S
Skogen29: [citat] Kiitos vastauksestasi. hmm noin 2 päivää luulen odottaneeni, ehkä olisi pitänyt odottaa enemmän... mutta poistin sen ja laitoin uuden kerroksen kittiä. lisään kuvan, jos se tulee takaisin.
2 vastausta · 3,6k lukukertaa
surris
surris: [citat] Se on ihan okei :) mutta tuntui siltä, että viestissä oli myös hieman ironiaa. Minäkin olisin ottanut sen, mutta käyttänyt sen jossain, missä sillä ei ole väliä, että se on homevahingoittunut. Tuntuu, että olet saanut hyviä vastauksia siitä, mitä voit tehdä homeen korjaamiseksi, jatka samaan malliin :D
15 vastausta · 7,9k lukukertaa
·
A
amoreex: Nyt noin vuotta myöhemmin se on aloitettu.. Ovi asennetaan alkuperäiselle paikalleen kylpyhuoneen viereen. Joten seinä on 120 sekä osb ja kipsi. O palkki saa jäädä tulevaisuuden varalle.. Mutta nyt pohdin. Olen ostanut eristeen.. Mutta alan epäillä, onko sen eristäminen sen arvoista, koska muut sisäseinät ovat eristämättömiä? Onhan se tosin vain noin 500kr.. Mutta se on vähän
29 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
G
gluecifer: "Kreativt dyr" oli ilmaisu, jonka otan mukaani :) Mutta olet oikeassa, ei tarvitse onneksi kovin paljon. Meidän vaihtoehtoinen kesäprojekti siitä tulee.
5 vastausta · 4,6k lukukertaa
J
justusandersson: Ei, se seinä ei voi olla kantava. Olipa se sitten puu- tai betonipalkisto, se ei olisi hyödyllinen sillä tavalla.
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
·
useless
useless: Sinun täytyy varmaan alkaa tutkimaan vähän enemmän, miten se on rakennettu. 'Träbjälklag' tarkoittaa vain, että se on pääosin tehty puusta. Se ei kerro mitään tarkasta rakenteesta. Ehkä helpoin tapa on porata reikä jonnekin vähemmän näkyvään paikkaan?
7 vastausta · 2,3k lukukertaa
F
fribygg: [citat] Ok, ja miten mielestäsi se vaikuttaa puutavaran hintoihin?
15 vastausta · 6,5k lukukertaa
A
Annickaholtenkrans: Kiitos//
5 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
A
·
I
icrackracquets: Olen poistanut erottavan seinän talosta. Missä seinä kohtasi ulkoseinän, on suuri rako (20mm) kipsilevyjen välillä, joissa on eristys. Eristyksen takana on kumilista. Olin ajatellut täyttää raon vaahdolla ja sitten tasoittaa päälle. Mutta nyt on selvää, että kyseessä on talon liikuntasauma. Minun täytyy tehdä jotakin, jotta se näyttäisi paremmalta. Olen yrittänyt löytää
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
Norrtull
Norrtull: Olen käyttänyt samanlaista sauma-ainetta ostettuna byggmaxista, se on ehkä hieman tuhlausta sauma-aineen suhteen, mutta on toiminut oikein hyvin. Sitten nauha, tasoite ja maali. On kestänyt loppukesästä tähän asti. Ei yhtään halkeamaa vielä :crysmile:
13 vastausta · 4,4k lukukertaa
·
nino
nino: [citat] Mustaa valkoisella, kiitos
7 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
S
scorp1on: Joo
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
S
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
H
hemmafixaren98: Kiitos vinkistä :) Miksi 20+20 eikä 40 EPS:llä? EPS alla olen aika varma - kuitenkin en ole päättänyt yläpuolella. Haasteena on saada aikaan eristys, matala korkeus sekä että niiden pitäisi kestää vähän hyppimistä/harjoittelua... (ja mielellään nopea, mutta lyhyt ja satunnainen lämmitys) Huomasin, että Wirsbo/Uponorilla on 233-sivuinen tuotelehti... Kaikkea ei tietenkään ole
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
Bjerke88
Bjerke88: Sain juuri vastauksen sähköpostiini. "Hei. Tulen tekemään tähän korjauksen. Mainitsemme vain «sponplateskrue» muilla kielillä."
11 vastausta · 2,5k lukukertaa
Johan Lorentzon
Johan Lorentzon: Tuhannet kiitokset kaikista viisaista vastauksista ja ideoista. Uudessa asunnossa valitsin helpoimman tien: oli tiiliseinä kipsiseinän vieressä, ja kun ojensin käden maksimimäärään sivulle, pystyin kiinnittämään TV:n siihen ja silti saamaan TV:n oikeaan asentoon kipsiseinän eteen. Olen kiitollinen siitä, että en kiinnittänyt sitä kipsiseinään - nyt tunnen, että riski sen
22 vastausta · 19,9k lukukertaa
·
S
salahunreal: Kiitos vastauksesta. Olen saanut muutamia hintatarjouksia, jotka ovat 6000 Kr mutta en hyppää niiden ylitse. En aio säästää paljon.
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
nino
nino: Luulin olevani selkeä, mutta ehkä se on vaikea ilmaista oikein [bild] Haluaisin siis sahata pois punaisen ja vetää 110 putken tänne päin, sininen ympyrä
·
T
Tompafix: 16 cm askelma ei ole jyrkkä portaat, mutta askelpituus on erittäin lyhyt. Jos mittaat tänään portaiden viemän tilan lattialla sekä lattian korkeuden, saat paremman käsityksen siitä, mitä on mahdollista tehdä. Onko se avoin vai suljettu portaikko? Askelmien alla eli Edit. Askeleen syvyyden ja korkeuden suhde on väärä. Siksi siinä on vaikea kävellä. Se luo väärän rytmin.
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
N
Nickesågen: [citat] Täsmälleen
20 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
N
T
thomasx: Hei Tarvitsisin apua melko suuren takan muuraukseen, joka on tarkoitettu muurattavaksi, savupiippuun, jossa nykyään on hieman pienempi aukko vanhan avotakan poistamisen jälkeen. Onko kellään vinkkejä mukavasta ja taitavasta muuraresta Göteborgin seudulla, joka voisi auttaa minua?
0 vastausta · 492 lukukertaa
T
Tompafix: https://www.isover.se/applications/snedtak https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/bjalklag/
7 vastausta · 5,7k lukukertaa
·
Matti_75
Matti_75: Kipsilevyä on saatavilla kaikista hyvin varustelluista rakennusliikkeistä
7 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
Viktor.J
Viktor.J: [citat] lattiasokkelin tai rakentamasi kehyksen päälle? onhan olemassa säätöruuvit ikkunoille jne., joita voi käyttää. Kuinka vino se on?
3 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
IceBeear
IceBeear: Hei! Tarvitsen rakentaa portaat, joiden kokonaiskorkeus on 1,1 metriä, päästäkseni autotallista taloon. Tilasyistä portaat tulevat olemaan kierretyt. Ajattelin rakentaa teräsrungon ja valaa irrotettavat portaiden askelmat betonista ja asettaa ne päälle. Portaiden leveys tulee olemaan 1 ja 1,4 metrin välillä. Miten tiedän, kuinka paksuina minun täytyy valaa askelmat? En epäile,
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
M
Mygelmeister: Käytin kuituverkkoa, toistaiseksi mikään ei ole haljennut ja lopputulos oli hyvä. Aion luultavasti tehdä samalla tavalla seuraavassa huoneessa, koska se oli mielestäni huomattavasti vähemmän sotkuista ja työlästä.
5 vastausta · 1,2k lukukertaa
S
Snabelhund: [citat] Mahtavaa, sitten käytän cc60
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
K
Krillehus: Minulla on 15 mm paksuinen sisäpaneeli, johon suositellaan 1,2 mm x 50 mm dyckert-kiinnikettä asennukseen. Ajattelin kiinnittää sen suoraan sisäseiniin, jotka ovat 16 mm vaneria tai 22 mm harvalaudalla katossa. Jos ampuu dyckertin uraan, niin sen on mentävä noin 10 mm materiaalin läpi ja sitten 16 mm vaneriin. Jos ei osu koolaukseen, ammutaan 50 - (10+16) = 24 mm eristeeseen Onko mitään
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
Ploulack
Ploulack: [citat] Ongelma on, että molemmat ovat vain ammattilaisille... En ole löytänyt myyjää 3000:lle, joka ei olisi rajoitettu ammattilaisille.
6 vastausta · 5,5k lukukertaa
FredrikR
FredrikR: [citat] Kuinka lähellä taloa tai toista rakennusta autotalli on? Täällä oli vähän selitetty: https://www.mellbygarage.se/sv/blogg/information/brandskydd-for-garage/ Monet asettavat OSB:n kipsilevyn taakse, jolloin seinille voi kiinnittää helposti tavaroita. Tietysti se toimii myös lastulevyn, vanerin tai raakapontin kanssa takana.
2 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
S
sultanen1: Kiitos vastauksesta/ehdotuksesta. Katsotaan, miten käy, tuleeko raakalauta vai pinnoitus/korjaus. En ole kuitenkaan koskaan työskennellyt pinnoituksen/betonin kanssa...
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.