Minulla on vähän erikoinen "kellarihuone", joka on talon nurkassa. Se menee hieman yli 1,20 metriä muiden talon perustusten (jotka ovat ryömintätilaa) alapuolelle. Siellä on ollut umpeenrakennettu tila, joka on suunnilleen yhtä korkea kuin huoneen katto, joten se on sama kuin muissa huoneissa. Olen purkamassa umpeenrakennettua tilaa katossa ja aion avata yhden seinän huoneeseen päin.
0 vastausta · 613 lukukertaa
T
Thomas_Blekinge: Teoreettinen vastaus: Ero kohdan, jossa saha ensin osuu listaan, ja pitkän kärjen välillä on yhtä suuri kuin listan leveys. Käytännön vastaus: Tavallisesti sahaan listan muutaman senttimetrin liian pitkäksi. Silloin sen voi asettaa paikoilleen ja tarkistaa, että kaikki kulmat ym. ovat oikeat, ja sitten hienosahataan se samalla kulma-asetuksella, kunnes se sopii.
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
L
LjLindgren: Hei. Viikonlopun suunnitelmana on täydentää keittiötä useilla kaapeilla. Kyseessä on kolme korkeaa kaappia sekä kaksi seinäkaappia jääkaapin ja pakastimen yläpuolelle, kaikki IKEA:sta ja ne kiinnitetään kiskoon. Seinä, johon ne kiinnitetään, on kevytbetonia ja melko ohut, 70 mm. Mutta ajattelin, että koska kaapit lepäävät etureunassa jaloilla ja lisäksi kiinnittyvät
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
Demmpa
Demmpa: Ne parkettilattiat (tiedän, että TS kysyy laminaattilattiasta), jotka olen asentanut (klikattava malli), pitäisi olla vähintään 50 cm sauman ja reunan (seinä) välillä, sekä vähintään 50 cm kahden sauman välillä kahdella rivillä.
16 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
K
Karnbo: Suunnittelemme laajentaa taloamme ja harkitsemme aurinkopaneelien käyttöä kattotiilien sijaan koko eteläisellä puolella, puhumme vähän alle 100m2 kattopinta-alasta. Tiedän, että on olemassa yrityksiä, jotka tarjoavat koko työn, mutta haluan tehdä työn itse ja mietin, mistä voi ostaa pakettiratkaisun (eli ostaa paneelit ja materiaalit sekä järjestelmän kytkemisen, mutta asentaa
0 vastausta · 698 lukukertaa
P
Per i Hamrånge: [citat] Ajattelen asiaa hieman näin. Mutta nyt aiot asentaa lattialämmityksen, eikä minulla ole siitä kokemusta talon/lattian/perustan kanssa, kuten sinun tapauksessasi. On useita tekijöitä, joita tulee pitää silmällä. Lisäksi, kun parannat eristystä pohjassa, se voi johtaa lisääntyneeseen kosteuskuormaan ryömintätilassa. Joten seuraisin tarkasti, mitä siellä alhaalla tapahtuu
3 vastausta · 12,2k lukukertaa
·
B
Björn72: Hei kaikki asiantuntevat ja viisaat Aion remontoida kylpyhuoneen ja kodinhoitohuoneen. Olen kiinnostunut Swedoors Flex+karmista, joka tarjoaa kätevän, yksinkertaisen ja tyylikkään ratkaisun. Aiempi kylpyhuoneremontti ei mennyt hyvin karmin listoituksen ja listojen halkeamisen kanssa. Mutta Flex+karmin listat ovat MDF:stä. Miten se toimii kosteissa tiloissa? Se ei joudu suoraan kosketukseen
0 vastausta · 2,4k lukukertaa
Höghus
Höghus: Tänään loppusuoralla ei ollut lainkaan yhtä vaikeaa saada laattoja pysymään paikoillaan. Ei tarvinnut naulata kiinni niitä. Meille amatööreille se on kai tällaista, joskus se toimii ja emme oikein tiedä miksi... /Höghus [bild]
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
M
Murmurre: [citat] Hei. No, sen ei tarvitse olla "ammattimaista" (on niitä idiootteja, jotka kutsuvat itseään ammattilaisiksi, mutta se on toinen tarina). Olen käynyt Työterveyslaitoksen sivuilla, joten siitä on minulla kohtuullinen ymmärrys. Kiitos paljon vinkistä :)
6 vastausta · 1,1k lukukertaa
människa
människa: Kiitos vastauksesta! Kyllä, olemme saaneet tarjouksen siitä. Weber designputs on sen nimi. Himla kallis vain.
15 vastausta · 9,8k lukukertaa
·
Viktor.J
Viktor.J: [citat] Olisit vain voinut kirjoittaa "jonkun täytyy kantaa kustannus, ja yritykset eivät mielellään pienennä voittojaan, vaikka se olisi mahdollisuus." Olen samaa mieltä kanssasi, näin maailma toimii. Mutta monet näyttävät unohtaneen tämän, joten selvennän asiaa.
11 vastausta · 3,0k lukukertaa
O
olofh: Ehkä tämä olisi pitänyt olla sähköfoorumilla. Nyt tuli mieleen. Helpoin tapa on sahata esille olevat putket ja taivuttaa ne niin, että ne yltävät uuden seinätolpan jakorasiaan. Rakennan ikään kuin seinän sisään. Joudun ehkä vähän jatkamaan ovenkarmia, mutta pitäisi onnistua. Seinän paksuus on noin 20 cm. Se on lapsen huoneeseen päin, joten se toimii myös ylimääräisenä
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
J
justusandersson: Fasaditiili ei ole tarkoitettu kantavaksi. Et voi käyttää tiiltä kantamaan harjapalkkia, vaan tämä on kiinnitettävä tiilen takana olevaan runkoon. Sen sijaan voit kiinnittää kasvitukia ja vastaavia tiileen.
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
o.mansson
o.mansson: Mahtavaa, kiitos! Asun siellä nurkilla, joten pyörähdän siellä.
4 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
J
joelfro: Aion siistiä hieman mökissäni, aion peittää joitakin seiniä "vildmarkspanelilla", mutta säästääkseni rahaa, aikaa ja materiaalin raahaamista mökkiin, minulle tuli mieleen, että joissakin näkemissäni paikoissa näyttää siltä, että seinä on peitetty vanerilla ja sitten joillakin "vildmarkspanelplankor" luodakseen oikean tunnelman. Onko kellään kokemuksia? Tämä ei myöskään
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
Roffe_riff
Roffe_riff: [citat] Eikö gipsankare ole vieläkin yksinkertaisempi?
18 vastausta · 5,1k lukukertaa
·
Jonawullt
Jonawullt: Hei! Olen juuri ostanut kaksi Ivar-kaappia ja haluan kiinnittää ne kipsiseinään. Toimiiko se edes? Ei tukijalkoja…kiitollinen vastauksista!
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
E
Elnovis: [citat] Kiitos paljon. Näyttää yksinkertaiselta.
25 vastausta · 8,3k lukukertaa
·
P
Pumabjörnen: [citat] Jos olisin sinä, korvaisin uritetun 22 mm lastulevyn V313-P5 kosteutta kestävällä lastulevyllä, joka on myös 22 mm, kiinnittäisin lattialämmitysputken (hyvä idea kiinnittää comfort-sähkökaapeli putkeen) siihen, sitten ruudukko tasoitteelle ja sitten tasoittaa lattian, vähintään 15 mm paksuus putken yli on tietääkseni välttämätön paksuus. Huomaan, että tämä on
16 vastausta · 5,1k lukukertaa
·
Kristofferm
Kristofferm: [citat] Päädyin 29/31 asteeseen, puolisen astetta plus/miinus heittoa. Ei 1951 vuoden talossa olekaan ihan tarkkoja kulmia.:rofl: Kulmat olivat myös samat koko matkan, oli vain optinen harha että olisi ollut jotain muuta. Tarvittiin hieman kiroilua ja pari virhesahausta ennen kuin sain kaiken täsmäämään. Metallikiskot olisivat varmaan olleet kätevät käyttää kuten Pumabjörn ehdotti.
7 vastausta · 5,2k lukukertaa
T
Tomasharrysson: Joku?
1 vastaus · 2,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.